Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: NIKE reklame

Cadet 4
    Medlem siden
    Nov 2008
    Svar
    17

Standard NIKE reklame

Jeg og en kompis skulle prøve ut den hjemmelagde cablecamen min for å se hvordan den funket når den skulle ta opp fart, så hvorfor ikke løpe?

Enjoy!

ps:Vi brukte ikke så alt for mye tid på redigeringen, og helle ikke filmingen pga dårlig tid

[ame=http://vimeo.com/2345591]http://vimeo.com/2345591[/ame]

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard Sv: NIKE reklame

Dropp fisheyelinsen. Det er så ufattelig grusomt stygt! Helt forferdelig, rett og slett (er ikke for å rakke ned på deg eller noe, så ikke ta det personlig ). Det har vel sin hensikt i visse sammenhenger, men her hadde en vanlig vidvinkellinse holdt i massevis, det hadde også vært mye kulere! Ellers syns jeg du kunne fargekorrigert det litt bedre, det har den typiske handycam-looken.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    173

Syntes ikke denne reklamen var noe særlig. Fisheyen er som sagt ikke det beste å bruke på sånne klipp. Det blir en overkill av fisheye. Syntes også klippe rytmen også var irriterende. Man bør heller ikke bruke slowmotion så mye at det blir utrolig lagg på bildet(som det virket på meg) Men øvelse gjør mester så lærte du litt av denne reklamen også. Husk at man lærer av konstruktiv kritikk

Cadet 4
    Medlem siden
    Nov 2008
    Svar
    17

Som sagt brukte vi ikke alt for mye tid på klippingen fordi vi egentlig bare skulle se hvordan cablecamen funka (det ble gjort på kanskje to-tre timer), og fisheyen var for å få med så mye som mulig. Kameraet er i utgangspuntet nok så dårlig og får ikke med så alt for mye. Men øvelse gjør mester er det jo noe som heter

Ensign
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    21

hei!
    Var med å lage filmen, fisheyekanten ødelegger veldig ja men kameraet vi brukte er bare et lite håndholdt et fra panasonic som filmer 25fps så det lægger og det er stygt men linsa der vi fester på vidvinkelen er litt ødelagt så egentlig skal det fungere som vanlig vidvinkel og man skal ikke se kanten men den festa seg ikke skikkelig så derfor dukket den svarte kanten opp, irriterende nok, men var bare en test av cabelcam ikke lagt så mye jobb i det andre

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Dersom det var test av cablecam, må jeg ærlig talt spørre - "hvor var opptakene?" Var kanskje et opptak der det var tydelig at det var noe "ekstra" ved det, men det ristet mye og kunne like godt vært gjort med noen som løp med et håndholdt stabiliseringssystem.

Dere sier dere har et lite håndholdt kamera - da er nok problemet VEKT. For å få stabile bilder, må dere ha mer vekt, slik at kameraet ikke kan vandre så fort fra side til side slik det gjør i opptakene her. Prøv å fest et par kilo eller mer til riggen med kamera, så vil det definitivt bli annerledes.

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Jeg må nesten bare få lov til å si det: Interlacingsproblem!
    Dere har sikkert bare eksportert med feil settings
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Ensign
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    21

Takk for tipset til begge deler, som sagt la ikke så innmari mye i det så vi tenkte ikke så mye på interlacing og de greiene der, kan egentlig ikke så mye om det :S Og burde nok få lagt litt vekt i riggen ja, takk for tipset

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •