Viser resultater 1 til 8 av 8
    Lieutenant Commander fullbartender sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Norway/Vestfold/Oslo
    Svar
    217

Standard Mitt bidrag til Ahlgrens biler reklamefilm konkurranse - Tripping

Hei.

Ønsker litt feedback på bidraget mitt til reklamefilm konkurransen som Ahlgrens biler har.

Bidraget på 20 sekunder:
    ----
    [ame=http://www.youtube.com/watch?v=8BA7TNQeldY]http://www.youtube.com/watch?v=8BA7TNQeldY[/ame]

[b]Bidraget sånn som jeg liker den:
    ----
    [ame=http://www.youtube.com/watch?v=HxIXg6GVEMA]http://www.youtube.com/watch?v=HxIXg6GVEMA[/ame]

Alt dette ble filmet på rundt en time, og alt er improv med kameraet og selve reklamefilmen. Jeg tok kameraet mitt, hadde en mer eller mindre klar idè om hva det var jeg skulle lage reklamefilm for, også redigerte jeg den til dette.

Så trenger litt konstruktiv kritikk her.. takk på forhånd =)
    www.kkbfilm.no
    www.vimeo.com/user3576675
    www.youtube.com/fullbartender
    www.bagamoyo.no

Canon 7D
    SONY HDR-FX1 - Soon 2 be proud owner of RED EPIC-S
    RÖDE NTG-3
    BACHTEK DXA-6A
    MB Pro 17" - 3,06 Ghrz - 8Gb RAM
    Steadicam Merlin

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Standard Sv: Mitt bidrag til Ahlgrens biler reklamefilm konkurranse - Tripping

hah! tøft!
    dette var helt klart et godt bidrag, jeg må si det er forfriskende, har tittet på en god del av disse som blir sendt inn og det er så mye crap at jeg har lyst å gi opp hele jobben min i film, og flytta til en øy i thailand. (nesten som daniel).

Den korte versjonen er helt klart best, selv om jeg kanskje forstår du liker den andre bedre, men den korte fungerer helt klart best som en reklamefilm.

Når kåres vinneren?

Godt jobba!
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Hey!
    Jeg har da ikke kuttet ut film helt. Og ikke bor jeg på en øy. Selv om det sikkert ville vært mer forfriskende enn Smogkok.
    Anywho, det ville vært en bedre illustrasjon av sukkereffekten på hyperaktive mennesker om du hadde brukt en yngre person, gjerne et barn.
    Tror jeg har sett for mye Asiatisk reklame. Dette er ihvertfall heller kjedelig, men reklamen kunne vært hva som helst, jeg har likevel lyst på Biler og hadde nok ikke lyst på dem før jeg så reklamen, så job well done. You've suckered me in... en av de som har null mulighet til å kjøpe godteriet.

Belysning burde vurderes. Mørke greier dette, men ikke helt film noir.

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Norway/Vestfold/Oslo
    Svar
    217

Ah så flott!=D
    Nei liker det jeg hører.

Ustiabil-Kim:

Kåring av finalister
    5 finalister kåres av en jury bestående av representanter fra Leaf, TV3 og Saturn Kommunikasjon. Juryens valg av finalistfilmer baseres på 3 kriterier:
    Kreativ idé: 33,3%
    Helhetsinntrykk: 33,3%
    Kjøpsutløshet: 33,3%

Kjøpsutløshet = I hvilken grad filmen får seerene til å få lyst til å kjøpe Ahlgrens Biler).

Kåring av 1.-3. plass
    De 5 finalistene vil bli publisert på denne web siten (www.ahlgrensbiler.no) i okt 2008. De 3 premievinnerne (1.-3. plass) kåres deretter delvis basert på jury og delvis ved avstemning. Mer informasjon om avstemning vil bli lagt ut på denne web siten.

Daniel Dahl:

Når jeg tenker over det så kunne vel kanskje en litt yngre person vært bedre egnet.. Og anngående belysning så var det det jeg var mest redd for. Jeg ville ha "tv belysnings effekten".. og slo derfor bar av alt lyset jeg hadde, og prøvde å fikse "bightnes &; contrast" etterpå.. men det ble ikke helt bra nok. Skulle nok hatt no lys sett =/ ( satt på ønskelista )

Jeg kunne grada det enda mer og gjort det SUPER film noir, men da måtte jeg nok ha hatt en bedre belysning, om ikke hadde filmen vart 70% svart =p
    --------

Takker for tilbakemeldinger.. Jeg er åpen for flere =)
    ______
    PS: Ta gjerne å rank filmen om "du" har tid.. så føles bidraget bedre ut for alle sammen =p ..

www_dott_youtube.com/watch?v=8BA7TNQeldY
    www.kkbfilm.no
    www.bagamoyo.no

Canon 7D
    RÖDE NTG-3
    BACHTEK DXA-6A
    Steadicam Merlin

Commander
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    skien
    Svar
    306

Den var bra, bedre enn min [ame]http://www.youtube.com/watch?v=4SNA9Wp144Y[/ame]

jeg deltok fordi det var så utrolig jævla dårlige filmer der. så jeg lagde den på 10 minutter.
    Youtubeprofil[/url] <---- kan inneholde spor av CGI!

"all those crappy movies arent competition if your fucking movie is like fucking dynamite" - Quentin Tarantino

Cadet 1
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    2

Ganske så fin den reklamen der, en den mangler et viktig element. En TV-reklame bør ha den egenskapen at man får med seg budskapet utifra lyden alene, og uten voice eller lignende så faller det elementet bort. I mine øyne, og trolig i juryens øyne, er det en viktig ting.

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Østlandet
    Svar
    149

Den korte var kul
    ttp://www.red4k.no
    http://www.vulture.no
    130m2 lyssatt grønn- og blåskjermstudio

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Norway/Vestfold/Oslo
    Svar
    217

Sitat Opprinnelig postet av ThreepWood Vis post
    Ganske så fin den reklamen der, en den mangler et viktig element. En TV-reklame bør ha den egenskapen at man får med seg budskapet utifra lyden alene, og uten voice eller lignende så faller det elementet bort. I mine øyne, og trolig i juryens øyne, er det en viktig ting.
    Jeg tenkte over akkurat dette en stund, men ettersom jeg konkluderte at Ahlgrens Biler mest sansynlig ville ha en animasjons reklame, ville jeg gjøre det så visuelt som mulig. "Jèg" tror at en Voice Over ville blitt forstyrrende. Men jeg kan ha tatt veldig feil.. Men men.. Håper forsatt på det beste =p

Takker for responsen =)
    Til oletheking og Gunleik as well =)
    www.kkbfilm.no
    www.bagamoyo.no

Canon 7D
    RÖDE NTG-3
    BACHTEK DXA-6A
    Steadicam Merlin