Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13
    Cadet 4
    Medlem siden
    Feb 2009
    Svar
    13

Standard Omnia Somnia, kritikk!

Lagde egentlig denne for UKM09, men vi tapte mot noen som hadde sykt høyt budsjett (et par hundre tusen), og vår hadde null budsjett. Men si hva du syns!

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=SzOuAQsZiMM]http://www.youtube.com/watch?v=SzOuAQsZiMM[/ame]

(Første post btw ;D)

Cadet 4
    Medlem siden
    Feb 2009
    Svar
    13

Standard Sv: Omnia Somnia, kritikk!

Ingen feedback?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Harstad,Melvik
    Svar
    72

Filmen var så kjedelig at når han fyrn bynte å rime så slo jeg av.... huffff
    homas Torbergsen

Cadet 4
    Medlem siden
    Feb 2009
    Svar
    13

Hehe, det er en veldig spesiell film da. Ikke ment at den skal være actionfull ellernoe, det er mere en tenkefilm.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Haugesund, Norge
    Svar
    72

Det eneste jeg tenkte på var The Fountain.

Cadet 4
    Medlem siden
    Feb 2009
    Svar
    13

Han har sånn dialekt fordi det er det han har på ordentlig, å skifte dialekt høres helt fucka ut.
    Ja, hadde store problemer med hvitbalansen så det har du veldig rett i.
    Ingen av sekvensene er skutt på kvelden? Det var mørkt hele døgnet når vi filma (unntatt på morran). Var egentlig mye lysere, men la på en haug med filter gjennom hele filmen for å få frem mere stemning.

Alfen92; Filmen er faktisk delvis basert på the fountain, all filmmusikken er derfra. The Fountain gjorde at jeg fikk lyst å lage en litt roligere film enn det jeg har laga før.

Takk for masse bra feedback, bare keep it coming

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Jeg så filmen i tre minutter, så ble jeg lei av å ikke forstå en eneste ting, og begynte å hoppe gjennom resten av filmen.

Du sier det er en tenkefilm - greit det - men da må seeren få noe drahjelp til å tenke i mer eller mindre riktig retning - nå følte jeg at det hele var oppstykket og abstrakt uten å forstå noe som helst. Det eneste jeg forstod var at det var en fyr som hadde noe søvnproblemer. Jeg har ikke sett The fountain, men siden andre nevner den før du bekrefter det vil kanskje si at denne filmen egner seg best til en bestemt gruppe som har et forhold til filmen du har tatt utgangspunkt i?

I såfall er det noe som bør nevnes før man ser filmen. F.eks. om en eller annen huleboer hadde sett filmer om 11. september hadde det vært helt gresk for han og på lik linje med en hvilken som helst annen typisk amerikansk katastrofefilm fordi vedkommede ikke har noe forhold til det ved å følge med på nyheter. Du skjønner hvor jeg vil hen?

Cadet 4
    Medlem siden
    Feb 2009
    Svar
    13

Det største problemet under filmlaginga var at folk ikke fatta filmen ja, så vi adda sistescenen med kaia og fortellerstemme. Man må vel egentlig se hele filmen, og sistescenen for å fatte det.

Man kan for eksempel ikke se halve fightclub og forvente seg å vite hvem Tyler Durden egentlig er. Man må liksom se hele. Man kan heller ikke bare se slutten, for da er det jo ikke noe spennende

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Nå sammenligner du med en film som under hele storyen er ufattelig givende og spennende å se på også - så da sier det seg selv at man av fri vilje VIL se slutten. Slik var det dessverre ikke med deres film.

Og du sier litt av problemet med filmen din her;
    under produksjon av filmen skjønte ikke folka som var med på det hva den gikk ut på. Det burde vært et rødt varsellys om at "her må vi gjøre en bedre jobb med manus!!" Videre sier du at du pga. disse "get the point"-problemene førte til at dere la til en scene og fortellerstemme... Det igjen kunne vært et tydelig tegn på at dere måtte gått tilbake til manusutvikling.

Jeg sier ikke at dere produksjonsmessig er ute å kjøre - men på forarbeid har dere mye å lære.

Andre innspill?

Cadet 4
    Medlem siden
    Feb 2009
    Svar
    13

Kunne ikke starte å omskrive manuset, iogmed at jeg hadde en veldig tynn deadline.
    Ja det var veldig lite forarbeid, og filmen så mye bedre ut i hodet mitt enn den ble, men jeg har lært ekstremt mye av dette. Brukte faktisk autofokus under hele filmen også, noe jeg har funnet ut at jeg ikke liker i det heletatt!

Har hvertfall vært veldig givende, morsomt og lærerikt å lage denne. Takker for all feedback, skal se over alt til neste prosjekt!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •