Yeah, skal se om jeg kommer meg gjennom en ordentlig tilbakemelding her... litt sløv på søndan
Bra resultat dette! Masse som funker, og godt klippet. Jeg dundrer gjennom kritikken først, også tar jeg det jeg liker på slutten
Først og fremst må du få den deinterlaced, det gjør du enten med et filter i redigeringsprogrammet eller i eksporten/konverteringen.
Om du hadde fete nikonlinser, så synes jeg du kunne gjort mer ut av de. Du har noe fokuslek her og der, men det er mange steder du kunne bruk denne mer aktivt og hvor det er antydning til fokuskifte, men det kommer liksom ikke helt. På veldig stillestående bilder (f.eks av micstativ, miksebord osv) så kan du gjøre fokuspullen veldig sakte, og så heller speede den opp til smak i etterarbeid.
Jeg ser en ting som jeg synes går igjen ofte hos folk og også her er det med hvitbalanse. Ha med en hvit plate og still hvitbalansen hver gang du skifter location, lys eller annet som påvirker fargen i bildet. Mange av bildene er her ganske orange/varme. Spesielt de i drømmesekvensen. Greit om man vil ha en fargetone, men da er det bedre og legge den i etterarbeid med mindre man har mye og bra lysfolk. Dusjen f.eks er veldig grov her. helt orange.
Lys. Mye fint her også egentlig. Legger merke på et par av nærbildene at det er litt utbrent, hadde du softboks? Det er kult med hardt lys på alt som ikke er organisk. Miksebordet, betongveggen bak, stativet og slikt. Det funker ikke spesielt bra på organiske ting (hud). På hånda hans på miksebordet så får du spotlys som brenner ut. Dette må du prøve å duse ned ved enten å bruke reflektor eller softboks (laken i værstefall). Drømmesekvensen er lyssatt med farge, og kunne kanskje blitt veldig bra. Det er fønni og bilden er fine. Usikker på hva som får den til å kræsje. Det er noe med fargetonene, og jeg tror det er hvitbalansen din som er off igjen. Det er liksom knallorange under det røde... se om du kan leke med hvitbalanse i redigeringsprogrammet ditt.
JEG LIKER!
Introen i gangen der funker bra, og stilen på den sekvensen funker kjempebra. Tror det er bra at du ikke fikk vanlig audio der. Han er ganske klein han "lærern" (som burde vært en voksen). Hadde blitt værre med vanlig lyd. Så det er bare bra sånn sett. Synes derimot at beaten på begynnelsen burde vært bytta ut. Har ikke noen forslag, men ville testa noen andre tracks med forskjellig stil og tempo. Uttrykket hans når han har kasta på han ene fyren er bra. Samme når han bokser med micen. Bildene av han i begynnelsen der er flotte, og med fint lys (unntak av dusjen). Veldig morsomt det her med at han prøver å selge CDen sin. Det tok faktisk litt tid før jeg skjønte greia. Jeg trodde først han liksom var gateselger.. dunno, men så skjønte jeg at det var hans egen. Burde stått mixtape eller debutalbum eller en eller annen semi-joke og en prislapp kanskje? i graff stil. Uansett, det er ganske bra gjennomført og tidsjumpinga der funker bra.
Hehe... jeg ser gjennom mens jeg skriver så mulig jeg roter og blander litt her. men men... Nå føler jeg at jeg må lage et skifte. Det jeg har skrevet nå er frem til han åpner PCen og så kommer dette bildet av han fyren med Damien på brystet. Det ble bare helt utrolig kræsj, og tar egentlig regelrett livet av videoen din... Jeg skjønner ingenting av hva du prøver å si med det. Jeg skjønner at det er noe dissing/beef eller whatnot, men det gir bare utrolig lite mening og verdi i bilder. Skriften er rævva, skuespillerne er helt elendige osv osv. Klipp det ut og bruk av det andre du har eller spill inn noe nytt. Har forøvrig et kontinuitetsbrudd på bilscenen der. Bilen kjører, så står den stille når han viser fingeren før den er i bevegelse i neste. Burde i såfall vist at de bremsa eller at han viste fingern i fart.
I avslutninga har du også 4 bilder som alle avslutter videoen, det er litt MTV anno 1990 :P Ha heller noen hvor han fortsatt "er tilstede" selv om rolige, og velg det du synes er sterkest til å avslutte. Personlig det overvinkla hvor han hever skuldrene. De andre er for klisjé til å avslutte med.
Yes sir. Bra jobba! Gjort alt alene?

LinkBack URL
About LinkBacks

Som dere hører er det en låt som går rolig over "introen", det var egentlig mening å ha vanlig lyd der, men etter skikkelige komplikasjoner og tull med audioen så måtte vi ta plan B og ha en egen beat.
Svar med sitat

Bokmerker