Lenge siden jeg har postet noe her men er tilbake med litt film igjen.
Er nå ferdig med et skoleprosjekt på medie og informasjonsfag, et valgfag på studiespesiallisering.
Oppgaven var rett og slett å lage en film i stillbilder. Vi brukte en del tid på å tenkte ut alle bilder og lyder(for en gang skyld )og det lønte seg, før tok jeg nesten bare kameraet/videokameraet og for av sted og lagde film. :P
Jeg var med på planlegging og manus samt all redigering og lyd
Det ble brukt et speilrefleks semi low medium, Vegas 9 pro, PS og et rart lydopptakssystem.
Men her er sluttresultatet og det vi leverte inn.
All ros/kritikk er hjertelig velkommen
Artig fremstilling dette her. Litt annerledes. Ingen film, men dog! Jeg synes det gikk alt for sakte, noen av lydeffektene kunne dere gjort kjappere. Det blir derfor en veldig kjedelig spenningskurve, og jeg hadde derfor ingen spesiell interesse av å se videre. Jeg satt egentlig å lurte på om det i det hele tatt var et poeng eller slutt, og det var jo på en måte det? Jeg er er usikker på om det var et superkult og megasmart budskap skjult i det(ikke bli for sinna, da dør du før du blir 20?), men det kom i alle fall ikke helt frem for min del. Syntes uansett det var interessant å se på, og en god idè!
hehe manus og screenplay ble kladdet sammen på tre timer+ minimal trimming underveis. Og poenget vårt var litt sånn at du må ikke bli for sint. Men vi tenkte ikke noe særlig på moral eller budskap egentlig.
For å slutte å ramse opp så gjorde vi slik: vi startet med en idee. En normal dag i Jan sitt liv, han skulle gå gjennom forsjellige "tester" og til slutt "eksplodere" av en liten bagatell som å tråkke i en tyggis. Så vi prøvde å få det til slik at de andre tingene skulle ses som "store" i forhold til tyggisen. dårlig forklart da men
Angående klippinga så kan jeg si at vi la på fortellerstemene og klippet sammen siste bit i de timene de viste fram de andre bidragene :P vi mistet to ganger PGA læreren hadde sykt barn og hun skulle komme med kamera til oss. Vi var de eneste uten speil :\
Bokmerker