Jeg likte den =) Har egentlig ikke mye å kommentere...
(Matle666 på youtube)

Her er showreelen av filmene eg enten har regissert eller photografert det siste aaret paa filmskolen. Happer den faller i smak.
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=V2VZqnviGgk&;fmt=18]http://www.youtube.com/watch?v=V2VZqnviGgk&;fmt=18[/ame]
Musikken er av Dimitris Plagiannis (www.hiscoremusic.com)
EDIT: ingen kommentarer?
www.ifss.edu.au - skolen jeg studerer paa
http://ifsstech.wordpress.com - blogg som inneholder masse produksjonspapirer under "production bible" om noen trenger det
Jeg likte den =) Har egentlig ikke mye å kommentere...
(Matle666 på youtube)
Er dette virkelig i Australia? Det ser veldig U-Australsk ut....men så er jo Australia, slik jeg forestiller meg det, kun rød-sand-ødemark med en masse kenguruer hoppende rundt og folk som går i safariklær (som ørkenrotta i "Bernard og Bianca i Australia") :P
Når det er sakt så hadde det jo vært spennende å se en/flere/alle av disse filmene i sin helhet![]()
"Getting a movie made in Hollywood is like trying to grill a steak by having a succession of people coming into the room and breathing on it". - Douglas Adams
Har ikke sånn storpeiling på showreels, men synes den er veldig kort. trenger ikke være så mye lengre, men opp til 1 min kanskje?
Ellers er det helt OK. Synes ikke den er sånn kjempeengasjerende, har god timing, stemning eller slikt. Flere av scenene ser fete ut, og gir meg lyst til å se hva det handler om... det gjelder ikke showreelen i helhet. Synes du kunne jobbet mer med oppbygningen som gjør at du får lyst å se den flere ganger, eller hvertfall sinnsykt lyst til å se hele av hver av filmene.
Coming soon...
Kommentarer skal du få. Har ikke lagt merke til den før nå.
Det første som slår meg er at musikken heller kunne vært stemningsfull enn fandenivoldsk, om du skjønner hva jeg mener. Tror at det vil appellere til flere seere. Samtidig så er det ganske opprørske scener du viser, og sånn sett passer det bra. Kan tenke meg at det fungerer godt for deg, som regissør, å vise at du klarer å frembringe slike følelser og reaksjoner. Med grunnlag i dette så vil jeg gjerne påpeke kontrasten slutten og begynnelsen bidrar med. Det fredelige. Det er herlig. Likevel savner jeg kanskje et par rolige scener som for eksempel viser kjærlighet, vennskap, fred og annet i den dur, midt i reel-en. Gjerne at du har den musikken du har nå, helt frem til et par rolige scener (hvor musikken blir mer følelsesladet) før du kjører på med den første musikken igjen og de sterke scenene. Nå tenker jeg på at det ville gjort helheten bedre for meg personlig, for hver scene fungerer bra for seg selv.
Du har klippet godt etter musikken, og det virker som om filmene er fotografert skikkelig. Det siste klippet, som er mer eller mindre det samme som det første, ville jeg hatt for seg selv - og deretter skrevet navnet ditt, slik at det skiller seg litt mer ut fra resten av filmen.
Alt i alt er dette et godt stykke håndverk. Ser ut til at kostymer, locations og skuespillere er på riktig sted. Kommer det til å være mulig å se disse filmene på nett?

Harefroken: Ja, dette er faktisk alt i Australia... Og jeg skjonner hva du mener, men det er lite med kengeruer som hopper rundt (vist du ikke kjorer i odemarken da, da er det for mange av dem... et par tusen dor hvert aar som folge av roadkill!)
cmfossun: slike trailere skal bare vere i 30sek-1min. Jeg ville ikke at den skulle ha stemning eller slikt, bare slik at den har masse scener som sier "HER ER JEG!"
SkeletonKey: Jeg skjonner igjen hva du mener at musikken kunner vert stemningfull, men les kommentaren min til cmfossum. Jeg ville bare ha en fredelig begynnelse og slutt, og hele traileren til sammen er bare 6 forskjellige filmer.
Jeg kommer desverre ikke til aa legge ut noen av filmene, utenom en som skal bli lagt ut i lopet av den neste mnd. Den er ferdig, har bare ikke tid til aa legge den ut enda. De andre liker jeg ikke i det hele tatt, og hater filmene mine... det er jo kun filmene fra forste aaret paa skolen. Neste aar blir det sikkert litt bedre filmer (kansje fordi vi fikk inn Red One idag, og faar bruke den neste aar!!!)
En litt morsom ting med disse filmene; 3 av dem er komedier! Men jeg ville heller lage en actionfylt trailer.
Ellers, takk for kommentarene, kommer sikkert til aa lage en ny trailer, som er litt mer stemningfull. Denne tok meg 10 timer til sammen aa lage, og musikken kostet meg 100 spenn, saa jeg kommer ikke til aa skifte paa den.
http://ifsstech.wordpress.com - blogg som inneholder masse produksjonspapirer under "production bible" om noen trenger det
Sorry ass, men det irriterer meg litt at du ber om tilbakemelding (og så legger på en edit fordi ingen responderer) så får du 2 som sier at det mangler stemning som griper deg. Så bruker du kun argumentasjon for hvorfor du ikke vil det. Det er demotiverende å skrive tilbakemeldinger da. Er du ikke enig, så er du ikke enig, og ha heller ordentlige argumenter for valgene dine, enn å sette deg på bakbeina ovenfor et produkt du har brukt mye tid på. Det er sånn man lærer og kommer videre.
Stemning, ikke stemning, musikk, action, komedie er egentlig helt uinteressant. Det som har noe å si, er at traileren selger. Det gjør den ikke...
Jeg er ikke noen ekspert på film, så tekniske ting er nok vanskelig å komme med så mye mer på. Reklame og kommunikasjon derimot, det kan jeg, og her har du litt igjen som dagt før traileren din selger så godt som den kunne ha gjort.
Coming soon...

cmfossum; om du irriterer deg over det, saa beklager jeg, haapet ikke paa aa irritere noen... Sorry ass...
and to a downnote, det at du sier at du ikke kan om film, men reklame og kommunikasjon, og at denne da ikke selger, fikk meg faktisk lyst til aa lage en til... bare kjipt at flyet mitt til Norge gaar om 3 timer da :P Men jeg skal hvertfall lage en til, og se hva du sier da, cmfossum. Jeg skjonner jo hva du mener, men saa har jeg bare holdt paa med film i 1 aar... vil jo ikke vise de andre filmene mine engang fordi jeg synes de er saa daarlige! Men takker veldig for kommentaren (selv om den var litt saarende... :P)
Jeg var trøtt, og kanskje litt krass(ikke på tilbakemeldingen, men om irritasjonen)
Jeg går på en reklameskole hvor vi konstant får tilbakemelding på det vi gjør, og man blir fort vant til å legge vekk personlige følelser når man presenterer og snakker om produktene sine. Det er ditt håndverk, så jeg skjønner at det kanskje er vanskelig å gjøre.
Når noen kommenterer det du gjør, så er det jo fortsatt bare en mening. Min mening er ikke nødvendigvis bedre eller dårligere enn hverken din eller Skogslarve sin f.eks. Det gjør også at du kan velge helt selv om du vil høre på de eller ikke. Nå ble det kanskje sånn at du fikk peppern for hvordan veldig mange her inne (og ute i verden generelt) reagerer når de får kritikk. Det som plager meg med å gi tilbakemeldinger, er at man som oftest får tilbake et avsnitt om hvorfor det man kommenterer er feil i forhold til tanken bak. Nå er sånn at man står på utsiden, så man kan bare gjette seg til tanken bak, og da blir det det jo den følelsen man får av produktet som teller.
Ble mye og langt det her... og ganske off topic... Synes forøvrig det er viktig, fordi man utvikler seg i hundre ganger større hastighet om man blir flink på å søke og bruke tilbakemeldinger riktig.
PS. Det er ikke helt bra å ta alle tilbakemeldinger til seg alltid heller da.
Coming soon...
Bokmerker