Viser resultater 1 til 6 av 6
    Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Showreel, klipt for gøy på en kjedelig augustdag

Tjo og hei - midt i alt jeg må gjøre måtte jeg ha en pause og samle meg selv - tidslinja lå naken - og jeg måtte gjøre noe med det.

www.olahaldor.net/videoklipp/showreel8aug.mp4

Alle bildene står ikke til musikkvalget, men har jo et og annet liggende som jeg ikke har fått jobbet med ennå som trenger en overhaling bådei farger og visuelle effekter - more to come, en eller annen gang. Tjohei!

Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    15

Mad kult! Likte mange av effektene/animasjonene! Keep it up!! Freshe farger!

Hva bruker du? Aftereffects?

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Wow! På etterskudd - men bedre sent enn aldri.

Ja, After Effects til det aller meste her, Motion ble brukt til et par bakgrunner samt keying på noen av opptakene, og LightWave til 3D-animasjonene.

Commander Andyax sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    300

Fint Ola Haldor. Kult å se at du mekker after effects så bra. Har bare to ting.

1. Teksten på slutten er vanskelig å lese da refleksjonen er kansje litt for intens?

2. Har du planer om å kjøpe deg Final Cut Pro 2? Noen ide om hvor man kan få kjøpt det billigst mulig?

Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    15

på starten; Bruker du da et cam med 50/60 FPS i slowmotion (ble sykt smud slo-mo) eller After Effects med Twixter plugin kanskje?

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Jeg har Final Cut Studio 2. Kjøpte en oppgradering fra Final Cut Studio til 4290,-

Ja, tekstens refleksjon er kanskje litt voldsom der - og nå etter jeg lagde den showreelen i starten av august har jeg registrert enkeltmannsforetak - mer sannsynlig at jeg endrer på den grafikken så det inneholder både navnet mitt og foretaksnavnet - i noe mer simplistisk og rent enn med masse gradering, skygger og refleksjoner.

Ang slowmotion, se på originalklippet her: http://olahaldor.net/videoklipp/bumper_orig.mov

Opptaket ble gjort av en kamerat som skulle filme elementer til vignetten for magasinet. Sony PD-170 - sikkert 50-dels sekund lukkertid og passe åpen blender, i og med at det er så mye motionblur i klippet.

Ca en halvtime før vi gikk på lufta spurte han som var producer om "kan jeg få se hvordan bumperen ble eller?"
    Det ble rimelig panikk i mage og hode når han spurte om det - hvorpå jeg svarte med et spørsmål "når har jeg blitt spurt om å lage bumper?!"
    Et blikk fra produceren som talte for seg selv før han fortsatte å jobbe videre med whatever produceren gjorde - så måtte jeg ta turen innom After Effects, finne et klipp som var kurrant å bruke, lage et musikkstykke i SmartSound, rendere og slenge inn i avviklingsplanen på Macen. Bare noen minutter før sending var bumperen klar. Du kan tro det var STRESS! Men du verden så gøy i ettertid

Edit Glemte å nevne - jeg brukte kun time-stretch og pixel motion i After Effects 7.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •