Viser resultater 1 til 7 av 7
    Cadet 1
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    melbourne/stavanger
    Svar
    3

Standard "Our Child" - Kortfilm 2010

Bacheloroppgave fra Deakin University, Melbourne.
    Forventer kun kommentar fra Kenny Wang.

http://www.youtube.com/watch?v=ZZA_zh4Aa9c

Lieutenant Kim Lopez sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Jessheim/oslo
    Svar
    96

Standard

haha, jeg digger det!

Spesiell stil på animeringen, jeg tror ikke jeg har sett noe tidligere i samme stilen, men jeg synes det var fett!

Alt er godt gjort, så derfor pirker jeg på saker jeg vanligvis ikke gjør her på de fleste møkkafilmklippene folk legger opp..

Lyden kunne vært en del bedre, jeg savnet litt foley selv om det passet veldig bra i de mer creapy bildene mellom pappaen og datteren, med lite lyd altså.

Hva er den grainy effekten? er dette en del av den animeringstilen? Jeg synes den ble litt irriterende iblandt..
    Pappaen og datteren var bedre utført enn mammaen, hun virket mye stivere og livløs enn begge de andre karakterene.

Storyen var gøy! og det holder i massevis =)

Lykke til videre!
    http://www.imdb.com/name/nm2949170/
    Fagassistent: Regi / Grip / Rekvisitt / Scenografi / Lys / Prod

Dette er en ny bruker for USTABIL-KIM.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Må si meg enig med degosen på denne. Dette var satirisk syre på animasjonens ypperste - jeg liker det. Det er ingenting som litt animasjon for å lage sånt noe. Klippingen var eksepsjonell. Det er morsomt å se hvordan man kan få ting mye mer akkurat som man vil så lenge man kan animere det og ikke bruker sub par kamera og cast. Det hadde vært kult å se om man kunne fått denne like fet i live action. Den er også akkurat passe lang. Noen få minutter over og den ville nok blitt drøyende og dermed ikke fullt så morsom. Historien ville nok ikke holdt i noen større sammenheng, men den er jo kun laget som kortfilm og er en underfundig fin sådan.

Som Lopez sier, tettere og fyldigere folio, så blir denne enda bedre. Ikke ofte jeg ser animasjon utenom South Park, men dette virket på meg såpass bra at jeg ikke hadde tenkt over at det var en studentoppgave om jeg ikke visste det på forhånd. Det er ikke helt David Firth, men du er ikke alt for langt unna. Hvis jeg hadde valgt selv, så hadde jeg foretrukket tegninger framfor CGI, men det er kanskje en smaksak.

Cadet 1
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    melbourne/stavanger
    Svar
    3

Standard

Takk for fyldige svar, karer.

"Hva er den grainy effekten? er dette en del av den animeringstilen?"
    -Jeg importerte samtlige bilder (24 bilder = 1 sekund) inn i _Photoshop_ og la på de to verste filtrene jeg kunne finne. Dette var i hovedsak for å provosere det "reine" bildet. Clean look (pixar) er jeg drita lei av. Bare denne prosessen tok meg over ei uke.

Lyden er helt klart det svake leddet, og tar dette til etterretning.

Godt å se du liker klippingen, Wang. Jobbet pedant med "jump cuts"; veldig inspirert av Lars von Trier der, må jeg innrømme.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2010
    Svar
    43

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kim Lopez Vis post
    Alt er godt gjort, så derfor pirker jeg på saker jeg vanligvis ikke gjør her på de fleste møkkafilmklippene folk legger opp..
    !
    Med all respekt, så syntes jeg ingenting om den måten der å utrykke seg på uansett hvor positivt du mener det. Håper ikke dette tolkes som et angrep, men jeg håper at jeg kan bidra til å holde en bedre stemning på dette forumet jeg har blitt medlem av.

Videon var bra, fikk litt David Lynch stemning. Og Von Trier som også ble nevnt. Absurd, og ekkel stemning. Flott stykke arbeid.

Lieutenant Kim Lopez sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Jessheim/oslo
    Svar
    96

Standard

tar det ikke som et angrep, jeg var nok litt for hard i utrykket der og forstår hva du tenker.

Men jeg har vært en aktiv medlem av dette forumet siden 2004, og jeg er lei av useriøse halvhjertede prosjekter som legges opp her, som igjen syter over at de ikke får nok tilbakemeldinger.

Det jeg egentlig ville var at folk skal forstå at ordentlige prosjekter for ordentlige tilbakemeldinger!
    http://www.imdb.com/name/nm2949170/
    Fagassistent: Regi / Grip / Rekvisitt / Scenografi / Lys / Prod

Dette er en ny bruker for USTABIL-KIM.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2010
    Svar
    43

Standard

Jeg er helt enig i det du sier, det var bare måten du sa det på jeg reagerte litt på.
    For min del håper jeg bare at forumet kommer til å vokse fremover nå som jeg endelig har funnet et norsk forum for akkurat min interesse.

Hvem vet, nå som man får filmet 1080p med alle canons objektiver for under 6000 (Eos 550D) så kan interessen for vakre filmer eksplodere i norge. Plutselig er samtlige norges fotointeresserte potensielle amatørfilmprodusenter

Jo fler som henger her, jo flere meninger, muligheter og blomstrende miljø

Lignende tråder

1. Kortfilm: "I Need A Change" & "Self Portrait In A Photobooth"
    Av tskippe i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 13
    Siste tråder: 10th September 2009, 23:00
  2. Kortfilm + dokumentar: "Han som elsket Henne" & "Veslesnuten" Kritikk?
    Av tskippe i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 4
    Siste tråder: 21st February 2009, 10:09
  3. Ny kortfilm: "Spring Sunset", EX1+Letus35 Extreme
    Av oyvind i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Siste tråder: 17th May 2008, 15:19
  4. Kortfilm - "Fall of Kane" (working title) - Grabs/
    Av Robert Erstad i forumet Reklame !
    Siste tråder: 6th April 2008, 17:18
  5. "Knott", enda en kortfilm fra Plecto Productions