Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 22
    Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Standard Nyeste filmen min "Thantophobia"

Vi har akkurat hatt eksamen i filmspråk på NISS. Så da lurer jeg på hva dere syns om filmen min. Men ikke bare tilbakemeldinger på "filmspråk" delen bare fordi det er det som er eksamens tema. Gi meg reviews avhengig av helhetsinntrykket deres.

http://www.dahlskebank.com/_filarkiv...antophobia.wmv (Høyreklikk, lagre som.)

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,762

Überlekkert lyddesign! Antar du har stått for lyden eller har du involvert andre ukrediterte folk? Uansett et jævla flott samspill mellom lyd, musikk og klipp/foto. Er det samme blurra snakking du har brukt i denne filmen som i Potetgull?

Skiltet på døra til hypnotisøren burde vært plassert på midten av døra. Virker forresten som en litt useriøs pyskiater, ikke har han skrevet tittelen sin riktig, også er skiltet egentlig bare et ark såvidt limt fast på døra. Syns også han er for ung og har for plagsom dialekt. Til å være den eneste stemmen i filmen hadde det gjort seg med en eldre kar. Smakssak såklart. Tror jeg så manus eller andre produksjonsdokumenter rundt 02:52. Men skogslocation var jævla nice! Hadde forresten ikke skadet med en total av psykiaterens kontor, hvor man ser Stian, Alf og vasen med blomstene i. Vasen ser ihvertfall malplassert ut i klippet 00:43. Ikke at jeg har vært borti hypnose før, men svinger han ikke klokka litt vinglete og brått når han starter? Ellers er resten av klokkeklippene nydelig utført.

Jeg håpet på en annen slutt. De som har sett Identity skjønner kanskje hva jeg håpte på. Vet ikke om dette ble review slik du ønsket, men men, er vel bare mine tanker når jeg ser filmen...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    236

Flott film.. slenger meg på kriteriene til ^^ Lyden var upåklagelig

Jeg trekker kjapt litt paraleller til Star wars her.. "Møt frykten" Når Luke møter Vader i jungelen ,og dreper han for å finne ut at det var Luke selv bak masken....Bare at denne hadde en litt annen vri.. er det der du har fått litt av ideen fra kanskje??

Flott produksjon..
    url=http://www.signaturdesign.org]AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz 2GB RAM GeForce 7900GT 256MB[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Buskerud/Hole/Røyse
    Svar
    280

Herlig film!
    Elsket det med den viskende stemmen!

Enig med at det var et herlig lyddesign!

Kjempe bra!
    he Lord is My Strength

"When you can't cloth in the skin of the lion, put on that of the fox" Guy Williams, Zorro.

"It's not who I am underneath, it's what I do that defines me..."

"All for one, and one for all!"

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    Skiltet på døra til hypnotisøren burde vært plassert på midten av døra. Virker forresten som en litt useriøs pyskiater, ikke har han skrevet tittelen sin riktig, også er skiltet egentlig bare et ark såvidt limt fast på døra. Syns også han er for ung og har for plagsom dialekt. Til å være den eneste stemmen i filmen hadde det gjort seg med en eldre kar.
    Vet det skiltet er forferdelig, leta overalt etter en sånn greie man trykker inn tekst på sånne klistremerker. Er tittelen feil? jeg aner ikke, søkte på internett og så både Psykiater og psykriater. Når det gjelder valg av skuespiller er vell det mest fordi at jeg ikke kjenner noen som ser no særlig eldre ut :P kanskje noens foreldre ellerno, men tviler på at de hadde giddi og være med.

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    Tror jeg så manus eller andre produksjonsdokumenter rundt 02:52.
    neeeida, det gjorde du ikke:P ...Ok da, den imsdal flasken er fantastisk fin og blå. Det er forresten storyboardet som ligger der.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Som alle sier herlig lydarbeid. Likte det virkelig godt.

Kameravinklene var ganske greie, men kamerabruk var ikke helt topp. Selv om det er superbra kvalitet på bildene, gir det fortsatt amatørpreg (iallfall for meg). Mye var litt for skarpt, ikke sånn filmaktig-myk. Jeg ville også ha fargekorrigert (om du allerede gjorde det, ville jeg ha lagt til mer farge), spesielt drømmesekvensen.

Bare min mening. Ellers var det flott. Ganske bra klipping. Kjedet meg ikke et sekund. Ikke et øyeblikk jeg vil slå av for tidlig, som vil si at den er underholdende. Bare kamerabruket som trekker det ned litt

edit:
    Glemte å kommentere skuespillere. De gjorde greie jobb. Ikke toppklasse, men de var greie nok.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Sitat Opprinnelig postet av Ustabil-Andreas
    Er tittelen feil? jeg aner ikke, søkte på internett og så både Psykiater og psykriater.
    Hvis du fant sistnevnte noe sted så er det i så fall noen som er like dårlig i norsk som deg som har skrevet det. Du hadde kanskje ikke trengt å filme så nærme på skiltet når det var av papir?

Bra film dog. Likte det meste i den. Fet lyddesign og musikk. Ble litt forelsket i location i drømmesekvensen. Speilet i heisen som gjør at det ser ut som han står og stirrer døden i hvitøyet er genial. Savnet noe grovere vold, mannen med ljåen har tross alt en ljå, denne ljåen tar livet av folk... V.O.en til psykiateren er ganske dårlig og jeg skulle ønsket meg noe mer introduksjon av hva legen egentlig ville få fram med hypnosen. Tror forresten hypnose er mer vanlig hos psykologer enn hos psykiatere. Samspillet mellom virkelighet og drøm kunne vært brukt mer, men det er nok til at det blir overraskende og til dels nyskapende.

Terningkast: 4

Info om filmen finner du forresten her. Linken til Andreas går i orden så fort jeg får hans info.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Ganske grei film. Lyden var fet.
    Det eneste jeg ikke likte angående lyden var at skuspilleren (Stian) ikke viste noen reaksjon når hviskingen foregikk. Man burde kanskje sett at stemmene plaget han, eller hvertfall gjorde et inntrykk.

Fargene var også pene, det samme med klippen. Fotoet var stort sett greit, kanskje litt for dramatisk risting innimellom. Selvom dette også er lov til tider, hehe. Men ble kanskje litt vel drøyt.

Hva slags kamera har du brukt?
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Sitat Opprinnelig postet av jasonX
    Ganske grei film. Lyden var fet.
    Det eneste jeg ikke likte angående lyden var at skuspilleren (Stian) ikke viste noen reaksjon når hviskingen foregikk. Man burde kanskje sett at stemmene plaget han, eller hvertfall gjorde et inntrykk.

Fargene var også pene, det samme med klippen. Fotoet var stort sett greit, kanskje litt for dramatisk risting innimellom. Selvom dette også er lov til tider, hehe. Men ble kanskje litt vel drøyt.

Hva slags kamera har du brukt?
    Grunnen til at han ikke reagerer på det er fordi det har pågått såpass lenge at han er vant til det. Han undertrykker frytken sin og prøver å ignorere den istedet for å konfrontrere den. Kjøper du den?
    Jeg brukte de standard 1 år kamerane på niss, husker ikke hva de heter.

Risting er gøy! jeg liker den stressa håndholdte stilen, men er vell smak og behag =)

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Sitat Opprinnelig postet av f|_iNc|-|
    Flott film.. slenger meg på kriteriene til ^^ Lyden var upåklagelig

Jeg trekker kjapt litt paraleller til Star wars her.. "Møt frykten" Når Luke møter Vader i jungelen ,og dreper han for å finne ut at det var Luke selv bak masken....Bare at denne hadde en litt annen vri.. er det der du har fått litt av ideen fra kanske?
    Nope, eneste jeg kanskje fikk inspirasjon fra var den tankegreia fra fight club hvor han går i hulen og ser den pingvinen. Sånn ellers kommer alt fra mitt hode.

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •