Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 23
    Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard Seriøse Skjegg - Episode 2: Skjegg i Ettervirkninger

Nå begynner endelig hoveddelen av serien, etter en falsk trailer og en pilotepisode.

Denne episoden starter rett etter Kaldt Blod del 3 - Hevnen er Bitter og er tilbake til helt basisk filmatisering ute i snøen.

Som i alle Seriøse Skjegg-episodene prøver vi her også ut noe nytt, og denne gangen blandes action med naturfilm. Ville vært flott å få noen tilbakemeldinger på det, og alt annet man gjerne vil slakte selvsagt.

Uansett hva resultatet ble, så har man i alle fall fått kuldeherda seg enda litt mer, og blir kanskje ikke tatt på senga som regissør den dagen man tar på seg for lite klær på sett.

Episoden er også å få på DVD: Skjegg i Ettervirkninger Regular Edition, for de som ønsker filmen mastret i HD. Det ligger også en teaser for Episode 3 på DVD-en.

Filmen er også for nedlasting ved å følge linken under:

Seriøse Skjegg - Episode 2: Skjegg i Ettervirkninger

Forrige episode finner du her.

Jay
    Jay er offline
    Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    94

Kjempe bra.

noen små ting du kunne ha satt mer jobb i da. men no big deal.

Cadet 4
    Medlem siden
    Feb 2007
    Svar
    18

Syns denne var veldig bra. Syns bare at du drar scenene eller klippene litt lenge. Hater for eksempel den vinkelen du bruker nesten i begynnelsen når han går ned trappa, og verre blir det når klippet varer i 5 minuttene. Og når han for eksempel løper etter hun jenta, så begynner jeg etterhvert å sitte å kjede meg, når jeg har sett de samme løpe og leite klippene etterhverandre i fem minutter. Det er egentlig kun det at de kunne vært gjort en del kortere. Kanskje er det stilen du fører i skjegg-filmene med tanke på den rimelige lange voldektscenen du hadde i episode en.

Men det med at han sloss med seg selv,det digget jeg. Bra utført. Gleder meg til neste.

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Takk for det. Og du kan nok ha rett i at det blir drøyt for andre. Jeg er nok litt for glad i mitt eget materiale, så det er vrient å klippe det bort - synes allerede jeg har klippet for mye... Men det ligger også delvis i at musikken bare er en temamusikk og ikke underbygger noen form for spenning, siden jeg ikke fikk noe komponert musikk fikset til disse scenene.

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard Episode 3 - promobilde

Slenger opp et promobilde til neste episode. Teaser kommer like over nyttår forhåpentligvis.
    Kom gjerne med noen flere kommentarer på episode 2.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard Slaughter House!

Det første som slår meg er widescreen CCTV. Ingen har det. Alle har bittesmå 4:3 CCTVer, og gjerne en hel haug av dem. Skal de få inn mer info i bildet bruker de fisheyelens for å ta opp det som er rundt området de overvåker. Det ser kult ut, ruineres av det faktumet at det er 16:9. Konseptet rundt det å filme en TV er ganske bra, men film hele TVen og la den være i midten av bildet. Ikke kutt nedre delen av den. Man blir plaget. Føles som en post-inzoom. Ingen liker løsninger gjort i post, spesielt ikke når man kan se at det er gjort i post. Skulle forresten vært noe mer TV-støy i bakgrunnen. Litt elektrisk susing. Er ikke som om det forestiller en LCD-skjerm uansett.

D-tilten i begynnelsen er altfor lang. Man hater allerede før Skjegg i Buksa har gått ned trappa. Lydbildet er også helt teit her. Publikum vet ikke at det er en bekk bak kamera, vi får heller ikke se bekken, selv om vi kanskje ville visst at den var der hvis vi husket 2nd Unit fotoen fra KB3. I do, but I was 2nd Unit. The audience wasn't. Kald wintervind ville vært riktig lyd her, gjerne i en grad av turkis. Og med ferdig oppsatt lydstudio burde du dubbet den elendig lyden fra KB3. Ikke klarer man tydelig se hvordan leppene beveger seg uansett, men antar det er pga komprimering og ikke fordi det er PD-150.

