Viser resultater 1 til 8 av 8
    Wigand
    Guest

Standard Murphys Lov - Alt som kan gå galt, går galt

I Januar og Februar hadde jeg manus, regi og producer jobb på en kortfilm med navn: Murphys Lov.

Filmen ligger på: www.murphyslov.moo.no

Den skal virke ved bruk av safari og firefox, men trenger quicktime player for å starte.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Fiks nettsiden din så det går ann å laste ned filmen. Jeg har bare Exploder og Opera, gidder ikke installere FireFox eller Safari bare fordi du ikke har lagd en nettside hvor man kan lagre filmen til disken.

Ellers høres det ut som et lovende konsept. Jeg elsker Murphy, han satte ord og setninger på alt man visste, men som man ikke kunne få ut aggresjon på.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Det første som slår meg etter å ha sett det første minuttet er at "dette kommer til å gå om og om igjen". Og da tenker jeg på kameraarbeidet. Hvordan fotografen har jobbet. Et sted starter alle, og jeg håper det jeg sier tas inn og bearbedies, for å plantes i bakhodet til neste prosjekt.

Måten dette er filmet er kjedelig - helt plain - kjedelig. Kamera står statisk på stativ, og i tillegg er det skeivt. Om det var enda skeivere ville det blitt en effekt ut av det - men når det er sånn at horisontent gradvis stiger bittelitt i høyre/venstre kant blir det bare grusomt irriterende.

Fade via sort funker ikke. Enkelt og greit. Det gjør det svært sjelden i film.

Vokal er langt vekke i et bunnløst rom, og jeg måtte skru opp lyden vesentlig for å høre hva som ble sagt. Og tilsvarende ned igjen når musikken begynte å dure løs. Lydarbeidet kunne kort og godt vært gjort bedre.

Løpescenen mot slutten kunne vært gjort mye mer ut av. Den kunne vært lengre, med tette bilder av ansikt, føtter, og generelt tilstedeværelse. Når det var filma med så store og åpne totaler ble jeg som en tilfeldig forbipaserende som ikke bryr meg, og tenker mer på meg selv enn det som skjer.

Historien er kanskje noe tynn, dog basert på en sann historie - men ting må bøyes og vendes litt for å fungere på skjermen og vises for allmenheten, mener nå jeg.

Lykke til videre på neste prosjekt.

EDIT: Dahlskebank, direktelink her...
    http://www.box.net/public/static/0cc8updsxo.mov

Wigand
    Guest

Dahlskebank: Prøv hvertfall med Exploder og Opera før du gir opp.
    OlaHaldor: Takk for kritikken. Jeg lærer mer og mer filmproduksjon for hver dag. Livet er en film

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Hyggelig å se jg ikke er den eneste lokale filmskaperen her Kjente meg igjen flere steder i Bryne :wink:

Enig med OlaHaldor - alt for mye fade, kjedelig foto og temmelig flat historie. Jeg syns også det ble litt vel mye sniffing, vi skjønner at han har blitt avhengig, så det er ikke nødvendig å vise det så enormt mange ganger - men det forblir en smakssak. Nok litt slapp på regien i fest scenen, men det går. Har dere forresten sladdet ansiktene til de 2 jentene som reiser seg og går etter fyren sier nei til stoffet? Eller er det bare komprimeringa som fucker?

Om jeg ikke husker feil var det en artikkel om denne produksjonen i Jærbladet for en tid tilbake siden, eh?

Til deres egen fordel kunne dere også fikset 16:9. Ser mye bedre ut med en gang.

Lykke til videre

mvh

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Jeg spolte meg gjennom hele filmen.
    Jeg skjønte fort at dette ikke var noe for meg.

Utrolig dårlig kvalitet på både bilde og lyd var vel egentlig hovedgrunnen til at jeg ikke gadd å se alt.

Siden jeg ikke så alt skal jeg ikke gå noe nærmere inn på hva jeg syns om det hele.
    Laks

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Dette er kanskje en veldig subjektiv oppfatning, men jeg klarer ikke få sympati for dop-huer. Kanskje har jeg sett alt for mange amatør filmer om dop. Ellerså er det fordi at jeg ikke klarer føle medlidenhet for en person som har tatt et dumt valg. Skal man lage film om dop-huer må man jobbe mye mer med karakteren. ja han bruker dop "OK" tenker jeg. Hvorfor? er han dum? har han hatt det vanskelig som liten (hvem bryr seg? ingen grunn til og begynne med dumme ting fordi man har hatt det vanskelig, heller motsatt). At jeg føler sånn er selvfølgeli ikke din skyld, men mere min egen for å ha en sånn oppfatning av saken. Sånn ellers er jeg enig med han Mac'Ola Haldor. Det tekniske trenger arbeid, også det form messige, emosjonelle. Karakter-trekk o.s.v. Det hjelper med mere nærbilder o.s.v. Husk man forteller hva man skal føle ved hjelp av kamera. Det hjelper ikke bare og observere.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Hvorfor i svarte knuser han tven? Han kunne jo solgt den og fått penger til å betale langerne. Selv om man er teit nok til å bruke alle pengene på dop, så vet man å selge andre verdisaker også. At han i det hele tatt blir drept viser bare hvor dumme narkolangere er. Her har de en kunde som bruker alle pengene sine på narkotika og han kommer tilbake hele tiden for å få tak på mer. Når de har drept han kan de jo ikke hente inn mer penger. Blir ikke store businessfolkene av dem.

Komprimering komprimering komprimering... hva skjer? Sniffingen kombinert med musikken syns jeg fungerer veldig bra, tross alt en amatørfilm og det hele, men absolutt noe man kan ta med seg videre til neste prosjekt og sørge for at foto av sniffing blir gjennomført bedre. Jeg er forresten av den oppfatningen av at de som dukker opp på festen og selger ham dop kun eksisterer i hodet hans. Ser også hovedpersonen tukle med noe i bukselomma når han er på toalettet, trodde dette var dopen som han "imaginary friend" kommer med. Særdeles misbruk av filmtittel, trodde dette skulle være en komedie om hvordan Murphy alltid fucker det til for en.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •