Side 1 av 5 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 44
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Standard Mosen Er Ikkje Grøn - Trailer, Nå får du hele filmen på DVD!

Hei!

Da var traileren til kortfilmen (35 min) "Mosen Er Ikkje Grøn" ferdig.
    Prosjektet startet for omtrent et år siden og vi forventer at filmen er på DVD i løpet av februar/mars.

Filmen er vår første film av betydelig lengde og vi er veldig spente på responsen fra dere på traileren. Det er forøvrig en skrekkomedie, nullbudsjett sådan. Selve filmingen ble gjort unna på en hektisk uke, men i post har det gått noe saktere. Etter i underkant av 100 timer bak PC'n ser vi nå resultater, og etter planen så skal denne traileren være med på UKM i slutten av denne måneden. Vi håper selvfølgelig å gå videre, og vi håper at dere kan være behjelpelig med konstruktiv kritikk så traileren kanskje blir enda bedre!

Når det er sagt så TRENGER VI MUSIKK (interessert? send PM!)

Trailern som jeg har linket til er derfor uten musikk, og delvis uten lydeffekter. Dere får se den som den er, og dersom noen ser seg villig til å lage musikk, så vil linken bli oppdatert slik at dere får se utviklingen.
    Lydeffekter kommer.

Link: Mosen Er Ikkje Grøn - Trailer

OPPDATERING!
    Da har vi forandret på noe i traileren, og forhåpentligvis så virker den mer sammenhengende. Vi har også lagt på lydeffekter og noe enkel musikk. Kommenter!

Link:Mosen Er Ikkje Grøn - Trailer 2

OPPDATERING!
    Nok et forsøk på å gjøre traileren bedre. Nå har vi lagt vekt på å få fram handlingen i filmen, ettersom det er flere her inne som ikkje skjønte noen ting. Håper dere liker denne bedre enn de to første! Si i fra hvis dere savner noen klipp som dere likte fra de andre trailerne.

Link: Mosen Er Ikkje Grøn - Trailer 3

OPPDATERING!
    Har rettet på noe av det som har blitt kommentert i de siste postene, og håper at dere synes det ga resultater.

Link: Mosen Er Ikkje Grøn - Trailer 4
    Glidecam X-10 med HD-4000 slede
    Canon XH-A1

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

dette var merkelig må jeg si...

det som forundrer meg her er at i dette kaoset man kan kalle et ferdig klippet produkt så var det bilder med herlig foto, rett og slett så bra at det faktisk ser ut som 35mm film opptak.

Men hva i all verden er det du har holdt på med her?
    jeg ser jo ut i fra klippene at du vet hva film er og at du har en historie du forsøker å fortelle. og som jeg nevnte før så har dere en riktig så flink fotograf til tider.

Men jeg ville rett og slett tatt hele denne traileren og flyttet den til papirkurven, for den fungerer på ingen måte i det hele tatt annet enn at jeg lo av dialogen til jenta, slik dialekt er morsomt for meg =)

Finn et lydspor/musikk som du vet kan passe til traileren, få noen til å lage den til deg som du nevner. og klipp etter sangen.

Eller må jeg bare si at jeg er imponert som faen over noen av bildene, jeg stoppet faktisk filmen og "spolte" tilbake for å trykke pause og titte på noen av de...
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    173

helt enig med kim, dette er det mest rotete jeg noen gang har sett tror jeg:P hadde jo null kontroll. Enkelte av bildene er helt utmerket, men klippingen ødelegger så og si alt for meg. Fikk ikke fram noen lyst for meg å se denne. Ville anbefalt deg å lage en nye og bedere trailer!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Takk for respons!

Ser at klippingen til tider kanskje kan virke litt "kaotisk", men har dere noen konkrete forslag til hvordan dette kan gjøres bedre?

Man kan dele opp traileren i 3 deler, en som er innledning (fra starten til han i teltet våkner), midtdel (dialoger osv.) og avslutning (fra klippene går fortere og fortere og til slutten).
    Kan dere prøve å si hva som fungerte og ikke i disse delene, og om det i det hele tatt er lurt og dele opp slik?

Trenger rett og slett tips for å gjøre traileren mindre rotete!

NB! Hun jenta der som du synes hadde så morsom dialekt, er egentlig trønder som alle de andre :P
    Canon XH-A1

Captain datselguf2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

Standard Re: Mosen Er Ikkje Grøn - Trailer

Sitat Opprinnelig postet av Hallojs
    Da var traileren til halvlangfilmen (35 min)
    Kort film, ikke en "halvlangfilm" så du skrev..

da lærte du noe nytt i dag og
    VR-V1E HDV
    HDVlight
    Røde NTG2 (Boom og Dead cat)

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Da var det rettet og lært!

Noen flere som har noe konstruktivt å si om filmen? Holder på å klippe en ny versjon nå, der "midtdelen" er forandret...
    Canon XH-A1

Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

En ting.

Husk å De-interlace filmen din.
    VR-V1E HDV
    HDVlight

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Sitat Opprinnelig postet av Ustabil-Kim
    Eller må jeg bare si at jeg er imponert som faen over noen av bildene, jeg stoppet faktisk filmen og "spolte" tilbake for å trykke pause og titte på noen av de...
    Takk, takk! Hadde vært moro om du hadde sagt hva som var yndlingsklippene dine...
    Canon XH-A1

Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

Sitat Opprinnelig postet av Hallojs
    Sitat Opprinnelig postet av Ustabil-Kim
    Takk, takk! Hadde vært moro om du hadde sagt hva som var yndlingsklippene dine...
    Jeg og merket det!

Hvilket kamera bruker dere?
    VR-V1E HDV
    HDVlight

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Kamera er et Panasonic NV-GS 180, stort sett på Walkam (anbefales), noe med hjemmelaget jib, og litt på stativ.

Har klippet ferdig en ny trailer nå, der vi har lagt på litt lydeffekter og noe musikk vi fant, skal få lastet den opp i løpet av kvelden...
    Canon XH-A1

Side 1 av 5 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •