Side 1 av 5 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 45
    Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard Seriøse Skjegg - Episode 1: Skjegg i Videodagbok

Seriøse Skjegg - Episode 1:
    Skjegg i Videodagbok

Første episode i Seriøse Skjegg er nå klar - Skjegg i Videodagbok. Det er en typisk pilotepisode, så den henger ikke kronologisk sammen med de kommende episodene. Det er det første forsøket på å lage en frittstående film med Skjegg.

Vil ikke si for mye om filmen, siden den bare er 9 minutter, men fint med tilbakemeldinger på kontrastene i sjangre og selvsagt alt annet dere kan komme på i positiv eller negativ retning.

Direktelink 78Mb

Jay
    Jay er offline
    Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    94

veldig stilig, veldig bra skuespilling åsså, men når han stakk hu, så snudde han seg mot kamera... likte jeg ikke

btw: spolte du opp filmen ?

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Syns dette var ganske bra. Liker konseptet, fordi det er så enkelt og ubeklagende stygt. Minner meg f.eks om regiprosjektene til Rob Zombie. Hadde vært bra hvis du fikk dette solgt inn som en fast føljetong i Frokost-TV. Kunne blitt en snakkis!

Noe jeg mener burde vært bedre, er monologen hennes i kamera. Burde bare vært lagt mer vekt på skrivingen her, tror jeg, det ble bare Midt i Smørøyet-film.

... Og foley'en på knullingen er vel ganske dårlig. Det høres i hvert fall ikke slik ut når jeg knuller. Kanskje du har noen spesielle teknikker.

På slutten syns jeg Skjegg burde tatt teipen ut av kameraet hennes, puttet den i en konvolutt, løpt til nærmeste postkasse, og postet konvolutten til: Norsk Amatørfilm Forum.

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Skjønte ikke helt hva du mente der, Jay...

Til Nils: Fint du likte den! Skrivingen syntes jeg var helt ok, men hun sa ikke halvparten av det hun skulle si, så da ble det som det ble. Enig i at dialogen slik den nå framstår er litt dårlig. Vet ikke om det engang kommer fram at hun er jomfru slik den er nå? Folioen ble slengt på i siste liten, og er nok litt dårlig, men jeg synes den er bedre enn om det skulle vært uten.

Det siste du sier om at han tar teipen og sender den, stod faktisk i manus(!). Men fordi jeg ville at hele slutten av filmen skulle være fra kameraets perspektiv, så valgte jeg å kutte det. Det ville dessuten blitt vel meta i forhold til hvordan filmen er blitt som helhet.

Serien ville nok gjort seg i Frokost-TV ja. Så ville man vært sikker på at folk våkna...

Jay
    Jay er offline
    Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    94

jeg mener når han stakk hun med knvien så gjemte lzm han det for kameraet( han snudde seg rundt)

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Så du ville ha mer gørr med andre ord?

Jay
    Jay er offline
    Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    94

nja, alså ganske typisk at folk sjuler sånne knvistikk får de er vanskelige å gjøre realistiske, så visst jeg hadde sett han hugge henne i hode så hadde jeg blitt mektig imponert

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Uenig. Dette hadde trolig vippet filmen over til et smakløst overgrep mot publikum. Slik den er, balanserer den såvidt på grensen, og det er mye mer spennende.

Jay
    Jay er offline
    Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    94

ja men du ser liksom at han snur seg rundt med vilje for å kjule det, det likte ikke jeg..

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

For det første så ligger jenta så langt nede at du ville ikke sett det uansett hvordan Skjegg stod, og hvis jeg skulle gjort det så man tydelig så det, så tror jeg det ville sett påtatt og tåpelig ut - jeg føler selv at det blir mer realisme over det når det "tilfeldigvis" skjules. Kameraet føles mer objektivt da, mener jeg. Ofte er jo det man ikke ser mye verre enn det man faktisk ser. Men ikke misforstå - jeg elsker gørr selv, og det blir mer av det utover i serien.

Side 1 av 5 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •