Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11

Tråd: Pakten

Ensign
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongsberg
    Svar
    30

Standard Pakten

Vi i "Hellig Tre Film" har nå gjort "Pakten" tilgjengelig for nedlasting. Vi la ut traileren her på forumet for litt over et år siden, og her kommer filmen etter premierer og dvdutgivelse. Kategorien denne gangen er gjengdrama.

Handling:
    Etter å ha fått nok av livet forvandles det totalt for Kristian. Han forlater gjengen som han en gang sverget troskap til for å lære mer om det som forandret livet hans. Et år senere er han tilbake og må forklare seg for sine tidligere kamerater. Gjenglederen Remi og Alex ser ikke med godvilje på at Kristian har valgt annerledes og brutt pakten.

Jeg håper vi har lært endel siden vår forrige film (I skyggen av sannheten) og håper på at dere som fikk sett "I skyggen av sannheten" her på forumet også kan se forbedringen i denne filmen.

Det finnes nok noe og rette på i denne også, men selv er jeg ganske fornøyd, selvom, etter å ha sett den mange ganger, kan irritere meg på ting som jeg kunne ha gjort annerledes.

Filmen kan lastes ned her:

http://www.pakten.kristenfilm.com/in...nload&;nav=dvd
    ...jeg bruker et bilde fra dagliglivet fordi dere er skrøpelige mennesker..." -Paulus
    ...vi bruker mange bilder, fort etter hverandre...
    http://kristenfilm.com

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard Pakten

Jeg likte jo faktisk denne filmen, selv om jeg er sterk motstander av alt som kan kalles moralpreken i filmer. Regien sitter ofte som støpt, og skuespillet også - spesielt fra hovedrollen.

"Gudstjenestene" i løpet av filmen blir ekstremt drøye, men de er ganske godt lagt fram av skuespillerne. Det som gjør dem verst, er den grusomme klippingen som fader mellom jump cut og fortsetter snakkingen. Det ville vært en god idé og klippe til noen som hørte på, eller rett og slett bare en gladfugl i et tre; alt annet enn slik det er gjort nå.

Selv om filmen er over femti minutter, så føles den ikke så ille - og føles flere dager kortere enn I Skyggen Av Sannheten. Så noe har du i alle fall lært. Det er oftest regien som gjør det - de små tingene du lurer inn. Slik som at hovedpersonen skrur av og på lyset når han er ukomfortabel med å høre på den kristne klassekameraten sin.

Manuset er også helt ok skrevet. Det kjennes ut som en standard Hollywoodmal i oppbygning - selv om det til tider virker litt usaklig i karakterenes utvikling - at det muligens skjer litt for fort eller med for ubetydelig igangsetter.

Det som plager meg med denne filmen er selvsagt den store, tykke morallua man får trædd langt nedover ørene og ned på skuldrene. Og denne lua klør! Som tusen maur på leggen. Jeg ble innimellom litt dårlig og måtte pause og puste litt innimellom noen av de mest sinnsyke preknene. Men jeg skjønner jo at det er derfor du lager film, og at du kanskje ikke hadde giddet å lage film i det hele tatt, hvis du ikke kunne spre Jesu' Ord.

Volden og sporten i filmen var tøffe avbrekk, men jeg synes slomoen blir veldig påklistret fordi det ikke er noe slomo ellers i filmen. Så igjen er det klippingen som ødelegger.

Du setter jo et kraftig utropstegn ved moralpreknene dine når hovedpersonen blir skutt på slutten, og hva er vel en kristen film uten at protagonisten blir drept på slutten? Men jeg liker det likevel, det er jo tross alt kult i seg selv.

Du kunne dog fint fått fram budskapet ditt uten å gjøre det så tydelig, og da ville det funket bedre på de du kanskje vil omvende også - ved å la seeren forstå det selv, i stedet for å trøkke det ned i svelgene deres. Det er nok "synd" her til at den jevne seer forstår at det er galt og at man bør finne på noe annet å gjøre.

Alt i alt, en bra film som klarer å holde på i en snau time uten å falle av lasset. Alle svakhetene til tross, det er jo fremdeles en amatørfilm, så er det en markant utvikling fra din forrige film og dette resulterer i et terningkast 5 fra meg. Det kan dog hende at jeg ble frelst av filmen din, og at Jesus nå lurer meg til å gi den bedre karakter enn den fortjener, men det gjenstår å se.

Lieutenant Commander mrlee70 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Trysil
    Svar
    288

Standard Pakten

Innledningsvis må jeg si at når det gjelder det kristne, predikende budskapet i filmen, så er vel det omtrent så langt unna som det går ann å komme, de filmene som undertegnede i Violence Productions jobber med....

Når DET er sagt, så synes jeg dog at dette filmatisk sett var en bra film. Som Kenny Wang nevner, så er det noen ting som trekker ned, i første omgang klippingen, periodevis er det noen rare klipp og overganger som ikke sitter særlig bra... spesielt prekenen med skaterne. Der var det mye tvilsom klipping...

Jeg plagdes også en god del med stedvis lav/dårlig lyd. Nå er jo ikke det noe ukjent fenomen i amatørfilmens verden, men litt irriterende er det dog allikevel. Synes også at starten på filmen har blitt mørklagt litt vel mye..

Og som sagt, innholdmessig sett, så er jo dette en rendyrket prediken om kristendommens herlighet fra ende til annen. Jeg skal ikke dvele for mye med det, men MIN tanke om det er at hadde man ikke hatt religion på denne planeten så hadde det vært et langt bedre sted å være.... Hvor mange millioner mennesker har ikke blitt slaktet til småbiter på grunn av religion?

OK, da var DE religiøse frustrasjonene fjernet! :lol:

Så til det postitive:

For det første misunner jeg dere tilgangen på skuespillere. Det er som regel det vanskeligste synes jeg, å skaffe nok skuespillere, og ikke minst, få dem til å kunne samles på settet SAMTIDIG på innspillingsdagen. Det er alltid noen som skal noe annet, som får besøk av tante og onkel, må på jobb, skal i bryllup, er fyllesjuke, har glemt at det var innspilling osv. osv..... Et såpass stort utvalg av folk dere har, gjør også filmen mer interessant og troverdig.

Skuespillet var også bra, spesielt til amatørfilm å være. Både hovedrollen, og også Remi-karakteren (bad guy`en), synes jeg gjorde det veldig bra! Historieoppbyggingen var også stort sett bra, selv om det gikk litt fort i svingene noen ganger. Det gikk ikke akkurat mange minuttene fra når hovedpersonen var "hedning" til han stod og frelset på harde livet selv også. Jeg savnet noe "i mellom" der, som kunne ha sagt mer om denne overgangen/omveltningen for han.

Musikken var også bra. Passet igrunn bra til filmen synes jeg.

Jeg er også enig med Kenny Wang i at "frelser-sekvensene" blir veldig langdryge. Jeg måtte også ta meg noen pauser for å "komme meg" litt igjen, når det stod på som verst. Jeg tror med fordel man kunne ha kuttet noe ned på dette for å gjøre filmen mer lettforøyelig for oss hedninger :lol:.

Men alt i alt er dette et godt stykke arbeide, og filmmessig sett så er det absolutt godkjent, til tross for noen svakheter her og der. Bortsett fra at jeg fikk litt problemer med å komme meg gjennom de tøffeste frelser-passasjene, så var resten av filmen interessant, og de 50 minuttene gikk faktisk ganske fort. Absolutt en av de bedre amatørfilmene jeg har sett, selv om jeg ikke liker "forherligensen" av kristendommen i filmen. Jeg har dog ingen problemer allikevel med å si at dette var en bra film!

Ensign
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongsberg
    Svar
    30

Standard Pakten

Takker for kommentarer, og saklig kritikk

Som kristen så er jeg heller ikke helt fornøyd med hvordan det kristne budskapet ble presentert i filmen. Det kunne ha blitt forkortet ned og også formulert noe annerledes enkelte steder etter min mening. Men blir litt vanskelig når jeg ofte gir skuespillerne tillatelse til å improvisere litt isteden for å nilese manus.
    Og man kan sikkert ikke unngå at noen synes det fort blir litt moralprek i filmen. Men man lærer vel av det også så lenge man lever. Synes spesielt i etterkant at skatescenen med frelsessekvensen fort ble litt i lengste laget selvom vi korta litt ned på den også. Skjønner også at fadingen kunne bli litt irriterendes. Skal skjerpe meg til neste film, hehe

Du setter jo et kraftig utropstegn ved moralpreknene dine når hovedpersonen blir skutt på slutten, og hva er vel en kristen film uten at protagonisten blir drept på slutten? Men jeg liker det likevel, det er jo tross alt kult i seg selv.
    hehe, det kan man si. Etter sirenene på slutten og etter de første navnene kommer et bibelvers som er med å forklarer dette, der det står "For meg er Kristus livet, og døden en vinning". Vi kan se at Paulus som sier dette i bibelen ofret alt for evangeliet. Og samtidig rundt i verden er det flere som dør pga. sin kristne tro fordi de ikke ønsker å fornekte Jesu navn.

mrlee:
    Innledningsvis må jeg si at når det gjelder det kristne, predikende budskapet i filmen, så er vel det omtrent så langt unna som det går ann å komme, de filmene som undertegnede i Violence Productions jobber med....
    hehe, det får en nok si

men MIN tanke om det er at hadde man ikke hatt religion på denne planeten så hadde det vært et langt bedre sted å være.... Hvor mange millioner mennesker har ikke blitt slaktet til småbiter på grunn av religion?
    Nå ser jeg ikke på kristentroen som en religion men et forhold til den levende personen Jesus Kristus. Og de gangene nedslakting og slikt skjedde i kristendommens navn så har man nok ikke hatt dette forholdet fordi Jesus aldri ville ha tillatt sine disipler til noe sånt. Er enig i at det er blitt gjort mye vondt i kristendommens navn, men som laaangt ifra er ekte, bibelsk og Åndsfylt kristendom.

Ja, vi har vært heldige med skuespillere som har stilt opp, kanskje en av grunnene er at mesteparten av filmen er spilt inn i en ganske liten bygd der mange kjenner mange og da blir tilgangen litt lettere. Og så er det bare å spørre ivei og kanskje be dem prioritere skuespillet, selvom det er lettere sagt en gjort.

Nok en gang, takk for alle tilbakemeldinger. Greit å ha med til neste filmatisering
    ...jeg bruker et bilde fra dagliglivet fordi dere er skrøpelige mennesker..." -Paulus
    ...vi bruker mange bilder, fort etter hverandre...
    http://kristenfilm.com

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Standard Pakten

Har ikkje teke meg tid til å sjå filmen, men må berre seia at religiøs diskusjon som ikkje har noko med filmen å gjera er ikkje tillate i denne tråden. Slike innlegg vert sletta med ein gong, så religionsdebatten sluttar her.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Lieutenant Commander mrlee70 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Trysil
    Svar
    288

Standard Pakten

Personlig synes jeg ikke det er unaturlig å nevne/diskutere religion, i en film som faktisk handler om religion.... Selve budskapet i filmen er jo at man bør la seg frelse. Og da er det jo ikke unaturlig at vi som ser filmen, også trekker frem vårt forhold til religion, slik at man har en preferanse når man leser den videre anmeldelsen av filmen. DET er ihvertfall min mening

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Standard Pakten

problemet er at diskusjon om religion i et forum som dette tar overhånd og usaklig dritt og uenigheter kommer inn isteden for filmens handling.
    vært vitner til denne morsomme diskusjonen på forumet her før, har vi ikke? =)
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Standard Pakten

De kristne rollefigurene oppfører seg så idiotisk at jeg blir sittende å heie på de narkomane. På denne måten er det jo friskt at dere ikke har gått for en happy ending, men lar de fæle kristne overvinne de mye mer sympatiske (mindre usympatiske) narkisene.

Commander
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    skien
    Svar
    306

Standard Pakten

Sitat Opprinnelig postet av nilsjnesse
    [...]men lar de fæle kristne overvinne de mye mer sympatiske (mindre usympatiske) narkisene.
    du er ikke kristen akkurat...

siden alle her har sagt det meste, vil jeg si at dette var en bra film.
    Youtubeprofil[/url] <---- kan inneholde spor av CGI!

"all those crappy movies arent competition if your fucking movie is like fucking dynamite" - Quentin Tarantino

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard Pakten

Helvete. Min lange post blir ikke å finne her siden forumet bare forsvant da jeg skulle trykke på Submit. Men i korte trekk:

- slomoen suger
    - Remi ser ut som MC Rainey i rødjakkescena, men ikke sin egen karakter.
    - det var ikke noe mer som ble borte i Internet-kabelen...

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •