Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard Musikkvideo: Rent mel i posen

Siden forumet har blitt så pent nå, så tar jeg meg tiden til å reklamere for/poste den nyeste musikkvideoen fra 3F, Rent mel i posen av Get Some.

Profil på Dahlske Bank
    Direktelink til musikkvideoen på Dahlske Bank (høyreklikk og lagre som med mindre du har rask nok linje til å streame 80mb)
    Musikkvideoen er også å finne på YouTube, link kan dere finne på musikkvideoens DB-profil. Liker ikke at YouTube-linker automatisk implementeres som video i tråden. Man må tross alt se det i HD skal man gidde å se noe på YouTube.

Dette er den sensurerte utgaven, da bandet fryktet at overdrevet bruk av politivold i musikkvideoen kunne føre til problemer med purken. Både musikken og musikkvideoen er fornøyelig selv om man av prinsipp ikke skulle like slik musikk. Uansett ville det vært fornøyelig med litt tilbakemelding på hvordan klipp samsvarer med musikken.

Mer om bandet kan man finne her.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard Sv: Musikkvideo: Rent mel i posen

Nå har rapperne endelig forstått at det er regissørens versjon av videoen som bør være den foretrukne. Dermed er den også lagt ut og ligger på Youtube her:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=iwBwqcSTQpU]http://www.youtube.com/watch?v=iwBwqcSTQpU[/ame]
    eller du kan laste den ned fra Dahlske Bank her.
    Fint om noen vil komme med noen tilbakemeldinger. Gjerne på rappernes versjon kontra regissørens.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Ikke min type musikk, men videoen var jo stilig sammensatt.

På slutten når spesialstyrken begynner å danse greide jeg ikke lavær å strekke litt på smilemusklene. Det minte meg utrolig om de digitale skuespillerene fra "Final Fantasy: The spirit within" som danser "Thriller".

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Fint du trekker på smilebåndet. Videoen er ment humoristisk. Kanskje ikke som komedie, men som type: Fornøyelig. Jeg er heller ikke fan av sjangeren, men nå har jeg hørt låta så mange ganger at den har grodd på meg.

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    85

Sitat Opprinnelig postet av Daniel Dahl Vis post
    Dette er den sensurerte utgaven, da bandet fryktet at overdrevet bruk av politivold i musikkvideoen kunne føre til problemer med purken.
    Herre jesus.. Skal du først lage en låt og video som er såpass retta mot politiet, for så å væe nervøs i ettekant fordi du imiterer poltivold.. Da er man nødt til å sette seg dypere inn i førproduksjon og idetenkning..

Jeg er en stor hip hop fan, men dette var straight up wack..

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Førproduksjon og idétenkning var det jeg som sto for helt uten rapperne. Jeg bare lagde videoen slik jeg følte for: Det var noe av premisset for at jeg skulle gidde å lage video til dem. Rapperne var helt fra starten av redde for innholdet, men jeg fikk overtalt dem til å bli med. Så når den var ferdig ville de ikke ha med drapene. Men jeg fikk overtalt dem til å legge det ut uansett. Det er et paradoks at de er tøffe i kjeften mot snuten, men ikke tør å legge ut videoen. Men nå har de jo faktisk lagt den ut. Hasj gjør nok folk ekstra paranoide.

tormod2992
    Guest

Teknisk sett var det bra. Det eneste jeg reagerte på, ut ifra innholdet i teksten, var det fiktive politiets oppførsel og bekledning. Jeg tror neppe toskene som for eks. kvelte Obiora, gikk i SWAT-utstyr. Hadde funka like bra med batonger.

EDIT: Når jeg tenker meg om, så er kanskje ikke politiets bekledning og oppførsel så dum, utifra artistenes bilde av politiet.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    173

Jeg er faktisk veldig begeistret for musikkvideoer til denne sjangeren. Videoen er godt gjennomført og effektene er gode og kul. Jeg mener nok at den er litt for "ekstrem". Ikke pga. drapene. Men fordi dette blir veldig uvirkelig(også iforhold til teksten), dette er kun personlig mening. Men når det er sagt så er videoen godt gjennomført!

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Jeg må si meg litt uenig i at det er urealistisk. Poenget var å lage det så realistisk som mulig. Når rappere selger den brente plata si på gata er det jo naturlig at politiet sender beredskapstroppen for å ta dem, og det er også ganske god grunn for politiet å henrette dem for det. Lurer på hvilken virkelighet dere lever i, men det er ganske plausibelt vil jeg påstå.

Ensign
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Oslo
    Svar
    22

haha, veldig realistisk ja.. men det var vel ikke helt poenget heller tror jeg, effektene var godt laget! After effects?

Syns den var bra jeg!
    litt vel modig med de drapene da.. ,Og bare tre pers i en swat styrke? .. hmm.. ??
    Hadde jeg bare hatt to like sokker...

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •