Viser resultater 1 til 6 av 6
    Ensign
    Medlem siden
    May 2008
    Svar
    25

Standard Musikkvideo - Humming People

Hei hei!

Legger ut en video jeg produserte i faget Multimedieproduksjon ved Høyskolen i Gjøvik, sammen med fem andre. Jeg har vel sett så og si samtlige feil antar jeg, men lar deg finne dem slik at du har noe å finne på. Skulle ikke forundre meg om du finner flere enn meg.

http://www.stud.hig.no/~070683/hummi...usikkvideo.htm

Lieutenant
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Skien, Telemark
    Svar
    95

Kult dette her.
    Savner litt raskere klipping inneimellom, føler klippetempoet er litt statisk... Flere kjøringer hadde også gjort seg, men regner med at du ikke har resursjer til dolly, kamrakraner og slikt.

Savnet også litt flere nærbilder og ultranærbilder av ting, spessielt solisten. Jeg følte at hele videoen var litt "På avstand".

Men det er ingen direkte feil i selve videoen, selv om alt har forbedrings potensiale. Bra jobba! Dere bør være fornøyde med dette!

PS.
    Jeg har faktisk redigert en flerkameraproduksjon fra en konsert med disse gutta

Ensign
    Medlem siden
    May 2008
    Svar
    25

Standard Takk for svar :)

Morsomt å høre!
    Helt enig med deg! Nærbilder og kjøring er et savn. Har faktisk ikke tenkt over at det er så statisk klipping. Nærbilder føler jeg er noe en må venne seg til. Må innrømme det er litt ekkelt å stikke kameraet opp i trynet på folk, og opp i instrumenter i bevegelse, da dette påvirker fremførelsen. Prøver å bli tøffere på det området

Hvorfor det ikke er noe kjøring skyldes nettopp det du antok - mangel på utstyr. Har kjøpt meg en EasyPro nå, så i neste video vil du ikke se annet enn kjøring regner jeg med :P

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2008
    Svar
    75

Standard Re: Takk for svar :)

Sitat Opprinnelig postet av LarsAndreas
    Nærbilder føler jeg er noe en må venne seg til. Må innrømme det er litt ekkelt å stikke kameraet opp i trynet på folk, og opp i instrumenter i bevegelse, da dette påvirker fremførelsen. Prøver å bli tøffere på det området
    Sant det du sier, men prøv heller å stå langt unna, zoom helt inn og juster fokus litt. Det ser utrolig pent ut når ansiktet til personen er i fokus, mens bakgrunnen er i ufokus. Gir deg en billig 35mm feeling..

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Asker
    Svar
    186

Helt enig med kommentarene over:

Filmen kunne virkelig trengt raskere og mer spennende klipping, med flere nærbilder - dette hadde gjort musikkvideoen mye mer spennende, noe som også hadde stått bedre i forhold til musikken.

Men, eller var det mye bra her
    elt sorg gir halv sorg - delt glede gir dobbelt glede!

Ensign
    Medlem siden
    May 2008
    Svar
    25

Standard Re: Takk for svar :)

Sitat Opprinnelig postet av bajazz
    Sitat Opprinnelig postet av LarsAndreas
    Nærbilder føler jeg er noe en må venne seg til. Må innrømme det er litt ekkelt å stikke kameraet opp i trynet på folk, og opp i instrumenter i bevegelse, da dette påvirker fremførelsen. Prøver å bli tøffere på det området
    Sant det du sier, men prøv heller å stå langt unna, zoom helt inn og juster fokus litt. Det ser utrolig pent ut når ansiktet til personen er i fokus, mens bakgrunnen er i ufokus. Gir deg en billig 35mm feeling..

Vi var inne på tanken, men valgte vidvinkel fordi det ville blitt for mye bevegelse i det håndholdte kameraet.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •