Viser resultater 1 til 8 av 8
    Cadet 2
    Medlem siden
    Dec 2010
    Svar
    4

Standard Oslo Tilt Shift Film

Heisann.

Hadde satt pris på tilbakemeldinger på min siste film der jeg forsøker å fremstille hovedstaden som en miniatyrby

På forhånd takk!

http://vimeo.com/17357050

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    NORWAY
    Svar
    66

Standard Sv: Oslo Tilt Shift Film

Hei,

Filmen er jo mildt sagt fantastisk til sitt formål! Kjempeartig å se Oslo på denne måten!

Cadet 2
    Medlem siden
    Dec 2010
    Svar
    4

Sitat Opprinnelig postet av TheSteinOlsen Vis post
    Hei,

Filmen er jo mildt sagt fantastisk til sitt formål! Kjempeartig å se Oslo på denne måten!
    Takk for det var et artig prosjekt å jobbe med!

Lieutenant
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Bergen
    Svar
    127

Utroli kult! Har du lyst å røpe litt hvordan du får den effekten?

Cadet 1
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Norge
    Svar
    3

Den var kjempebra, utrolig kult filma!
    Men kanskje filme litt fra bakken også, ikke bare ovenifra? Eller, det er kanskje litt vanskelig å få til nå.
    Jeg likte det med at det bare var fokus på en liten del, ikke ofte det er det på sånne klipp.

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim
    Svar
    115

Sitat Opprinnelig postet av annaegeland Vis post
    Den var kjempebra, utrolig kult filma!
    Men kanskje filme litt fra bakken også, ikke bare ovenifra? Eller, det er kanskje litt vanskelig å få til nå.
    Jeg likte det med at det bare var fokus på en liten del, ikke ofte det er det på sånne klipp.
    Hadde han filmet fra bakken ville han ikke oppnådd den samme effekten. Nemlig at alt ser ut som miniatyrer.

Når det kommer til filmen, så ser det ut som du har blitt inspirert av den velkjente "The Sandpit" på Vimeo, har jeg rett? Jeg likte den veldig godt, du klarer å bruke virkemidlene perspektiv, "liten dybdeskarphet" og hastighet til å oppnå den effekten du vil ha. Bra gjennomtenkt!
    For å pirke litt så syns jeg kanskje at overgangen fra skarpt til blurry på rundt 20 sek, er litt vel hard. Det synes spesielt godt på treet. På det samme bildet tror jeg ikke det hadde skadet å sette opp hastigheten enda litt ytterligere. Ikke sikkert at du er enig, men kanskje også litt på bildet rundt 1:22 og spesielt 3:35.

Jeg syns også du kunne droppet å ha med noen av bildene, rett og slett fordi ikke alle er like gode som resten. Bildet på 2:16 er utrolig flott, men så er det sånn en nedtur når du klipper til det neste bildet på 2:18 og 2:22.
    Ikke skjønner jeg heller hvorfor du skal ha med sandstranden på 2:48, når alle de andre bildene er urbane.

Og til slutt, hvorfor har det seg sånn at noen av bildene rister, mens andre ikke gjør det? Men igjen, så er dette bare pirk.

Alt i alt en flott film! Bra jobba!

Cadet 2
    Medlem siden
    Dec 2010
    Svar
    4

Sitat Opprinnelig postet av kgheim Vis post
    Utroli kult! Har du lyst å røpe litt hvordan du får den effekten?
    Er fikset i After Effects ved hjelp av Lenscare plugin fra Frischluft (gir bra fokuseffekt). Ellers er FPS satt ned til 6-8, og har fikset på farger og kontraster til jeg syntes det så greit ut.

Cadet 2
    Medlem siden
    Dec 2010
    Svar
    4

Sitat Opprinnelig postet av frig2 Vis post
    Hadde han filmet fra bakken ville han ikke oppnådd den samme effekten. Nemlig at alt ser ut som miniatyrer.

Når det kommer til filmen, så ser det ut som du har blitt inspirert av den velkjente "The Sandpit" på Vimeo, har jeg rett? Jeg likte den veldig godt, du klarer å bruke virkemidlene perspektiv, "liten dybdeskarphet" og hastighet til å oppnå den effekten du vil ha. Bra gjennomtenkt!
    For å pirke litt så syns jeg kanskje at overgangen fra skarpt til blurry på rundt 20 sek, er litt vel hard. Det synes spesielt godt på treet. På det samme bildet tror jeg ikke det hadde skadet å sette opp hastigheten enda litt ytterligere. Ikke sikkert at du er enig, men kanskje også litt på bildet rundt 1:22 og spesielt 3:35.

Jeg syns også du kunne droppet å ha med noen av bildene, rett og slett fordi ikke alle er like gode som resten. Bildet på 2:16 er utrolig flott, men så er det sånn en nedtur når du klipper til det neste bildet på 2:18 og 2:22.
    Ikke skjønner jeg heller hvorfor du skal ha med sandstranden på 2:48, når alle de andre bildene er urbane.

Og til slutt, hvorfor har det seg sånn at noen av bildene rister, mens andre ikke gjør det? Men igjen, så er dette bare pirk.

Alt i alt en flott film! Bra jobba!
    Inspirasjon var både Sam O´Hares The Sandpit og arbeidene til Keith Loutit.

Når det gjelder hard overgang er jeg helt enig, burde gradert annerledes. Hastigheten mener jeg er riktig, har prøvd med både treigere og kjappere, synes menneskene blir litt for kjappe dersom jeg øker hastigheten. Når det gjelder 3:35 går denne tregere pga at jeg har slutt tittel på bakken og ønsket at denne skulle ha en viss varighet.

Ikke alle snuttene er like pene, skulle gjerne kun hatt de beste men da hadde det blitt endel kortere film. Sandstranden (Huk) er jeg enig i er malplassert og burde ikke vært tatt med.

Noen steder jeg filmet kunne jeg stå med kameraet på kanten, andre steder hadde de en sikkerhetssone på 5-6m, og jeg hadde da kameraet i enden av en stang som jeg holdt opp i været. Til tross for at jeg stabiliserte det verste i AE ble det ikke helt stabilt. Også det jeg filmet på containerhavnen var en utfordring ettersom kranen ristet noe enormt.

Takk for konstruktiv tilbakemelding! Var første tilt shift filmen min så ser allerede en god del jeg skal forbedre til neste gang

Lignende tråder

1. Lydmann i Oslo
    Av cmfossum i forumet Kjøp av tjenester (annonser)
    Svar: 0
    Siste tråder: 1st September 2009, 14:00
  2. Nye i Oslo
    Av Videoman2000 i forumet Regissørenes og manusforfatternes forum
    Svar: 0
    Siste tråder: 14th February 2008, 21:38
  3. Location i Oslo?
    Av Kavorka i forumet Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer
    Svar: 1
    Siste tråder: 12th June 2007, 12:50
  4. Noen i Oslo-området som vil være med å lage film?
    Av SuneMan i forumet Regissørenes og manusforfatternes forum
    Svar: 23
    Siste tråder: 16th February 2005, 16:07
  5. Den 7. Amatørfilmfestivalen i Oslo
    Av Rocambole i forumet Reklame !
    Svar: 12
    Siste tråder: 31st August 2004, 21:38

Tags for this Thread

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg