Jeg tror ikke vimeo har noen grense (kun på plass).
Correct me..
Hei.. Jeg driver litt med film og video, men ofte lager jeg litt lengre filmer (15-40 min), hvordna skal jeg få disse opp på nettet? Jeg vil ikke bruke privat nettside, eller dele opp i parts.. Så er det noen sider som youtube hvor jeg kan laste opp så lange filmer??
Takker for svar (PS: jeg tror dette er feil sted og legge tråden.)
- Dilorko
Kamera: Canon DM-XM2 . Sony DCR-HC37
Post-production: Final Cut Studio 3
Lyd: Diverse mikrofon utstyr . Zoom R16
Jeg tror ikke vimeo har noen grense (kun på plass).
Correct me..
men 40 min HD tar litt plass da... Hvor mye kan man laste opp på facebook?? Hva med Mediafire?
EDIT: Nei nå husket jeg feil.. Mediafire er en opplastningsside husker desverre ikke hva den andre het men var noe med media...
Sist endret av dilorko; 30th September 2009 kl 19:59
Hvis du eksporterer HD matriell til rett filtype kan jo filtypen bli relativt liten, men ja, en 40min film er ikke 200mb heller
Tror Vimeo ville fungert til dette altså. skyt meg om jeg har feil... (ikke skyt)
Canon 7D
Sigma 30mm 1,4.
Tidligere: Sulunuu
@Sulunuu Det ser ikke ut som at han har hd kamera, så det sparer jo litt plass.
Vis du kjøper vimeo plus får du også større lagringsplass
Jeg ahr ikke HD kamera, men mye av mitt materiale er filmet i HD med et Sony HDR-HV1000E.. Den 40 min filmen er filmet i dette.. @sulunuu Hvilket format anbefaler du at jeg lagrer til for og få god kvalitet på så lite plass som mulig (hvis mulig med bruk av compressor)
Jeg pleier å eksportere til MPEG-2 når jeg har muligheten til dette. Til .mp4 (MPEG-4) også, fordi Final Cut Express ikke eksporterer til MPEG-2, kun 4... Så det er det jeg anbefaler. Kan være andre som har andre tips også, pga jeg ikke har "Compressor". Men vil anbefale MPEG-2 om mulig!![]()
Canon 7D
Sigma 30mm 1,4.
Tidligere: Sulunuu
Dahlske Bank var i sin tid en slik nettside hvor man kunne få hostet filmene sine. Dog ingen opplastningsfunksjon på nettsiden.
Ingen som har noe mer.. Jeg jobber nemlig på en produksjon med 35 minutter film..
Med Vimeo pluss kan du laste opp 5 GB i uka, det burde jo holde i massevis. Koster ikke så mye å oppgradere til pluss-konto.
Sist endret av Meii; 1st October 2009 kl 22:40
Bokmerker