Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Trondheim
    Svar
    54

Standard Respons på fotoarbeid

Hallu.

Jeg går andre klassen media og kommunikasjon på videregående. Og holder på å lager en kortfilm, tror vi ender opp på ca 11 minutter. Vi er fortsatt under innspilling, men vi har smekket sammen en trailer til filmen.

Vil gjerne ha respons på foto arbeidet jeg har gjort. Har valgt å prøve å fordype meg i å skape filmlooken, uten 35mm adapter vell og merke. Syns dere jeg har klart dette gjennom disse bildene?

Men, for all del kom gjerne med andre tips også. Vi har flere helger med innspilling igjen. Slik at jeg kan gjøre om mye! jeg hadde også fargekorrigering.

[ame="http://vimeo.com/7895041"]Jeg vil ha en liten hund (trailer) on Vimeo[/ame]

Mvh Sondre Blaasmo

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Haugesund
    Svar
    124

Standard

Jeg syntes fotoarbeide såg bra ut, gode farger osv. tror du mangla stativ på noen klipp, men jeg har ingen utdanning innen film Enda, så jeg skal ikke si så mye Siden jeg først er igang så kan jeg si: Denne traileren likte jeg meget godt, når jeg så den fikk jeg lust til å se filmen Sangen passet bra og måten traileren var bygget opp på også bra Husk å legg ut filmen her når den er ferdi, vis den ikke skal selges

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard

Mye bra her. Det du ser ut til å trenge å øve litt på er å plassere subjektet etter riktig blikkretning. Det ser litt dumt ut når du plutselig kutter bildet rett foran nesen på han. Savner også litt mer bestemt kameraføring. Det bærer et preg av improvisasjon, noe folk aldri vil gjøre, uten at det er gjort med vilje. Planlegg mye mer nøye hvor han skal stoppe, hvor han skal snu seg og så videre, og gjør kameraarbeidet ut ifra det

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Trondheim
    Svar
    54

Standard

takk takk for alle svar. Jeg velger bevist å ikke bruke stativ på mange bilder, for å skape en spessiel look på bildene, pluss at for å vise at han er urolig

Veldig bra du sa det alekstef2, jeg har ikke lagt merke til det. Har du noen tips hvordan jeg bør planlegge dette?

Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard

Har du noen beskrivelse av hvordan du gjorde det? hvilke programmer? og hvordan?

PS: Likte vinklene, likte alt (men nå er jeg bare amatør, så jeg liker mye..)

- Dilorko
    Kamera: Canon DM-XM2 . Sony DCR-HC37
    Post-production: Final Cut Studio 3
    Lyd: Diverse mikrofon utstyr . Zoom R16

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Trondheim
    Svar
    54

Standard

Beskrivelse av hva?

hehe, da er vi to

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Blaasmo Vis post
    Veldig bra du sa det alekstef2, jeg har ikke lagt merke til det. Har du noen tips hvordan jeg bør planlegge dette?
    Det trenger ikke være så vanskelig. Kjør gjennom innstillingen noen ganger før du begynner å ta opp.. Marker opp på bakken eller avtal hvor han skal stoppe, når han skal gjøre de forskjellige tingene. Det handler om å vise at du som kameramann har kontroll på innstillingen du skyter. Bestemt kameraføring er viktig for å vise dette.

Lieutenant Junior Grade Jara sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Trøndelag
    Svar
    57

Standard

Synes det så utrolig kult ut, jeg. Fint lys på mange av bildene. Bra kameraføring, kult med skinner og kran. Konseptet var artig også. Er ristinga på noen av klippene et virkemiddel/med vilje?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Trondheim
    Svar
    54

Standard

takktakk! det var hyggelig.

jepp, det er et virkemiddel. Han er veldig usikker, derfor har jeg også valgt håndholdt.
    det blir bedre når man får se hele sammenhengen, når filmen er ferdig

Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Blaasmo Vis post
    Beskrivelse av hva?

hehe, da er vi to
    jeg mente hvordan du redigerte filmen, hva gjorde du for å få litt av film-looken?

- Dilorko
    Kamera: Canon DM-XM2 . Sony DCR-HC37
    Post-production: Final Cut Studio 3
    Lyd: Diverse mikrofon utstyr . Zoom R16

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Trenger respons på ide til dokumentarfilm
    Av chberge i forumet Regissørenes og manusforfatternes forum
    Svar: 4
    Siste tråder: 8th February 2009, 15:31
  2. respons på "åndenes makt".
    Av tassgeir i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine