Synes den var bra!
Heisann,
Har laget et bidrag til en konkuranse kalt "Tenker på deg", og hadde satt veldig pris på litt tilbakemelding. Må bare si med en gang, at jeg legger ikke ut filmen her for å sanke stemmer, men er selvfølgelig takknemlig om noen synes den fortjener det!
Link til konkuransen:
http://tenkerpadeg.no/?video_id=yizgCV2wjnQ
Er ikke så fan av youtube, så du kan også se den på vimeo i bedre kvalitet:
http://www.vimeo.com/16444516
Reklamen er basert på novellen "At döda et barn" av Stig Dagerman. Hele prosjektet er uttenkt, skrevet, filmet og etterarbeidet iløpet av litt over en uke.
/Bjørnevik
Synes den var bra!
Reklame? Reklame for bilbelteprodusenter da? Da burde du hatt med navnet på selskapet...
Men selv om den er veldig skremselspropaganda, så er den ikke så ille. Dog er det kanskje litt for mange liknende klipp. At jenta bare er med over alt uten at det tweakes litt på forskjellige steder. Og var det bare meg eller var de sminka jævlig dårlig?
Jeg skjønte ikke det med jenta før etter jeg hadde sett den ferdig. Det kom ikke godt nok frem at hun var et spøkelse av en ulykke han var skyld i.
Siden den allerede er skutt kunne man gjort noe med farger eller compositing for å fremheve at det er noe rart med henne. Det lille som var der av sminke kom ikke godt nok frem.
Var ikke noe om at alt i verden handler om fargekorrigering. Siden han allerede har materiellet vil det være være både ressurs- og tidsbesparende å gjøre noe med det i etterarbeidet fremfor å skyte på nytt. Men det ville gitt best resultat om man kunne skutt på nytt med tydeligere sminke eller andre virkemidler.
Så lenge jeg forsto det med en gang, så er det sikkert bare du som ikke fulgte med.
Startet lovende. Mye fin klippeteknikk og riktige bruk av bilder, men i likhet med Kenny skjønte jeg poenget ved jentas første entrè. Jeg mener jeg har sett dette plottet flere andre steder med lik hensikt(trafikksikkerhet). Men synes dere har mye bra her, bare fremstillingen det skurrer litt i!
Bokmerker