Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 21

Tråd: Se Opp!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Kristiansund/Halsa
    Svar
    189

Standard Se Opp!

Jeg og kompisen min lagde en liten kortfilm her en kveld. Den har ikke et spesielt budskap eller manus/planlegging, vi ville bare filme litt. Tar gjerne imot tips på hvordan å få til en bra påkjørsel.
    anasonic AG-DVX100AE Sennheiser ME66

Mr. Pink: Why am I Mr. Pink?
    Joe: Because you're a faggot, alright?

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Standard Se Opp!

Nei, vet du hva! Teknisk gjennomført noe av det dårligste jeg har sett på forumet noensinne. Jumpcut på jumpcut, og ellers ekstremt dårlig klipt og spilt. Noen ble kreditert som regi her, er det i det hele tatt regissert noe som helst? Jeg håper dette er en dårlig spøk, for jeg frykter virkelig for norsk films framtid nå - blir helt skjelven. Det eneste terningkastet denne får av meg er en rosa plysjterning presset opp i tarmen på produsentene.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nittedal
    Svar
    178

Standard Se Opp!

Et sted må man jo starte. De blir ikke noe bedre av at du sier at det er dårlig gjenomført.

Kanskje hvis du hadde sakt hva du synes var dårlig gjenomført pluss hva de kunne gjort bedre, ville det nok hjulpet mye mer.

Alle er ikke så flinke som deg skjønner du, Kenny Wang :lol:

Dole
    he passion of making film.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    219

Standard Se Opp!

EGENTLIG så er jeg enig med Kenny Wang men jeg skal ikke være så hard. Poenget var dårlig, spør du meg. Teknisk også dårlig. Masse jumpcuts og unødvendige klipp som varte i en brøkdel av et sekund. Fullstendig unødvendig. Dårlig spill. Beklager, men dette kan dere gjøre mye bedre! Bra at dere har interesse for film, fortsett med det og utvikle dere! Dere kan bli gode om dere går inn for det.

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,291

Standard Se Opp!

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    Nei, vet du hva! Teknisk gjennomført noe av det dårligste jeg har sett på forumet noensinne. Jumpcut på jumpcut, og ellers ekstremt dårlig klipt og spilt. Noen ble kreditert som regi her, er det i det hele tatt regissert noe som helst? Jeg håper dette er en dårlig spøk, for jeg frykter virkelig for norsk films framtid nå - blir helt skjelven. Det eneste terningkastet denne får av meg er en rosa plysjterning presset opp i tarmen på produsentene.
    Hmm, konstruktivt...
    Men anyway folk må få kjangsen til å utvikle seg og vokse.
    Som sagt, du har noen merkelige jumpcuts noen steder og enkelte scener blir en litt sliten av å se seg gjennom.
    Anående det med bilkræsjet, for det første, å skrike som ei kjerring funker ikke og om du hadde filmet bilen rett forfra og kjørt sakte mot kameraet og speda det opp litt, tror jeg du hadde fått noe bedre utfra. (Litt taktisk klipping slik at en ikke ser at det er fortfilm)
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Kristiansund/Halsa
    Svar
    189

Standard Se Opp!

Dette var som sagt bare en tullefilm, som ble spilt inn på en halv time og klippet sammen på omtrent det samme. Vi har ikke bil, så vi måtte filme en bil som kom kjørende og prøve å klippe det sammen. Så dette er ikke en seriøs film nei, dette var bare noe vi gjorde en kveld vi hadde lite å finne på. Vi hadde ingen planer eller andre ting. Vi tenkte vi skulle lage en film sånn som vi gjorde før, uten planer og manus. Bare ta alt på sparket, så jeg skjønner godt hva dere mener.
    anasonic AG-DVX100AE Sennheiser ME66

Mr. Pink: Why am I Mr. Pink?
    Joe: Because you're a faggot, alright?

Cadet 1
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Norge
    Svar
    2

Standard Se Opp!

Ok, ok!
    Jeg vet at filmen var en tullefilm, og at den ikke var godt planlagt, men tenk om dette hadde vært seriøst, da hadde en slik tilbakemelding (fra Kenny) svidd...

Joda, filmen sugde, det vet pelsen også!
    Men jeg lager mange av filmene mine bare for å ha det morsomt!
    Jeg tipper dette var en slik film, helt useriøs.

Spenny, in my view; du har crossed the line...
    (btw Kenny, norsk film suger allerede)

~ Oscar W.
    once had sex with a young goat.
    They punished me, but not the goat.
    I understand, after all, he was just a child.

Cadet 4
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    Kristiansund
    Svar
    13

Standard Jaja

Ja ok, dette var tragisk. Men i stedet for å slakte, bør heller dere filmfolk gi disse amatørene tips om hva de bør gjøre og ikke gjøre for å få filmene bedre.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

Standard Se Opp!

Ok, dette var ikke tragisk. Dette var et forsøk å lage kort-kortfilm kjapt med det han hadde og slik han klarte å lage den. Budskapet var ikke dårlig, gjennomføring var nesten dårlig. Jeg klarte å finne to klipp hvor framing og klipperytme var riktig. Det er en bra begynnelse.

Cadet 4
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    Kristiansund
    Svar
    13

Standard Se Opp!

Jeg tror ikke NP-Films vet hva framing og klipperytme er.

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •