Viser resultater 1 til 7 av 7
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    61

Standard Satanisten Rino Dokumentar

Nettopp redigert en liten sketj sak jeg og noen kompiser lagde for noen måneder tilbake.

Det er et lite dokumentar innslag. Vi møter satanisten Rino, han er en true black metal satanist. Han er ganske sint, litt skummel og han hater unger.

http://www.youtube.com/watch?v=ikOKDzRGlBQ

Er flott med kommentarer

Lieutenant Wigand sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Bergen
    Svar
    96

Standard Sv: Satanisten Rino Dokumentar

0:35 - De ungene minner litt for mye om smurfene. "Ikke drep oss Geir Børresen"
    1:00 - Ville brukt softbox for å fjerne litt av skyggene bak.
    1:50 litt for dårlig lyd på Rino
    3:16 ikke min humor med den "kniven"
    3:46 Tonefallet ligner litt for mye på Jan Thomas
    4:00 Merker denne sketsjen er litt lang
    7:53 Passende latter
    8:35 Skummelt med å vaske vasken?

Alt i alt så er sketsjen litt for lang og Rino er ikke skummel nok. Bruk softbox på lyset og få bedre lyd. Blir nok bedre neste gang
    mvh: Ken Martin Wigand
    [Når du brenner for noe, sett fyr på andre]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    61

Sitat Opprinnelig postet av Wigand Vis post
    0:35 - De ungene minner litt for mye om smurfene. "Ikke drep oss Geir Børresen"
    1:00 - Ville brukt softbox for å fjerne litt av skyggene bak.
    1:50 litt for dårlig lyd på Rino
    3:16 ikke min humor med den "kniven"
    3:46 Tonefallet ligner litt for mye på Jan Thomas
    4:00 Merker denne sketsjen er litt lang
    7:53 Passende latter
    8:35 Skummelt med å vaske vasken?

Alt i alt så er sketsjen litt for lang og Rino er ikke skummel nok. Bruk softbox på lyset og få bedre lyd. Blir nok bedre neste gang
    Det var konstruktivt. x )

Vell, jeg vet ikke når det smurfe greiene er laget, det har jeg ikke hørt. Men mange mange år siden jeg lagde "rino dreper unger sangene".

Softboks vet jeg ikke hva er engang, hva er det?

Er det no spesielt humor rundt en kniv der? ???

Hehe, men enig det med lyden. Men jo, jeg merker veldig at det ikke er din type humor kanskje. For du har missforstått hele greia, det er en parodi på norske black metal folk. Jeg vet ikke om noen her har sett no intervjuer med sånne folk, f.eks Mayhem. Men Rino skal jo faktisk ikke være skummel, det som er hele greia.. At han er en homofil liten taper som prøver og gjemme den han virkelig er inni en "skummel" karakter han egentlig spiller dårlig. Akkuratt som ekte norske black metalere x )

Er flere black metal folk som har blitt krenket av dette innslaget, noe jeg synes er hysterisk morsomt.. da tar man seg selv litt vell for seriøst synes jeg : P Så siden de er krenka, har jeg oppnådd mitt mål.

Takk for konstruktiv kritikk Men så ting du sa som "Jan Thomas, og skummelt med vasken?" er noe jeg tar veldig positivt inn, selvom det ikke var ment sånn fra din side. Ingen ting i denne "dokumentaren" er ment som skummelt, faktisk tvert imot. Så om du faktisk synes det var skummelt har jeg gjort en dårlig jobb x )

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Syntest hele greia ble et forsøk på å parodiere O.J sin Baron Blod uten mye hell, karakteren virket uferdig eneste som var litt kult var når han skulle tøffe seg med å flytte den store stokken for å sitte. Ting er liksom ikke satt helt på spissen.

Kniven var litt merkelig og ja, kunne brukt en ekte kniv og kødda med at han ble lei seg når han skjærte seg.

Sitat Opprinnelig postet av Rino Vis post
    For du har missforstått hele greia, det er en parodi på norske black metal folk.
    Utifra dette her så virker det som om du aldri har truffet slike folk, ganske hyggelige faktisk.

At han er en homofil liten taper som prøver og gjemme den han virkelig er inni en "skummel" karakter han egentlig spiller dårlig. Akkuratt som ekte norske black metalere x )
    Om du har skrevet eller sagt sånne kommentarer til dem så kan jeg godt skjønne at de blir provosert.
    Vet om en som er homofil black metal fyr i norge, og han tjener rundt en mill i året, så han virker som en taper ja

I bunn og grunn virker du som en av de fjortisene som tror metall folk går rundt i fult kostyme 24 timer i døgnet og dreper småfugler for gøy.

Alt handler om image og neste gang du prøver å lage noe, gjør research på det du skal lage, for her virker det som om du ikke har peiling og bare lagde noe for å mobbe.

Her har du litt inspirasjon til neste gang du prøver:
    http://www.youtube.com/watch?v=GXehiCe9pyg
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    61

Sitat Opprinnelig postet av THX Vis post
    Syntest hele greia ble et forsøk på å parodiere O.J sin Baron Blod uten mye hell, karakteren virket uferdig eneste som var litt kult var når han skulle tøffe seg med å flytte den store stokken for å sitte. Ting er liksom ikke satt helt på spissen.

Kniven var litt merkelig og ja, kunne brukt en ekte kniv og kødda med at han ble lei seg når han skjærte seg.

For du har missforstått hele greia, det er en parodi på norske black metal folk.
    Utifra dette her så virker det som om du aldri har truffet slike folk, ganske hyggelige faktisk.

At han er en homofil liten taper som prøver og gjemme den han virkelig er inni en "skummel" karakter han egentlig spiller dårlig. Akkuratt som ekte norske black metalere x )
    Om du har skrevet eller sagt sånne kommentarer til dem så kan jeg godt skjønne at de blir provosert.
    Vet om en som er homofil black metal fyr i norge, og han tjener rundt en mill i året, så han virker som en taper ja

I bunn og grunn virker du som en av de fjortisene som tror metall folk går rundt i fult kostyme 24 timer i døgnet og dreper småfugler for gøy.

Alt handler om image og neste gang du prøver å lage noe, gjør research på det du skal lage, for her virker det som om du ikke har peiling og bare lagde noe for å mobbe.

Her har du litt inspirasjon til neste gang du prøver:
    http://www.youtube.com/watch?v=GXehiCe9pyg
    Okei, unnskyld meg.. men er ikke ofte jeg tar en negativ tone når jeg først får tilbakemelding. Men dette var bare meget sårende og uproft sakt.

Du snakker om ting du ikke har peiling på, jeg spiller selv i Black Metal band, og jeg kjenner mange black metalere, inkludert flere kjente band. Så jo, jeg har nok møtt veldig mange sånne folk. Jeg vil si at det er du som vet veldig lite om dette miljøet faktisk. Hvor gammel er du egentlig? Siden du kan påstå og kalle meg en fjortis.

Nå føler jeg for å snakke fra leværn.
    I bunn og grunn virker du nå som en som har veldig lite peil på metall, og at du skal lære en som faktisk er mer "metal" en deg selv om metall. Det hele virker ganske fjærnt for meg.
    For og skryte litt, og for og få deg til å ta meg litt mer seriøst vil jeg si det at 2 medlemmer i Dimmu Borgir elsker dette dokumentar innslaget jeg har laget. Skal du si at de ikke har peil på metall også?
    Beklager at jeg virker frekk nå, mulig jeg er trøtt og grell.. men tilbakemeldingen din irriterte meg grønn, og jeg forventer nesten en unnskylding eller et bevis på at du sier du innser at du har missforstått. Fordi fakta er at dette kan du virkelig ikke noenting om.

Og jeg vet godt hvem Baron Blod er x ) Men du missforstår alt. Dette er en helt annen type greie. Baron Blod er en karakter med en helt annen mening. Det er jo Otto Jespersen! Skulle Espen Eckbo spilt en satanist ville han ikke blitt som Baron Blod, da ville han blitt mer alla typen jeg er i denne karakteren.. Eksempelet med Eckbo er kritikk jeg har fått av andre, derfor jeg nevner dette.
    Otto og Espen er 2 vidt forskjellige humor typer, jeg går drama og musikk linje, så dette vet jeg er fakta.. Otto har de overdrevede urelistiske karakterene.. Espen har de realistiske karakterene. Harald Eia og gjengen har blanding av begge.
    Satanisten Rino er en realistisk-humoristisk karakter, Baron Blod er en urealistisk-humoristisk karakter. Spør en hvilken som helst proff skuespiller pedagog, dette er fakta.

Det eneste jeg er enig i som dere sier er muligens dette med kniven, burde kanskje droppet det ja.. selvom jeg selv synes det er små artig at han har en fake kniv da. Men dette med kniven går bittelitt over på den urelistiske-humoristiske karakteren.

Baron Blod er en overfladisk karakter, Rino er en innvendig karakter. Det er 2 helt forskjellige ting å se på i de 2 karakterene, skjønner du ikke det har du noe å lære. Det værste jeg vet er filmskapere som ikke har peil på skuespill, derfor jeg selv har har gått drama linjen i 3 år for nettopp og ha grunnlag i dette.. min mening er at det man er ingen god filmskaper før man kan sette seg 100% inn i skuespillernes situasjon.

Og når du snakker om homo black metall mann som tjener fett, mener du da Kristian Espedal?

""Alt handler om image og neste gang du prøver å lage noe, gjør research på det du skal lage, for her virker det som om du ikke har peiling og bare lagde noe for å mobbe."" (klarte ikke quote)
    Men jeg vil sende den i retur til deg, neste gang du skal gi tilbakemelding på noe så gjør ordentlig research først, her virker det ikke som du har peiling på hva du snakker om. Mulig du er en metall dude, og har peil selv på visse ting, men da kan jeg si det at peilen går dypere.

