Viser resultater 1 til 8 av 8
    Lieutenant Junior Grade Jara sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Trøndelag
    Svar
    57

Standard På gjerdet (musikkvideo)

Hei forumvenner

Har sittet med denne musikkvideoen, til det punkt hvor jeg ikke ser selv om den ser grei ut/flyter greit. Alle tilbakemeldinger mottas med takk. Alt kan forandres, siden den ikke er offentliggjort enda.

vimeo.com/ 5707617 Passord: naff

Alt er skutt med Sony Z1 + SGpro + et par Pentax-objektiv.
    Sist endret av Jara; 22nd July 2009 kl 10:32

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Standard

I og for seg en viss flyt, men synes vinklene ble veldig ensformige. Synes rett og slett den ble kjedelig å se på i lengden. Vanskelig å gjøre noe med dette i klippen dersom du ikke har andre vinkler å plukke av enn disse, så jeg ville vurdert å ta en tur til med kamera. Dersom du vil holde deg til natur/by locations, vil jeg foreslå å skaffe bilder fra litt mer "ekstrem" natur/by så det blir et markert skille. Dvs naturskjønn natur og urban by. Kanskje en fin strand eller et vann? En blomstereng? En spesiel skog? Og kanskje bybilder med trafikk i bakgrunnen + trafikklys og slike "byting". Kanskje en kafé?
    Du kan også variere litt mer i utsnitt, føler det blir veldig mye nært/halvnært. Kanskje du kan vise et totalbilde hvor han faktisk sitter på gjerdet?
    Er ingen fargeekspert, men synes kanskje fargene virker litt blasse (pga sol i linsa?). Dette kan du jo derimot gjøre noe med i post.

Ble kanskje mye "negativt" dette, men det er ment konstruktivt slik at du kan gjøre disse grepene før du slipper videoen, da med et mye bedre resultat!
    Glidecam X-10 med HD-4000 slede
    Canon XH-A1

Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Trøndelag
    Svar
    57

Standard

Takk for tilbakemelding.
    Jeg er enig. Det ble filma litt on the kick på en enkelt ettermiddag, og vi ergret oss litt for at vi ikke fant på en handling eller et annet kreativt/catchy særtrekk.
    Jeg har flere shots å plukke fra (se bilde), men jeg tenkte jeg skulle prøve å holde det litt ryddig og uten stilbrudd. Det jeg kan gjøre er å korte ned hele greia, sånn at det ikke blir så kjedelig. Dette skal jo primært fungere som en promovideo for en plate, og ikke nødvendigvis som en ordinær musikkvideo.
    Er ikke noen fargeekspert selv, men jeg skal legge på litt mer kontrast. Dette har med at jeg ikke visste hvor mye kontrast eksporteringa og Vimeo legger på.

Sist endret av Jara; 22nd July 2009 kl 20:15

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard

Export til H264 trekker fra en del kontrast og fargemetning, så om ferdig video skal legges til H264 bør du legge på litt mer av det gode.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Standard

Egentlig helt enig med Hallojs her gitt!

De utsnittene du bruker nå er så like hverandre at det nesten funker som en jump cut flere steder. Smell på med totalen din du, mellom alle halvnære, så blir det mye bedre. Du kan også klippe mye raskere flere steder! Det hjelper om du legger til totalen, og spiser av de klippene du har i stedne for å bytte ut

Tips til nestegang: Ha masse utsnitt! og vinkler! Når vi skyter performance som ikke har noen andre spesielle trekk, og derfor skal klippes ordinært, så er det ofte snakk om 4-5 spor (vinkler/utsnitt) per bandmedlem. Er det bare en fyr, så er det over 10 som er regelen egentlig. En location, med mindre det er studio, er også litt fyfy.

Jeg synes det er greit at looken er litt blass egentlig.. Det er en del potensiale her altså, men det ser litt ut som du har 1/4 av materialet du burde ha hatt.
    Coming soon...

Cadet 4
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    16

Standard

Er enig i det meste som er sagt så skal ikke gå noe mer inn på noe.
    vil bare si at sangen var utrolig bra og videoen var utrolig bra!
    Alt virket utrolig profesjonelt og var ikke noe spesielt å klage på!! Drit bra jobb!!!
    9/10!!!

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Rissa
    Svar
    125

Standard

Har ikke lest hva andre folk har sagt, for jeg vil ikke bli påvirket av det (Kan lese det etterpå)

Beklager hvis dette blir gjentagelse:
    - Overgangen 03:00 - 05:00 passer ikke inn
    - Andre klippet av han på gjerdet passer ikke inn, han begynner å rappe, men så slutter han, blir litt for distraherende. Han bør rappe, eller så bør kamera-posisjonen endres.
    - Fjerde klippet = Samme problemet som det andre klippet.
    - Når han går er kameraet litt for ristende
    - Det skulle ha vært noen klipp av større deler av gjerdet

Ellers en bra musikk video!

Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Trøndelag
    Svar
    57

Standard

Takker for konstruktive synspunkter!

Sitat Opprinnelig postet av cmfossum Vis post
    De utsnittene du bruker nå er så like hverandre at det nesten funker som en jump cut flere steder.
    På refrenget eller i versene?

Skjønner at jeg skulle hatt mer materiale. Tror ikke jeg har tid eller gidd til å stikke ut å skaffe mer, though, og får unnskylde meg med at dette var et non profit-prosjekt og min første musikkvideo. Men jeg skal definitivt prøve å klippe en ny versjon

Lignende tråder

1. Musikkvideo
    Av Kavorka i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 2
    Siste tråder: 25th May 2008, 17:55
  2. Musikkvideo
    Av Fredo i forumet Reklame !
    Svar: 9
    Siste tråder: 6th May 2008, 22:18
  3. Syk Musikkvideo
    Av Fredo i forumet Reklame !
    Svar: 4