Jeg godtar, selv om jeg ikke liker at Skjegg oppfører seg som om han ikke tåler litt kjøttsår, men så fort han river av seg singleten er hele illusjonen borte. Null sår. Ekkel rosa hud. Litt blod og gjørme ville gjort seg, på den avstanden ville hva som helst fungert bare det var mørkt nok til å se ut som størknet blod. Du må ikke la kuldestuntene dine ta overhånd for en god film. Det er kun når kjendiser gjør sånne ting at publikum bryr seg og syns det er artig. Alle mennesker ser opp til kjendisstatusen og leser gjerne om kjendiser bare for å kunne drømme om å leve et slikt liv, og da er plutselig det å lage en film i jungelen med 50 grader i skyggen skikkelig kult. Du derimot, er langt nede i alfabetet på kjendislista, så folk driter virkelig i om du holdt på å dø av kulde. Du lager fiksjonsfilmer og folk vil se fiksjon, ikke reality. Det vil være interessant for fans, og på en eventuell behind the scenes. Eller i et intervju så vil dette være kult å nevne. Men så lenge det er alt du har å vise til fra denne episoden, så faller det virkelig langt ned. Man kan ikke ha en Barikmo-BTS som inneholder akkurat det samme som filmen, bare med et dårligere kamera og fra en annen vinkel...

Du mangler soleklart nærbilder på hodepinen til Skjegg. Vi blir altfor distansert fra Skjegg og det føles ikke like intenst som det ville gjort med nærbilder. Jeg har nærbildefetisj, så det kan være jeg ville overdrevet det, men enkle små innklipp gjør vidunder for publikum. Og Skjegg spiser for mye tabletter. Det ville vært kult første gangen om han ikke spiste dem som en tulling, men dette blir som gåingen i Bunker. Vi har sett det, vi vet det, men det er bare kult en gang. Det er ikke fem stk 15mins voldtekter i Irreversible. Og hvor mange slike bokser har han på innerlomma? Hodepinelyden ville nok vært bedre om den var strøm slik at den passet sammen med strømmastene, og ikke støy.

Off, det er ingenting som en feit thai fyr til å ruinere hva enn man holdt på med. Alt i alt så er det noe som ikke stemmer med denne episoden. Skjegg virker noe blass. Han er ikke så sinna som han burde være, og oppfører seg som om filmen skal være realistisk. Han har masse sår, men trenger ikke gå rundt døende av den grunn. Det er film og det er Skjegg. Skjegg er sur og biter tennene sammen slik at vi ser smerten i ansiktet hans og ikke vinglete neddopet gange. Men både regi og skuespill har blitt satt på sidelinjen slik at Stuntman-Mike kunne fryse av seg vortene sine. Mengden gore er også nedtonet, hvor er blodspruten utover snøen? Snø og blod går hånd i hånd, nesten like bra som mig og snø, men likevell er det null slike shots. Om du ikke skal fokusere på handling eller skuespill må det være noe annet kult der, og blodsprut kan man lett slenge inn et par ganger uten at noen klager, med mindre det blir i Kenny Wangsk gjentagende slomostil. Man må tross alt ikke ha squibs eller squids for å få til blodsprut. Dette vet du jo allerede, men jeg må spørre, hvorfor er det ikke blodsprut der? Og ikke kom med noe svada om at det kun er i hodet til Skjegg at han skyter Antiskjegg.

Helt til slutt vil jeg påpeke at jeg liker klippet når Antiskjegg hopper ned mot Skjegg, for så å være borte vekk i neste klipp, men det skulle vært en anelse kortere eller hatt en lyd som beriker effekten av at han forsvant. Og ja, naturfilm? Kanskje komprimeringen ødelegger effekten av den flotte naturen, men helikopterfoto eller bare flere ultratots av naturen ville gjort seg. Og gjerne uten så mye inn og ut zooming...

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Usakligheten er første steg mot renselse, og skal sette deg fri. Eller var det noe annet? Widescreen CCTV kun for å fylle bildet, fordi det ser plagsomt ut om det ikke gjør det. Hadde jeg brukt 4:3-TV ville jeg fremdeles hatt det i 16:9 ved å zoome lenger inn. Fisheyelense har jeg ikke, og jeg har brukt TV-en for å simulere enn viss slik følelse fordi skjermen buer. Om man ser dette på en TV, så blir de delene der man ser at det er en TV rundt kuttet vekk. Jeg tenkte ikke over å bruke full scan - min feil. Men så lenge det ser fint ut på HDTVen min, så gir jeg faen i fattigfolk fra Thailand.

Jepp. D-tilten i starten er alt for lang. Men det er en d-tilt trapp. Kjedelig å se noens hele avsugning, men det er deilig hvert eneste sekund for den som opplever det. Og publikum med hukommelse vet at laben ligger ved en elv ved å ha sett Kaldt Blod del 3.

Hvorfor teipene som egentlig skjuler sårene ble fjernet, kan du lese om på trivia før du uttaler deg.

Synd at en slik gammel filmtraver som deg tror at stunt er det samme som reality. Det er det siste steget på reisen mot å bruke CGI til alt som er farligere enn å pusse tenna. Før CGIens tid, og i dagens filmer med selvrespekt, så gjør skuespilleren det selv, eller en stuntmann gjør det for ham ved sjansen for at resten av filmen blir ødelagt om skuespilleren dør. Jeg burde selvsagt fått noen til å filme dette kalde helvetet. Men slik ble det ei. Ikke føler folk kulden fra filmen skikkelig heller fordi jeg spiller som om jeg ikke er spesielt kald, slik Skjegg ville oppført seg.

Grunnen til distanseringen er testen med å prøve ut filmen som en type naturfilm. At Skjegg bare er et hvilket som helst dyr i skogen som tilfeldigvis blir filmet. Han spiser dessuten ikke for mye tabletter. Han spiser dem bare tre ganger. Og i løpet av hele innspillinga så brukte jeg kun en full slik boks, og spiste av den atskillig oftere enn hva som vises i klippen. Det er masse strøm i sluttlydene, men også støy. Du er en elendig observatør, Dahl.

Skjegg holder på å fryse ihjel og har bivirkninger fra en irriterende sprøyte og pilsår tvers gjennom kroppen og indre blødninger fra både dette og et 20 cm knivblad stukket i nyra. Likevel klarer han faktisk å komme seg flere kilometer gjennom skogen på bare noen smertestillende, samtidig som han er frisk nok til å slåss vilt med seg selv. Lurer på hva du forventer deg. Realismen du føler, er tilsiktet ved naturfilm, så der traff jeg rett. Og det er alt annet enn realisme hver gang Antiskjegg dukker opp.

Mengden blod er ikke egentlig nedtonet. Antiskjegg blør masse, men hans svarte fremtoning skygger vekk mesteparten av dette, og det er blod i snøen. Men uheldigvis for folk som ikke har råd til DVD-en, så ser de den komprimerte versjonen hvor dette er enda mindre tydelig. Så jo Dahl; det er blodsprut der. Og en god del av det helt på slutten. Så jeg tror nok jeg må ta fra deg observatør-rettighetene, Løk.

Inn og utzooming blir. Hele hensikten av testen. De var kanskje noe hyppige, men slik blir det når man som Per-Johan ligger i snøen og venter på passerende dyr og må kaste kakaokoppen fra seg og rive opp HD-kameraet. Da blir det litt zooming. Helikopterfotoforslaget er like saklig som å si at jeg burde hatt Van Damme i hovedrollen som Skjegg og filmet alt i 35mm. Budsjettforslag er fjollete, Dahl. Selv om jeg vet du ville synke så lavt, så trodde jeg du var smart nok til å ikke gjøre det offentlig.

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Nå nærmer det seg neste episode: Skjegg i Svart/hvitt. Jeg har derfor klippet til en teaser:

Episode 3 teaser wmv, 10.4 mb. (høyreklikk - lagre som)

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Jeg satt bare og ventet på at denne dama sku bli voldtatt og brutalt drept. Men så skjedde det aldri =( Også litt rart å bade med full sminke og smykker.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørumsand
    Svar
    636

Snodig å dekke til puppene sine når man bader alene.
    Laks

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •