-
2nd February 2009, 08:13
Cadet 2
Post-it - En Kortfilm
Hei. Vi har laget en kortfilm som vi skal sende til både Amandusfestivalen og UKM. Den handler om en ensom mann som lever sammen med bamsen sin og fyller dagene sine med meningsløs tv-titting. Og post-it-lappene sine.
Klippingen er ikke ferdig, men vi vil gjerne vise dere hva vi har hitill for å få god tilbakemelding. Vi har mange idéer på hva vi kan endre på, men vi hadde vært veldig takknemlig for all konstruktiv kritikk. Fungerer idéen? Suger fotoet? Ville Nicholas Roeg vært stolt over klippingen? Fyr løs folkens, vi trenger litt tilbakemeldinger fra folk som ikke har jobbet med dette konseptet i en stund. Før og fremst er vi kanskje interessert i om idéen og gjennomføringen holder og er solid nok, og hva som må til for å gjøre den mer forståelig og for å få bedre flyt.
[ame=http://www.vimeo.com/3049959]SE DEN HER, FOLKENS![/ame]
Musikk er av Flowers From the Man Who Shot Your Cousin, sjekk han ut!
-
2nd February 2009, 12:04
Sv: Post-it - En Kortfilm
Etter 3 minutter kjente jeg på at "nå har det gått en evighet" og pekte musa over videoen og så at den ikke en gang var halvveis. (men ser nå at videoen har veldig mye sort i etterkant.......)
Jeg ble oppriktig lei og syns den gikk for sakte. Det ble for mye ned og opp fra sort - det fløt ikke så bra med andre ord, og det tror jeg dere har prøvd å maskere ved å gå ned i sort og opp igjen. Er det noe annet dere kan gjøre med det? Kunne dere lagd filmen i faser, slik at man har mer kontinuerlig mating av bilder? Sort skjerm med skrift - en eller annen setning på maks tre-fire ord som forklarer stadiet, deretter ser man stadiet, og neste gang det går i sort får vi en ny tekst som beskriver.. ? Litt "Lønsj" på en måte..
Konseptet er ikke nytt, men bra - og med så så mye sorte øyeblikk blir det et noe rotete produkt, dessverre.
-
3rd February 2009, 12:37
Cadet 2
Sv: Post-it - En Kortfilm
Takk for kritikk!
Klipperytmen har vært et ganske stort problem, og vi har jobbet mye med det. En ny versjon har blitt lastet opp, og er mulig å se på samme sted.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker