Fantastisk, såg filmen nettopp! Ser at dere fikk godt frem noir sjangeren, likte den veldig godt!
Eksamensfilmen vår fra Mediafag på Universitetet i Agder er nå levert, og vi gir den derfor også ut på DVD til de som vil se den.
Det er en sterkt film noir-preget kortfilm på 25 minutter hvor produksjonsdesignen er lagt mye arbeid i og dramaturgi og sjangerkunnskap er grunnprinsippene bak manuset - vi sikter etter de høyere karakterene.
Hvis man vil se denne kan man handle den på DVD for 99 kr pluss porto (30 kr) ved å sende meg en PM eller e-post til kennywang [at] filmeliten.no.
Mer info her.
Tråden ligger i "reklame", men de som har sett filmen, kan gjerne tilbakemelde den her.
![]()
Sist endret av Kenny Wang; 13th May 2010 kl 19:19
Fantastisk, såg filmen nettopp! Ser at dere fikk godt frem noir sjangeren, likte den veldig godt!
Crowhill Productions
Interessant å se hvor "proft" man kan få det til med lite penger. Jeg synes det tekniske fungerer veldig godt i denne filmen og sjangeren bærer preg av kunst. Jeg er heller ikke en så stor tilhenger av rå vold, noe som kan glimtes i slutten av denne, men i noe mindre grad enn i de andre filmene dine. Allikevel så synes jeg denne har en oppfinsom story og gir volden kanskje noe mening til å være den sjangeren den er lagt inn i. Musikken er også vel tilrettelagt og filmen har god og stabil kameraføring og et bilde som bærer på et proft preg noe som også øker ekthetsfølelsen i filmen. Effektene er også overraskende gode og idéne i slutteksten med kortene og hu dama som danser som en skygge i mursteinsbakgrunnen. Veldig kreativt.
Selvom jeg som sagt ikke er sånn veldig stor tilhenger av volden og språkbruken så ser jeg det tekniske er veldig bra og for dem som liker slik vold, for dem blir sikkert filmen en ekstra stor favoritt!![]()
Dette blir kanskje litt kort, Wangen.
Men jeg er vant til å skrive hva som kunne vært bedre.
Og i dette tilfelle er det meget begrenset.
Det var deilig å se denne filmen.
Dette er et godt eksempel på en amatørfilm som fungerer.
Teknisk var det en nydelig film, og dramaturgisk var den enda bedre.
Faktisk så er det beste med denne filmen dramaturgien.
Og det var nok litt av greia ettersom dette var eksamensfilmen til Wangen.
Veldig godt gjennomført, og det var kult å se dette fra Kenny.
Det er ikke særlig likt det som har kommet tidligere.
Men Wangen, skaff deg andre regnmakere.
Regnet fungerte bare ved telefonkiosken, resten så ut som dere sto med ti liters bøtter og helte vann over paraplyen.
Dama burde hatt en kortere kjole, og jeg hadde likt om du hadde brukt noe annet enn den samme kjolen gjennom hele filmen.
Mens jeg allerede er innom kostyme, så påpeker jeg at du burde ha droppa skinnjakka di. Den tilhører Skjegg. Og blir helt feil for meg når
en annen fyr har jakka hans.
Og det er ikke vits å leke Tarantino å bruke en røykpakke ingen kjenner til når alle ser at du røyker hvit Kent uansett.
Du røyker ikke til vanlig? Er vel derfor du brukte hvit kent.
Men uansett. Nå skal jeg ikke pirke mer.
Dette var drit bra Wangen, og jeg gidder ikke å ramse opp alt jeg likte.
Så alt jeg ikke har tatt opp, liker jeg.
Til slutt en liten melding til medlemmer.
Hvis dere noen gang har betalt for en amatørfilm i fortiden, så kjøp denne filmen!
En av de få amatørfilmene som faktisk er verdt pengene.
Thumbs up!
Laks
Flott du liker filmen, Svendsen. Filmen er nok litt annerledes enn mine tidligere arbeider akkurat på grunn av at den er et forsøk på å få god karakter mer enn å lage akkurat det jeg føler for. Men det ligger likevel massevis av typiske ting jeg alltid har med i filmene mine der. Jeg skal komme tilbake og si hva slags karakter jeg ender på.
Vi hadde litt problemer med å få regnet helt ekte, men det beror på budsjett. Vannkanne er ikke det aller beste å bruke. Røykpakka er brukt fordi den ikke har faremerking og siden jeg bare hadde den pakka, så måtte den fylles med annen type røyk - og grunnen til at det er hvit Kent er fordi jeg ikke ville ha noe fordømt gult filter på den, siden det ikke passer i produksjonsdesignen. Jeg røyker aldri til vanlig nei. Aldri gjort.
Takk for tilbakemelding.
PS. Kostyme, ja. Glemte å nevne det.
Kjolen er den samme fordi det vi ser er det han drømmer, og han drømmer dama slik han husker henne. Hele filmen er litt abstrakt. Kjolen er faktisk bittelitt for kort. En ballkjole skal gå ned til anklene. Skinnjakka er ikke Skjeggs skinnjakke. Den er det kun Skjegg som bruker.
Sist endret av Kenny Wang; 13th May 2010 kl 19:23
Fins det en fil å laste ned et sted? Eller må man betale for å få se den?
Må kjøpe en kopi Wang. Dette ser veldig bra ut.
Film Noir? Med så mye rødt blir det vel Film Rouge? OK, dårlig humor. Men jeg kjøper en kopi...
Faktisk er arbeidstittelen på filmen Film Rouge på grunn av produksjonsdesignen... Men du må gi meg adressen din.
Filmen fikk A og var den eneste av eksamensfilmene som fikk A. Vi vet ikke enda om vi får noe mer tilbakemelding enn selve karakteren.
Bokmerker