Når du nevner metall image, er du klar over at det er imaget jeg parodierer? Ikke noe mer. At noen kan ta seg selv så høytidelig at man går kledd i et kostyme med en attitude 24/7 bare fordi man liker svart metall. Og Rino karakteren i filmen er ikke i kostyme, jeg går kledd akkuratt sånn. Så jeg disser ingen.

Vell. Beklager om jeg virker frekk. Jeg er egentlig aldri sånn som dette. Dette ble bare litt for dumt for meg, at du faktisk kunne skrive den tilbakemeldingen og gå derifra med en stolthet over å ha krenket meg.. jeg håper virkerlig du har mistet stoltheten nå For å gå over til den barnslige fronten, av hvilke grunnlag og erfaringer vil du si at du vet mer om viten av Metall enn meg?

Men det er helt ok at du ikke likte filmen altså Det godtar jeg. Men at du krenker "metalleren" i meg godtar jeg ikke x ) For Metall sjangeren er noe jeg virkelig kan, det samme med skuespill, teater læren.

Og det at du postet ett så kjent klipp av Baron Blod som en innspirasjons kilde er noe jeg må prøve og overse, ellers blir jeg bare irritert igjen. Har Star Wars gjort en feil, og må bruke Walt Disneys Askepott som innspirasjons kilde? Nei, det tror jeg ikke. For det er nemlig 2 helt forskjellige ting, akkuratt som Baron Blod, og Satan Rino er.

Håper ikke du blir sint, og at jeg ikke får et kranlgende svar tilbake.

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Så du sier at kommentaren om at metall folk er homofili og tapere bare var ironisk? Om det er saken så ber jeg deg om unskyldning, var i bunn og grunn det jeg ble provosert av, og trakk konklusjonen om at du var fjortis og ikke metal fyr og jeg kjenner en del i begge kategorier og så det var mest å forsvare dem.

Og ja tenker på Kristian Espedal, og en mill var kanskje i meste laget.

Siden du virket så oppriktig og du forteller nå at du faktisk er en del av miljøet så tenkte jeg at jeg skyldte deg en å se den en gang til og denne gangen så så jeg den uten å være negativ til den utifra kommentaren din og tro at du gjorde det for å mobbe noen og jeg må faktisk innrømme at jeg ser mer humoren din nå. Hele greia va jo faktisk selvironisk.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    61

Sitat Opprinnelig postet av THX Vis post
    Så du sier at kommentaren om at metall folk er homofili og tapere bare var ironisk? Om det er saken så ber jeg deg om unskyldning, var i bunn og grunn det jeg ble provosert av, og trakk konklusjonen om at du var fjortis og ikke metal fyr og jeg kjenner en del i begge kategorier og så det var mest å forsvare dem.

Og ja tenker på Kristian Espedal, og en mill var kanskje i meste laget.

Siden du virket så oppriktig og du forteller nå at du faktisk er en del av miljøet så tenkte jeg at jeg skyldte deg en å se den en gang til og denne gangen så så jeg den uten å være negativ til den utifra kommentaren din og tro at du gjorde det for å mobbe noen og jeg må faktisk innrømme at jeg ser mer humoren din nå. Hele greia va jo faktisk selvironisk.
    Å nå var det deilig å slippe å krangle videre : D

Der fikk du pluss i boka hos meg, hadde aldri trodd du ville svare, og hvertfall ikke svare et sånt svar. Takk. Du er en sprudlende kar.

Men ja, jeg kan skjønne at du ble forvirra av "metall folk er homofili" uttalen min. Du kjenner jo ikke meg som person, så jeg burde formulert meg på en annen måte.. Det var useriøst, og overdrevet sakt.. skulle vell bare få fram et poeng, via overdriving.

Kjenner også begge miljøene : ) Er ikke mange metall folk i skuespiller miljlet, så det er vell i 2 miljøer jeg henger. Så artig at du så den igjen da Du kan godt synes den er dårlig altså. Det plager meg ikke.. smaken er som baken. Så lenge du trekker tilbake det at jeg ikke vet hva jeg driver med, noe du har gjort Godt du likte den litt bedre nå.

Det kommer forresten mer senere, hvor vi skal innblande flere karakterer. Jeg har to die hard fans av andre metall sjangre, en Power Metall/Folke Metall og en Doom Metall kar. Så da blir det flere artige karakterer og du slipper å bare glo på meg hele tiden : ) I den neste vil vi dra den litt videre fra intervju delen, og få inn litt mer historie, kanskje noe tillfeldig dramatikk.. Vet ikke om du har sett Tett På Tre, men noe i den greia.
    Kanskje det er morsommere for deg, det vil jeg tro

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •