-
Vice Admiral (moderator)
Ny film fra 24-7 Produksjoner (Youtube)
Heisann.
Har nylig lastet opp en film jeg lagde til et prosjekt på skolen.
Vi kunne lage hva som helst.
Jeg produserte men hadde også manus. foto og regi.
Filmen er klippet av Magnus Reitan.
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=AOrKoSH9-r0&;feature=channel_page]http://www.youtube.com/watch?v=AOrKoSH9-r0&;feature=channel_page[/ame]
-
Sv: Ny film fra 24-7 Produksjoner (Youtube)
Hvis du mener at dette skal være en film "til ettertanke" så kommer jeg og fiker deg, Svendsen.
La oss begynne med det positive: Hm, skal vi se. Jeg vet det var et eller annet. Vent litt nå. Ja, pent location. Fungerende snømaskin. Filmen startet jo slik at man fikk lyst til å se mer fordi man ønsker å finne ut av hva som har skjedd med ham forut for hendelsen. Fargekorrigeringen er også fin. Musikken er bra fet.
Hernest følger negative oppfatninger av Eders film:
Fiffig syreklipp til tider, selv om det ofte bare virker som om klipperen har skalla hodet i tastaturet mens han var en tur innom After Effects. Syreklippen blir rett og slett ikke så veldig kul når det ikke legger opp til noen grunn for det. Hadde man fått vite noe om mannen og hendelsene forut, så ville man kanskje tillatt syringen. Men som sagt så fører den ikke noe sted og blir nitidig. Og selve hovedklippen er veldig ofte dårlig, elendige jump cuts som ikke føles som de er der med hensikt, men virker som dårlig planlagt foto som ikke ble fiksa i klippen. Jump cut som skal skape stemning må hoppe litt i tid, de kan ikke bare hoppe litt på personen så hodet hans er fire cm mer forflyttet fra den ene til den andre vinkelen. Jeg skjønte heller ikke hensikten med "shine" eller hva den kalles når det blir skyggelys rundt folk som om de har kontakt med Gud.
Fotoet fungerer noen ganger for å støtte opp om syren, og det mer stillestående fotoet er ganske bra. Likte også zoom-ut-fort. Men den mer ristete krigsfilmingen passet ikke helt og ble litt for mye oppå syreklippen igjen. Eventuelt motsatt om egget kom før høna og klippen var det som ble for mye.
Du krediterer deg med manus her? Fantes det virkelig et slik? Skulle jeg likt å lese. Virker mer som en filmet idé dagen derpå. Jeg ville nok likt dette om det var en utvikling, men det føles som et manus som ble skrevet kronologisk med et utgangspunkt i å kanskje komme på en fet kvist i prosessen uten at denne noen gang dukket opp, og så fikk man heller filme storyboardet man likevel hadde tegna til noe som kunne minne om en kvist. I så fall en kvist som en spikka om til en dildo og stappa analt langt oppi tarmen. Du vet det bare er Dahl som liker disse. Jeg trenger kanskje viddevakt...
Regien er kanskje like apekatt som klippen. Jeg tror ikke noe på at denne fyren er spesielt forvirra og han later ikke til å oppføre seg i forhold til omgivelsene. Og den traurige delen hvor han myser litt foran seg og litt til sidene for deretter å myse forover igjen som om det er et eller annet magisk han ser for dernest å traske en helt annen retning virker bare idiotisk. Overspilt og rart uten hensikt.
Dette virker alt i alt som en kunstfilm som bare skal teste ut en ting eller to med kamera og klipp. I så måte så er det ikke noe feil med den, men jeg ser ikke for meg den store Svendsen som en som lager kunstfilm, men du bruker vel kanskje skjerf og stemmer SV også. Alt du egentlig trenger å gjøre er å sette filmen i en sammenheng, så vil folk slå seg til ro med egentlig hvilken som helst avslutning, om det så bare er å få ham til å våkne fra drømmen i en sofa etter en fest med heroinsprøyta stående ut av armen. Da har man gitt seg selv rom for å gjøre hva som helst i resten av filmen. Hvis han da i tillegg våkner av at telefonen ringer og en teit kompis av ham har slokna på gulvet med ei gassmaske på, så har man snørt sammen de løse trådene og folk kan sette seg tilbake og slippe å finne svaret på om keiseren faktisk er naken.
-
Vice Admiral (moderator)
Sv: Ny film fra 24-7 Produksjoner (Youtube)
Hahaha.
Det er rart at du kan skrive så mye piss, men samtidig får du frem det du vil.
Var ganske deilig å få en god tilbakemelding på denne.
Manuset var et ark med notater. Resten av filmen så jeg for meg i hodet.
Og ideen kom etter en uke med tvangsforing av Lars Von Trier og David Lynch.
Så jeg fikk lyst til å lage noe annet. Men jeg syns en film som dette ville blitt ødelagt av en alt for solid rød tråd. Filmen heter Trip. Og det sier vel egentlig nok.
Storyboard ble tegnet med tanke på at det skulle være med i scenen.
Men uansett. Takk for at du tok deg tid til å gi tilbakemelding Wangen.
Forumet har blitt alt for slapt med årene.
Men sånn alt i alt.
Så er ikke dette ment som en film til ettertanke nei.
Den krysser nok grensen til kunstfilm.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker