Selv om traileren var bittelitt drøyende, så likte jeg den. Skapte en svært ekkel marerittaktig stemning. Hvis hele filmen har denne stemningen og i tillegg har en viss dramaturgi, så vil jeg tro den blir severdig.
Heisann folkens.
Da er det på tide å slippe en liten trailer.
Rapid Eye Movement er en tilstand man havner i etter ca 90 minutter med søvn. Dersom man ser på øynene til en person i denne tilstanden kan man se at de beveger seg fort frem og tilbake. Det er på dette tidspunktet de fleste drømmer finner sted.
Når en person er våken er den venstre siden av hjernen mest aktiv. Dette er den delen som styrer logikk. Men i Rapid tilstand er den høyre hjernehalvdelen mest aktiv. Det er denne som styrer underbevisstheten.
Og underbevisstheten tar over.
I filmen får man se drømmen til en person som dør mens han sover og befinner seg i nettopp denne tilstanden.
Se traileren på youtube, og legg gjerne igjen noen ord.
http://www.youtube.com/watch?v=NVC3wZ-iC6o
Filmen er produsert med støtte fra www.droemmetydning.com
Sist endret av StianSvendsen; 5th May 2010 kl 14:56
Laks
Selv om traileren var bittelitt drøyende, så likte jeg den. Skapte en svært ekkel marerittaktig stemning. Hvis hele filmen har denne stemningen og i tillegg har en viss dramaturgi, så vil jeg tro den blir severdig.
Teknisk sett ser det helt greit gjennomført ut, men jeg skjønte over hode ikke det med hjernehalvdelene før jeg leste forklaringen din. Som trailer sier den altfor lite, imo.
Sitat fra førsteposten din:
Når en person er våken er den venstre siden av hjernen mest aktiv. Dette er den delen som styrer logikk. Men i Rapid tilstand er den høyre hjernehalvdelen mest aktiv. Det er denne som styrer underbevisstheten.
Og underbevisstheten tar over.
Hvor i traileren er det dette kom frem? Dette minner meg mer om en teaser anyways...
Så traileren er kun tilpasset brukere her på forumet, og ingen andre som eventuelt skulle snuble over den på youtube? Ok, da så. Likevel synes jeg slikt burde komme frem på en eller måte i traileren, men det er min mening.
Hvis Hitler og opprinnelsen av andre verdenskrig spiller en sentral rolle i forhold til handlingen, så er svaret ja, selvfølgelig. Poenget er uansett at om det er noe som er vesentlig i handlingen, bør dette formidles gjennom trailer på en eller annen måte, uten krav til å lese beskrivelse først.
Gi meg gjerne noen eksempler som motbeviser det jeg sier. Jeg snakker bare ut i fra logisk tankegang og sunn fornuft.
Sist endret av Boblesaft; 6th May 2010 kl 16:22
Men så er det vel ikke vesentlig heller? Filmen omhandler ikke hva som skjer når man har sovet i 90 minutter, men en som har et mareritt når han dør (såvidt jeg forstår.) Selve REM-søvn fenomenet er antageligvis ikke så vesentlig for filmen. Grunnen til at han forklarte det her på forumet er vel antageligvis fordi noen kanskje kunne lure på hva tittelen betyr. Slik som jeg ser det ihvertfall.
Bokmerker