Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Ny her

Cadet 1
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    3

Standard Ny her

Hei alle sammen!
    Jeg ramlet over dette forumet i dag og fant endelig noe jeg har lett etter en stund!

Er brennende opptatt av dragracing og gir bla. ut et blad om dette temaet.
    Liker også veldig godt å filme, selv om jeg ikke kan så mye om det foreløpig, men etter å ha surfet rundt på dette forumet har jeg allerede plukket opp en del gode tips!

Her er en liten film jeg har laget fra ett løp i år:

http://www.youtube.com/v/Ru60CtpxyfA&;hl=en&;fs=1

Den er filmet på et lite crappy kamera til ca 1000-lappen.

Har sett etter ett nytt kamera og egentlig slik jeg havnet her.
    Tenkte opprinnelig på noe ala Canon XM2, men lurer på om Canon HV30 passer like godt til mitt bruk.
    Filmene jeg kommer til å lage vil primert bli lagt ut på web, og har kanskje tro på å sette de beste sammen til en dvd for spesiellt intereserte.

Innspill både på film og kamerakjøp mottas med takk!

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard Sv: Ny her

Om du går innpå siden vår: www.blackboxmedia.no på "Film" så har vi lagt ut to dvd trailere som er i samme gren som du henviser til her. Vi filma med 2 Sony HVR-Z1 og 1 Canon XH-A1 i vanlig DV kvallitet vertfall på den fra 2007. Men etter litt diskusjon, så tenker vi faktisk på å kjøpe inn noen litt pimpa Canon HV30 til å dekke mer av arangemanget. I tillegg bør du skaffe deg bulletcam, eller som normenn liker å kalle det, Hjelmkameraer til å ha inni og utenpå bilene. Disse må du altså koble til Canon kameraene.
    Det du bør gjøre er å få dekka mer en bare biler som kjører på og få inn litt av miljøet rundt og folkene som er der.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Cadet 1
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    3

Takker for svar!

De så veldig bra ut de filmene dere har laget. Fikk lyst til å kjøre isbane jeg også!

Kameraene du henviser til er jo forholdsvis high-end, i allefall i forhold til HV30. Hvorfor tenker dere på å kjøpe inn disse da? Er det for å ha flere kameraer tilgjengelig? Og mener du bildene fra HV30 er gode nok til slikt bruk?

Takk for tips ellers, har tenkt på mye av det samme. Hvis det blir innkjøp av nytt kamera så vil det bli flere og mer utfyllende filmer neste år.

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Enkelt og greit så er det mer om kvantitet en kvallitet (video) på slike treff, de som kjøper disse dvd'ene er folk som er vant med å se jalla video kvallitet på youtube, det er tross alt ikke en kortfilm som spilles inn her, og å springe rundt med et RED kamera for den del er bare bortkastet på det stadiet vi er nå. Men selfølgelig hadde det vært kult å få filmet dette i full HD, men på en annen side så får du 5 HV30 til prisen av en Sony HVR-Z1. Og i tillegg er det utroligt slitsomt å springe rundt 6-7 timer med noen kilo på skulderen.

EDIT. Her er foresten film av HV30: (ser best resultat om du trykker på HD)
    [ame=http://www.vimeo.com/1857607]http://www.vimeo.com/1857607[/ame]
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •