Viser resultater 1 til 8 av 8
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    61

Standard The Poo Season 2 : Chapter 4

Da er chapter 4 her! Det ville vært flott med kommentarer! Selvom folk kanskje ikke henger med på den sammenhengende historien..

Jeg bruker ufattelig mye arbeid med hver episode, spesielt denne, så all slags feedback er svært godt tatt imot. Både positivt og negativt..

http://www.youtube.com/watch?v=L3wBZJWCVKY

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    61

Standard

Det hadde vært veldig deilig med noen form for tilbakemelding.. Nå har jeg ikke fått noen tilbakemelding på de 4 siste episodene jeg har laget, allikevel har jeg bare fortsatt da kun for min egen del..

Jeg merker nå at dette prosjektet mitt begynner og bli for tidkrevende og stort til at ingen responderer... det blir litt for patetisk av meg og bruke en halv sommerferie på 1 episode ingen ser eller kommenterer.

Jeg vet ikke grunnen til at folk ikke har kommentert en eneste episode denne sesongen, mulig jeg har gitt unntrykk for likegyldighet når det kommer til tilbakemeldinger.. Men det stemmer ikke :-)

Jeg skjønner at det kan være tidkrevende og se på alt The Poo for enkelte, men om noen faktisk gjør det betyr det mye for meg med litt feedback!

Eller om noen kan hjelpe meg og finne andre forum der denne typen tegnefilmserie passer bedre?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Svar
    43

Standard

Nå har jeg sett chapter 1, 2, 3 og 4 av season 2. Alt i alt vil jeg si at dette er meget bra. Likte helt klart chapter 4 best. Bedre humor, mer driv i storyen og bildene/scenen flyter bedre. Chapter 1-3 hadde en del dårligere humor etter min smak.

Pass på samme klipperegler som gjelder for vanlig film. Enkelte ganger kan det være vanskelig å orientere seg, og vite hva karakteren ser på/gjør. Men mesteparten av klippingen er bra.

Jeg merker at du har brukt musikk fra andre filmer. Dette fører sikkert til at mange syns det virker mer proft, men det er jo egentlig litt juks For meg personlig tar det oppmerksomheten bort fra din film, og jeg starter å tenke på filmen du har hentet musikken fra i steden. Men det gjelder kanskje bare meg som er ekstra interessert i filmmusikk.

Stemmene vil jeg si fungerer veldig godt. Imponerende at du har laget alle stemmene selv. Syns de passer bra til personene, og tenker sjeldent på at det er samme mann som har laget alle stemmene.

Alt i alt veldig bra! Og hvis humoren fortsetter i samme retning som i chapter 4, gleder jeg meg til neste episode.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    61

Standard

Genialt! : ) Takk skal du ha for tilbakemelding..

Jeg forstår godt det du sier om humoren. Den er variabel i hver episode, og kommer nok til å fortsette med det. Hver episode i sesongen er skrevet ferdig, og få forandringer vil skje underveis. så humoren blir som den blir. Men jeg tror nok den bare vil bli bedre for seerne, de 3 første kapitlene er introduserende både til karakterene og innholdet.. Veldig mye av humoren virker derfor veldig "random". Grunnen til at chapter 4 slår ann mer er nok fordi en del biter begynner og falle på plass, man forstår mer av tidligere hendelser og slikt.
    Humoren ved flere scener i chapter 3 er basert på at man fra før av kjenner karakterene og historien fra sesong 1.

Men jeg er helt enig! Som en episode for seg selv er chapter 4 morsomst. Men dette er og vil bli en veldig sammenhengende serie fra start til slutt.

Når det gjelder klippingen er det noen slurvefeil innimellom, mye fordi det kun lar seg gjøre slik, men innimellom også fordi jeg tar slurve snarveier.. Men alt i alt er i hvertfall jeg fornøyd denne med denne sesongen.

Når det gjelder musikken er jeg helt enig med deg! Men jeg må også si at det gjelder nok bare deg som er spesielt musikk interessert. Hadde jeg hørt sanger jeg fra før kjenner igjen i andre amatør prosjekter hadde jeg blitt sint, det er allerede laget til en film, og juks å bruke igjen. I sesong 1 handlet det mye om at jeg viste frem musikk, filmmusikk var der som en slags tribute... Men i sesong 2 er de også plassert der nettopp fordi jeg mener de kler stilen, og følelsen jeg prøver å få frem. I mitt hode kler de dette like godt som filmen de alt er tatt ifra, men jeg forstår veldig godt at det ikke føles sånn i ditt hodet! x)
    Heldigvis for min del tror jeg få folk vil klage mye på valg av musikk i fremtiden, i de fleste amatørfilmprosjekter bruker folk mye mer konverse filmlåter enn hva jeg gjør, og tilbakemeldingene de får er da bare positivt nettopp fordi mennesker liker låtene fra før av.
    Det er få folk som ser på The Poo, av de få folkene som ser på er det nok få folk som kjenner igjen alle låtene, og av de som gjennkjenner låtene er det nok også få som kaller det juks...

Men innimellom dukker det opp en luring som deg! : P Jeg må innrømme at hadde jeg hørt deg bruke de eksakt samme låtene i ditt prosjekt hadde jeg nok kalt det juks jeg også x)

Nå skriver jeg mye! Uansett kult med tilbakemelding :-) Det å vite at 1 person til har sett sesongen er artig..

Cadet 1
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    3

Standard

Moro serie dette! Som tegnefilm-elsker tenkte jeg at jeg måtte se gjennom fra start, og jeg må si at kvaliteten har steget både på storyen og detaljene.

Jeg har tatt litt notater underveis.

• Sesong 1 hadde i mine øyne litt vel lange introer. Muligens greit for de som ikke har sett de tidligere, men over 3 min blir litt langt. Sesong 2 føles litt lettere å se.

• Beethoven-sangen med tilhørende komp fra “monsteret” var stilig. Fikk assosiasjoner til en Family Guy-episode som involverer Michael Moore.

• Dialogen om Brad Pitt og Gandalf var kjapp og morsom.

• Rino i forkledning burde muligens tekstes. Av og til har det vært vanskelig å forstå hva han sier.

• Slutten på sesong 1 var noe langdryg.

• Flirte godt på fengselsscenen når han roper prison break etc, og blir hysjet på flere ganger.

• Kontroversielt er finfint i fengselet. “Have a key”-kommentarer fra big Bob eller hva han nu het var også morsom.

Regner med at du ikke er ukjent med South Park og Family Guy. Får av og til assosiasjoner til at det første offeret kunne vært kanadisk - merket også at “Ugly Bob” kan være lånt fra South Park.

Hvilken software bruker du? På en av videoene viser du bilder fra gutterommet, og da kunne det se ut som om du bruker Audacity til lyd. Du bruker Paint, leser jeg fra tidligere tråder. Høres ut som ekstremt mye arbeid. Samler du bildene i Pinnacle/Vegas e.l.?
    Sist endret av Flemmy; 11th August 2010 kl 12:27

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    61

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Flemmy Vis post
    Moro serie dette! Som tegnefilm-elsker tenkte jeg at jeg måtte se gjennom fra start, og jeg må si at kvaliteten har steget både på storyen og detaljene.

Jeg har tatt litt notater underveis.

• Sesong 1 hadde i mine øyne litt vel lange introer. Muligens greit for de som ikke har sett de tidligere, men over 3 min blir litt langt. Sesong 2 føles litt lettere å se.

• Beethoven-sangen med tilhørende komp fra “monsteret” var stilig. Fikk assosiasjoner til en Family Guy-episode som involverer Michael Moore.

• Dialogen om Brad Pitt og Gandalf var kjapp og morsom.

• Rino i forkledning burde muligens tekstes. Av og til har det vært vanskelig å forstå hva han sier.

• Slutten på sesong 1 var noe langdryg.

• Flirte godt på fengselsscenen når han roper prison break etc, og blir hysjet på flere ganger.

• Kontroversielt er finfint i fengselet. “Have a key”-kommentarer fra big Bob eller hva han nu het var også morsom.

Regner med at du ikke er ukjent med South Park og Family Guy. Får av og til assosiasjoner til at det første offeret kunne vært kanadisk - merket også at “Ugly Bob” kan være lånt fra South Park.

Hvilken software bruker du? På en av videoene viser du bilder fra gutterommet, og da kunne det se ut som om du bruker Audacity til lyd. Du bruker Paint, leser jeg fra tidligere tråder. Høres ut som ekstremt mye arbeid. Samler du bildene i Pinnacle/Vegas e.l.?
    Sesong 1 er generelt ganske dårlig. Jeg var fornøyd med den da jeg laget den, men det begynner og bli noen år siden. Det er nok mye av grunnen til at jeg ikke får med meg nye fans til sesong 2. Folk henger ikke med på historien... Og starter man fra scrætsj i sesong 1 er det få som gidder og se lenger enn 2. episode. Jeg har 3 venner som følger med, thats it.

Egentlig burde jeg re-make sesong 1, men det skjer nok desverre ikke..

Det er veldig fasinerende at du faktisk så gjennom alt! :- ) Ikke mist gøy, og dine stikkord underveis er enda mer gøy og lese. Sjelden jeg får slik tilbakemelding..
    Du nevner at Rino i forkledning burde tekstet, dette er jeg helt enig.. Jeg er overrasket over at folk får med seg noe som helst av replikkene i sesong 1. En elending mikrofon, som ikke er brukbart å høre på x)

Kult du likte Gandalf - Brad Pitt dialogen! Jeg er fortsatt litt fornøyd med den faktisk..

Og Family Guy og South Park har jeg generelt lite kjennskap til.. utrolig nok. Jeg føler meg som den eneste på min alder som ikke følger med på det.. Jeg har kun sett "warcraft" episoden av South Park.. Og ikke så mye mer en Star Wars - episodene av Family Guy.
    Så det kan kanskje virke rart at akkuratt jeg lager en lignende tegneserie..

Når det gjelder software til The Poo er det så "simpelt" det kan bli. Jeg tegner i paint, redigerer i moviemaker og lyd arbeid i audacity. Jeg kunne brukt både pinnacle og vegas, men jeg vedlikeholder arbeidsstilen etter sesong 1 med og fortsette å bruke movie maker : ) Mye blir vanskligere slik, og noe blir enklere... Så det går opp i opp. Til andre prosjekter bruker jeg vanligvis Mac og Final Cut.
    Og ja, The Poo tar mye tid når jeg gjør alt solo. Alt for mye tid... Men sesong 2 blir ihvertfall fullført! Selvom det tar ukesvis mellom hver episode.

Det var veldig befriende å få en såppas utdypende tlbakemelding Flemmy!

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    NORWAY
    Svar
    66

Standard

Hei sann Rino!

Håper du har fått med deg tidligere kommentarer fra meg at jeg setter pris på ditt mesterverk

Har akkurat sett siste episode og jeg må si " The Poo " blir bare bedre og bedre for hver episode.

Jeg er forøvrig veldig enig med tidligere tilbakemeldinger på Season 2 Chapter 4 når det gjelder bruk av musikk. Men syntes det passer godt.

La merke til en bitteliten detalj med " Jamie". Når han begynner å fortelle sin historie rundt 8:27, så har han plutselig fått synlige ører. Bare noen strakser etterpå, så er de borte igjen. Er bare en filleting som absolutt ikke betyr noe, men jeg viser iallefall at jeg følger litt med :P

Ikke gi opp selv om det er få tilbakemeldinger som blir gitt her.
    Sist endret av TheSteinOlsen; 14th August 2010 kl 00:55

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    61

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TheSteinOlsen Vis post
    Hei sann Rino!

Håper du har fått med deg tidligere kommentarer fra meg at jeg setter pris på ditt mesterverk

Har akkurat sett siste episode og jeg må si " The Poo " blir bare bedre og bedre for hver episode.

Jeg er forøvrig veldig enig med tidligere tilbakemeldinger på Season 2 Chapter 4 når det gjelder bruk av musikk. Men syntes det passer godt.

La merke til en bitteliten detalj med " Jamie". Når han begynner å fortelle sin historie rundt 8:27, så har han plutselig fått synlige ører. Bare noen strakser etterpå, så er de borte igjen. Er bare en filleting som absolutt ikke betyr noe, men jeg viser iallefall at jeg følger litt med :P

Ikke gi opp selv om det er få tilbakemeldinger som blir gitt her.
    Hei! Klart jeg husker tilbakemeldingene dine : - )

Når det gjelder musikken må det sies at jeg også lager noe selv, men jeg føler meg nesten respektløs når jeg gjør det i og med at det finnes så mye annen flott musikk, som burde bli tatt i bruk. Jeg vet om flere filmkomponister som gjerne vil spre musikken sin i amatørprosjekter, og rettighetskrav har ingenting med dem å gjøre. Bruker jeg da litt ukjente sanger vil ikke youtube rettighetsbelegge opplastingene mine. Så da er jeg fornøyd, komponisten fornøyd og youtube fornøyd. Mike Patton har personlig sakt at jeg kan bruke hans musikk så mye jeg vil.. Men bruker jeg da f.eks Faith No More vil youtube fjerne lyden.

Kult du så detaljen med ørene. Ikke fått noen kommentarer på det enda : ) Det er som du sier, at det betyr absolutt ingenting. Men det er der allikevel av en god grunn... Det er mye mystikk i The Poo, og en del symbolikk som kan tolkes. Derfor la jeg inn en liten parodi på det hele, med og putte inn noen mystiske - magiske ører. Det ble også mye dialog og prat i slutten av episoden, derfor puttet jeg inn ørene til å ta oppmerksomheten bort fra den eventuelt kjedelige dialogen.
    Målet er om noen fremtidige seere vil ta ørenes mystikk seriøst, kanskje finne ut en symbolsk tolkning.. "Ørene betyr håp og kjærlighet" eller lignende..
    Men jeg lurte tydligvis ikke deg..

Men ja, jeg gir ikke opp : ) Serien blir ikke dårligere til tross for lite seere og tilbakemeldinger.. Jeg lager det først og fremst for min egen del, tilbakemeldinger er en deilig bonus. Sesong 2 er over halveis nå! Må si jeg gleder meg stort til å bli ferdig! Både for og vise dere slutten, og får å slippe alt slitet.

Genialt at du fortsetter å følge med Stein Olsen!

Lignende tråder

1. The Poo Season 2 : Chapter 3
    Av Rino i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 6
    Siste tråder: 19th May 2010, 20:16
  2. Tilbakemelding på Season 2 : Chapter 2
    Svar: 0
    Siste tråder: 18th April 2010, 17:56
  3. The Poo Season 2 : Chapter 1
    Svar: 4