Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Arendal
    Svar
    41

Standard My war, actionfilm.

Hey hey.
    Dette er en film jeg og noen andre 17 åringer har lagd. Handler om en kar som kommer hjem til bygda si fra militæret. Etter hans hjemkomst har han litt problemer med å skaffe cash til livets opphold og må ta diverse drittjobber. Etter en stund går han lei og joiner isteden den lokale mafiaen.

Filmen er 33 min lang og har eget orginalt soundtrack mekka av en musiker.
    Enjoy..

[ame]http://video.google.com/videoplay?docid=-8665921683663217590[/ame]
    hat's right cowboy, it's me!

Commander Hakvaag sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Svar
    304

Kan ikke du laste denne filmen opp en annen plass.. Kvaliteten suger Max på video google..

Bruk heller Stage6, eller noe annet med bedre kvalitet.
    Så gidder jeg å se filmen :wink:
    Jon-André Hakvåg
    Filmfotograf

Vimeo - YouTube - Twitter
    Canon EOS 7D
    Canon EF 28mm f/2.8

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Arendal
    Svar
    41

Javel, har ikke peiling på det der. Men uansett lasta opp med isdn så jeg gidder ikke gjøre det igjen. Det får heller bli opp til deg om du vil se eller ikke...

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Som Hakvaag her sier - kvaliteten er lite flatterende. Kanskje jeg orker å se den med bedre kvalitet, men jeg nevner dette: Norske filmer om hagemafiaen kan ikke egentlig bli bra uansett hvor stort budsjettet er. Holmestrandengelsken blir for mye og dop-kjøp i den norske skogkanten vil aldri fungere uten fire metriske tonn med selvironi - og fra hva jeg så av filmen, så har ikke denne filmen et amerikansk ounce engang. Det var noe bra foto - tydelig utstudert fra Hollywood-stil, men bra likevel, hvis dere bruker teknikken og filmgleden til å lage noe som ikke er så godt snekret i folks hoder - slik som hvordan en mafiafilm skal se ut, så er det lettere å komme seg gjennom det på amatørbudsjett, men som sagt; personlig vil ikke hagemafian noen gang ha noe verdifullt å gi meg med mindre jeg går inn for å le av filmskaperne.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Arendal
    Svar
    41

hagemafia og hagemafia, kanskje du hadde fått et annet inntrykk hvis du hadde sett filmen. Tenkte mer at det skulle gå for en slags småby, sånn "walking tall" aktig stemning. Får vel laste den opp i bedre kvalitet til onsdag når jeg får 16 megabit.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    219

Hvorfor på engelsk? Skuespillerne bør ihvertfall kunne snakke troverdig amerikansk. Jeg synes det var litt overdrevet med filming overfra og ned på personene. Av og til er greit men det ble litt mye. Personlig foretrekker jeg også litt mer action i filmingen når handlingen er action. Lydsporet var som oftest kult men jeg syns kanskje det ble litt for mye sånn jamme-musikk hvis du skjønner hva jeg mener, litt for mye låter, jeg ble ikke spent over hva som skulle skje på grunn av de chill-låtene som gikk i bakgrunnen.

Lyden var ikke så god. Dere har bare brukt mikrofonen som er på kameraet, tenker jeg. Når han ene av de kommer til han uskyldige fyren som de senere kommer til å drepe, så hører jeg nesten ikke hva han fyren sier.

Nå gidder jeg ikke skrive mer, men sånn ellers var det en ganske bra film. Selv foretrekker jeg at mafia-filmene kommer fra Hollywood, da det er mye mer realistisk med mafia i USA enn her utpå bygden i Norge. Forresten veldig overdreven bruk av fuck og motherfucker osv.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Arendal
    Svar
    41

Enig i at lyden er dårlig akkurat der, men i resten av filmen synes jeg den er ganske bra. Og vi brukte ikke mikrofone på kameraet, vi brukte RØDE Videomic :lol:

EDIT: mafia og mafia, kall det heller en gjeng med "rednecks on the take!"

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    219

Sitat Opprinnelig postet av Magnus
    Enig i at lyden er dårlig akkurat der, men i resten av filmen synes jeg den er ganske bra. Og vi brukte ikke mikrofone på kameraet, vi brukte RØDE Videomic :lol:
    Det jeg mente var at dere brukte mikrofonen påmontert kamera, ikke på boom. Riktig?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Arendal
    Svar
    41

ja, det er korrekt min gode mann

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

Jeg har sett filmen. Bildet er ikke så dårlig komprimert.

For å være en norsk-amatør-nullbudsjet-langfilm er den ganske bra. Noen av de bildeutsnittene er gode. Dere har en del fokusing problem. Kamera var på auto focus sikkert. Auto-iris var også på. Framing var ikke så "bad", men der hvor de har dialog er plasseringen ikke helt bra. Lyd er som det er. Har vært bedre, kan være bedre. Gjennomføring av action-scener er ikke helt på topp, men samtidig er ikke så dårlig. Handlingen er som det er, men jeg så hele filmen og følte ikke at jeg kjedet meg. Så, da sier vi "ok".

Narkohandelen er litt "amatør", skjekker varene etter at handelen ble gjennomført. Har litt for mange skudd i pistol, men det er greit. Det som ikke var så greit når bilen passer på fartsgrensen mens kulene susser forbi og de skulle rømme fra narkohandelen.

Ok.. jeg tror filmen var ganske bra og det er en bra begynnelse for filmmaking.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •