Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 23
    Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Standard Rapid Eye Movement - Trailer

Heisann folkens.
    Da er det på tide å slippe en liten trailer.

Rapid Eye Movement er en tilstand man havner i etter ca 90 minutter med søvn. Dersom man ser på øynene til en person i denne tilstanden kan man se at de beveger seg fort frem og tilbake. Det er på dette tidspunktet de fleste drømmer finner sted.

Når en person er våken er den venstre siden av hjernen mest aktiv. Dette er den delen som styrer logikk. Men i Rapid tilstand er den høyre hjernehalvdelen mest aktiv. Det er denne som styrer underbevisstheten.
    Og underbevisstheten tar over.

I filmen får man se drømmen til en person som dør mens han sover og befinner seg i nettopp denne tilstanden.

Se traileren på youtube, og legg gjerne igjen noen ord.
    http://www.youtube.com/watch?v=NVC3wZ-iC6o

Filmen er produsert med støtte fra www.droemmetydning.com
    Sist endret av StianSvendsen; 5th May 2010 kl 14:56
    Laks

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Selv om traileren var bittelitt drøyende, så likte jeg den. Skapte en svært ekkel marerittaktig stemning. Hvis hele filmen har denne stemningen og i tillegg har en viss dramaturgi, så vil jeg tro den blir severdig.

Lieutenant Commander Boblesaft sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Bø i Telemark, og delvis på Rjukan.
    Svar
    160

Standard

Teknisk sett ser det helt greit gjennomført ut, men jeg skjønte over hode ikke det med hjernehalvdelene før jeg leste forklaringen din. Som trailer sier den altfor lite, imo.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Boblesaft Vis post
    Teknisk sett ser det helt greit gjennomført ut, men jeg skjønte over hode ikke det med hjernehalvdelene før jeg leste forklaringen din. Som trailer sier den altfor lite, imo.
    Litt av greia med filmen er jo at man må tenke litt for å forstå den.
    Jeg kan si ifra hvis jeg skal prøve barnefilm en gang.
    Laks

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Svar
    160

Standard

Sitat fra førsteposten din:
    Når en person er våken er den venstre siden av hjernen mest aktiv. Dette er den delen som styrer logikk. Men i Rapid tilstand er den høyre hjernehalvdelen mest aktiv. Det er denne som styrer underbevisstheten.

Hvor i traileren er det dette kom frem? Dette minner meg mer om en teaser anyways...

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Standard

Sitat fra førsteposten din:

Hvor i traileren er det dette kom frem? Dette minner meg mer om en teaser anyways...
    Det kommer ikke frem i traileren. Det er jo nettopp derfor jeg skriver det.
    Slik at folk som deg kan lese det.
    Laks

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Svar
    160

Standard

Så traileren er kun tilpasset brukere her på forumet, og ingen andre som eventuelt skulle snuble over den på youtube? Ok, da så. Likevel synes jeg slikt burde komme frem på en eller måte i traileren, men det er min mening.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Så traileren er kun tilpasset brukere her på forumet, og ingen andre som eventuelt skulle snuble over den på youtube? Ok, da så. Likevel synes jeg slikt burde komme frem på en eller måte i traileren, men det er min mening.
    Så for andre verdenskrigfilmer, så må det alltid komme fram i traileren hva som starta andre verdenskrig i tilfelle noen ikke har fått det med seg?

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Svar
    160

Standard

Hvis Hitler og opprinnelsen av andre verdenskrig spiller en sentral rolle i forhold til handlingen, så er svaret ja, selvfølgelig. Poenget er uansett at om det er noe som er vesentlig i handlingen, bør dette formidles gjennom trailer på en eller annen måte, uten krav til å lese beskrivelse først.
    Gi meg gjerne noen eksempler som motbeviser det jeg sier. Jeg snakker bare ut i fra logisk tankegang og sunn fornuft.
    Sist endret av Boblesaft; 6th May 2010 kl 16:22

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    90

Standard

Hvis Hitler og opprinnelsen av andre verdenskrig spiller en sentral rolle i forhold til handlingen, så er svaret ja, selvfølgelig. Poenget er uansett at om det er noe som er vesentlig i handlingen, bør dette formidles gjennom trailer på en eller annen måte, uten krav til å lese beskrivelse først.
    Gi meg gjerne noen eksempler som motbeviser det jeg sier. Jeg snakker bare ut i fra logisk tankegang og sunn fornuft.
    Men så er det vel ikke vesentlig heller? Filmen omhandler ikke hva som skjer når man har sovet i 90 minutter, men en som har et mareritt når han dør (såvidt jeg forstår.) Selve REM-søvn fenomenet er antageligvis ikke så vesentlig for filmen. Grunnen til at han forklarte det her på forumet er vel antageligvis fordi noen kanskje kunne lure på hva tittelen betyr. Slik som jeg ser det ihvertfall.

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Lignende tråder

1. Gta trailer
    Av spetwols i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 1
    Siste tråder: 8th January 2009, 16:03
  2. Trailer for filmen min
    Av Videoman2000 i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 3
    Siste tråder: 1st January 2009, 14:14
  3. Trailer stemme
    Av Jeetkunedo i forumet Generelt