Hehe, må si jeg syns ideen deres var bra :P Fordet om filmen kanskje ikke var det beste dessverre, men den holder til at jeg godt kunne sett den gang til![]()
Bare ett sprøsmål: Har dere fått karakter på dette?
Vi var en gruppe på 6 personer som skulle lage en eksamensfilm på Mediefag Årsstudium ved høgskolen i Kristiansand. Oppgaven var veldig fri. Filmen skulle ha en varighet på maks 5 min, og vi fikk ikke lage reklame. Det var begrensningene.
Filmen "Operation Atumn Leaves" er inspirert av pc-spillet Rainbow Six. Tre spesialagenter skal inn å redde et gissel.
Vi hadde drøye to uker på å lage manus, storyboard, filming, klipping og redigering. Det var sannelig kort tid, men vi greide tidsfristen :wink:
Tittel: Operation Autumn Leaves
Varighet: 4:59 (pluss rulletekst)
Størrelse: ca 40 mb
Format: Divx
Håper på konstruktiv kritikk :wink:
ars Kristian
Håkestad Filmproduksjon
Hehe, må si jeg syns ideen deres var bra :P Fordet om filmen kanskje ikke var det beste dessverre, men den holder til at jeg godt kunne sett den gang til![]()
Bare ett sprøsmål: Har dere fått karakter på dette?
Vi fikk faktisk karakteren A på denne produksjonen.
Bare et spørsmål tilbake: hva er det som gjør at du synes filmen kanskje ikke er den beste? :wink:
ars Kristian
Håkestad Filmproduksjon
Er dessverre for trøytt til å gi noko konstruktiv kritikk, så då tek me det enkelt for i kveld. Var eg læraren dykkar, ville eg gitt filmen ein 3-.
Meir konstruktiv kritikk kjem når eg føler for det :wink:
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Nei, det var ikke noe av det beste jeg har sett nei. Jeg er ikke noe veldig spill-freak, så derfor ble jeg ikke særlig revet med i storyen, men det er bare meg. Kameraføringa og klippinga var greit, men ikke noe særlig mer enn det. Litt color correction kunne kanskje gjort seg for å få et mer filmaktig look? :wink:
Kostymer var kult, og grafikken på begynnelsen og det med kikkertsiktet og alt det er jo gjennomført bra, men A er altså den beste karakteren? Syns den skulle havnet litt lavere på stigen, men litt vanskelig og si siden jeg ikke vet noe om skolen og hva dere egentlig driver med der nede :wink:
Men, jeg så i hvertfall hele, og den var underholdeneStå på!
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
Fått til mye på 2 uker, det skal dere ha.
Stort pluss på kostymene. Story'n er vel begrenset av spillet og siden dere bare hadde 2 uker skal jeg ikke forvente at dere får utbedret den noe!
Tøffere lyssetting og - viktigst av alt - mer interressant kameraføring (f.eks. varier med enda flere vinkler. tenk på virken funksjon de har, osv..) er vel det dere først og fremst burde gjort mer ut av. Det kan jeg forsåvidt si om de fleste profesjonelle norske filmproduksjoner også, dessverre.
Se et par episoder "24" om dere er usikre på hva jeg snakker om. Der er det emr enn nok av gode gissel-sekvenser å ta av.
rom delusion bring me to thruth.
Den er ekstremt harry, det er det som trekker den ned, selv om det kanskje var meningen. Dessverre så det ganske amatøraktig ut også.
Det var veldig kjipt med dubbingen som går hele veien og som andre har merket seg så var det dårlig med farge og foto.
Mer er det egentlig ikke å si.
e're all living in America
Det meste er vel egentlig sagt her... Ikke for å være stygg, men at dere fikk A på denne sier litt om hvor forskjellig karakterer deles ut ved de forskjellige høyskolene rundt om i landet... For den der hadde ikke holdt til C engang her nede hos oss (Østfold)...
Det er klart at jeg tror nok ikke lista er lagt spesielt høyt hva gjelder kristiansand. Og Filmproduksjon er bare en liten del av studiet, så det gjenspeiler seg nok også da i hva de forventer i en slik eksamen.
Men jeg tør påstå at mange av de andre eksamensfilmene som ble laget så var det mye som var mindre bra for å si det sånn... Men jeg ser absolutt et forbedringspotensiale når det gjelder denne filmen.
Men nå i vår skal i hvertfall jeg bevege meg over i dokumentarfilmsjangeren. Så får vi se hvordan det går :wink:
ars Kristian
Håkestad Filmproduksjon
Du stillte meg et spørsmål, og da skal jeg jo svare. Grunnen at jeg mener det ikke er den beste filmen er vel for at jeg syns ikke dette holdt, og - som nevnt tidligere av andre - så syns jeg at A var en karakter dere var usedvanlig heldig med. Jeg skulle egentlig foreslå at dere så litt på hvordan crewet til "24" gjør det for å få den litt inntense og spennende vrien på kidnappings scener og slikt, men det ble nevnt av andre før jeg rakk å skrive det.
Alt i alt, tror jeg at jeg hadde gitt en 3'er på denne filmen dessverre.
Bokmerker