Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Mordet

Cadet 4
    Medlem siden
    Jun 2010
    Svar
    12

Standard Mordet

Hadde vært fint på tilbakemelding på denne videoen, vi hadde bare 1 1\2 time på og lage historie og filme.
    http://www.youtube.com/watch?v=XKgmU3PxENY

Lieutenant Commander Boblesaft sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Bø i Telemark, og delvis på Rjukan.
    Svar
    160

Standard

Dette blir nok for tynt, desverre. Handlingen var "Et drap på en .. ehm, person." Skal du først drepe noen, gjør det ordentlig. Det har skjedd ulykker hvor folk har blitt påkjørt av bil i høy hastighet, uten å miste livet, og i kortfilmen din døde personen ved å bli tatt på?
    savner karakterbeskrivelse, vendepunkt, en dramaturgi (seriøst, dette gikk jo bare rett frem), en handling!
    Hadde du noe mål med denne filmen? Hva er budskapet? Hvem er målgruppen? Slike ting bør du ha klart for deg før du begynner å skrive historie, og ikke minst, filme. Planlegg godt! Thomas sin mal her på forumet kan være grei å følge. Planlegg klipp for klipp, og kom tilbake med et resultat du virkelig har jobbet for.

Cadet 4
    Medlem siden
    Jun 2010
    Svar
    12

Thumbs up

Ok, takk tar imot all konstruktiv kritikk, men som sagt planlagde vi veldig lite og, ehm jeg filmer med en som er nesten umulig og jobbe med, han er veldig utolmodig, er enig i at det er veldig dårlig planlagt. Ville egentlig lage skrekkfilm, men hadde for liten tid. Dette var egentlig bare litt redigerings-øvelse.
    Prøvde meg litt på Magic Bullet Looks
    Sist endret av Sildamedia; 10th June 2010 kl 20:18

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    NORWAY
    Svar
    66

Standard

Hei Sildamedia,

Det virker som du vet hva som er problemet med filmen. Men du kan nok ikke legge noen skyld over på fotografen. Jeg regner med at det var du som hadde regi og da er det som må si deg fornøyd med bildene.
    Dere er sikkert kamerater som jobber sammen, men hvis han er utålmodig og ellers uinteressert i prosjektet ditt, så finn en annen cinematograf.

SteinOlsen

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TheSteinOlsen Vis post
    Hei Sildamedia,

Det virker som du vet hva som er problemet med filmen. Men du kan nok ikke legge noen skyld over på fotografen. Jeg regner med at det var du som hadde regi og da er det som må si deg fornøyd med bildene.
    Dere er sikkert kamerater som jobber sammen, men hvis han er utålmodig og ellers uinteressert i prosjektet ditt, så finn en annen cinematograf.

SteinOlsen
    Så klart man kan skylde på crewet. Alle står jo for sine egne handlinger. Man skal jo passe på som regissør, men om dette er crewet du har, (for vi kan ikke alle leie inn Jan DeBont) så må man ta til takke med det. Uansett hvor flink regissør du er, så klarer du ikke gi folk talenter de ikke har. Du får ikke en gris til å drite perler uansett hvor mye du klapper den.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    NORWAY
    Svar
    66

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang Vis post
    Så klart man kan skylde på crewet. Alle står jo for sine egne handlinger. Man skal jo passe på som regissør, men om dette er crewet du har, (for vi kan ikke alle leie inn Jan DeBont) så må man ta til takke med det. Uansett hvor flink regissør du er, så klarer du ikke gi folk talenter de ikke har. Du får ikke en gris til å drite perler uansett hvor mye du klapper den.
    Jeg ser den, men å legge fullt ansvar på fotografen er vel ikke helt riktig. Jeg mente nok ikke at han kan gi noen ett nytt talent. Men dette var vel ikke en proff produksjon sett fra industriens side, så det er klart at man jobber jo med folk som er tilgjengelige. Tilbakemeldingen min ble nok litt feil, skulle nok ha sagt " Du kan nok ikke legge all skyld på fotografen" istedet.

Det er klart at man kan legge litt skyld på hverandre. Produserer du din egen film, så vil du selvfølgelig at den skal se best mulig ut. Det at den ikke gjør det, kan være fordi at du som regissør ikke har vært tydelig nok på hva slags utrykk du vil ha.

Jeg må legge til at Sildameda hadde 1 1/2 på å sette sammen en historie og filme. Samtidig som han jobbet sammen med en umulig og utålmodig fotograf, så har det blitt produsert en liten snutt som helt garantert har gitt erfaring på forskjellige områder.

SteinOlsen

Lieutenant Commander Boblesaft sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Bø i Telemark, og delvis på Rjukan.
    Svar
    160

Standard

Min erfaring i amatørproduksjoner, er at som regissør er det ofte enklest å gjøre tagningene selv. Da er jeg sikker på at jeg får det akkurat som jeg vil, og har planlagt. I de tilfellene jeg har stått foran kameraet selv, har jeg bare vist hvordan jeg vil ha det til fotografen. Det beste er selvsagt å ha dreiebok og storyboard i tillegg, så du ikke trenger å forklare absolutt alt.
    Om fotografen er lite sammarbeidsvillig, hadde jeg fått noen andre til å gjøre det på flekken. Folk som ikke er interessert og klarer å engasjere seg i arbeidet, har jeg ingenting til felles med i en filmproduksjon.

Cadet 4
    Medlem siden
    Jun 2010
    Svar
    12

Standard

Glemt og si, jeg er fotografen, regi og klipping. Jeg er han i blå hettegenser, men han andre er utålmodig og vil bare hjem til meg og spille FIFA. Jeg står for alt teknisk altså
    PS: Vi er bare to stykker.

Cadet 4
    Medlem siden
    Jun 2010
    Svar
    12

Standard

Glemt og si, jeg er fotografen, regi og klipping. Jeg er han i blå hettegenser, men han andre er utålmodig og vil bare hjem til meg og spille FIFA. Jeg står for alt teknisk altså
    PS: Vi er bare to stykker.

Lignende tråder

1. Mordet På Julenissen!
    Av Jokiz i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 19
    Siste tråder: 21st December 2006, 22:04
  2. Mordet episode 2 og 3 av Teit Productions
    Av Goberg i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 5
    Siste tråder: 6th April 2005, 08:54
  3. Teit Productions: Mordet Del II - Telefonen
    Av Goberg i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine