Jeg likte jo faktisk denne filmen, selv om jeg er sterk motstander av alt som kan kalles moralpreken i filmer. Regien sitter ofte som støpt, og skuespillet også - spesielt fra hovedrollen.
"Gudstjenestene" i løpet av filmen blir ekstremt drøye, men de er ganske godt lagt fram av skuespillerne. Det som gjør dem verst, er den grusomme klippingen som fader mellom jump cut og fortsetter snakkingen. Det ville vært en god idé og klippe til noen som hørte på, eller rett og slett bare en gladfugl i et tre; alt annet enn slik det er gjort nå.
Selv om filmen er over femti minutter, så føles den ikke så ille - og føles flere dager kortere enn I Skyggen Av Sannheten. Så noe har du i alle fall lært. Det er oftest regien som gjør det - de små tingene du lurer inn. Slik som at hovedpersonen skrur av og på lyset når han er ukomfortabel med å høre på den kristne klassekameraten sin.
Manuset er også helt ok skrevet. Det kjennes ut som en standard Hollywoodmal i oppbygning - selv om det til tider virker litt usaklig i karakterenes utvikling - at det muligens skjer litt for fort eller med for ubetydelig igangsetter.
Det som plager meg med denne filmen er selvsagt den store, tykke morallua man får trædd langt nedover ørene og ned på skuldrene. Og denne lua klør! Som tusen maur på leggen. Jeg ble innimellom litt dårlig og måtte pause og puste litt innimellom noen av de mest sinnsyke preknene. Men jeg skjønner jo at det er derfor du lager film, og at du kanskje ikke hadde giddet å lage film i det hele tatt, hvis du ikke kunne spre Jesu' Ord.
Volden og sporten i filmen var tøffe avbrekk, men jeg synes slomoen blir veldig påklistret fordi det ikke er noe slomo ellers i filmen. Så igjen er det klippingen som ødelegger.
Du setter jo et kraftig utropstegn ved moralpreknene dine når hovedpersonen blir skutt på slutten, og hva er vel en kristen film uten at protagonisten blir drept på slutten? Men jeg liker det likevel, det er jo tross alt kult i seg selv.
Du kunne dog fint fått fram budskapet ditt uten å gjøre det så tydelig, og da ville det funket bedre på de du kanskje vil omvende også - ved å la seeren forstå det selv, i stedet for å trøkke det ned i svelgene deres. Det er nok "synd" her til at den jevne seer forstår at det er galt og at man bør finne på noe annet å gjøre.
Alt i alt, en bra film som klarer å holde på i en snau time uten å falle av lasset. Alle svakhetene til tross, det er jo fremdeles en amatørfilm, så er det en markant utvikling fra din forrige film og dette resulterer i et terningkast 5 fra meg. Det kan dog hende at jeg ble frelst av filmen din, og at Jesus nå lurer meg til å gi den bedre karakter enn den fortjener, men det gjenstår å se.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Jeg tror med fordel man kunne ha kuttet noe ned på dette for å gjøre filmen mer lettforøyelig for oss hedninger :lol:. 

Bokmerker