Her syntes jeg det var masse flott! Masse fin filming, en del effektiv klipping og flere "uvanlig for amatører men klassiske action utsnitt" og bilder. Små klipp som bryter opp og gjør tingene som skjer mer spennende. Gå ut av bilen, det lille klippet av beina når hun løper avgårde osv..
Klippen kunne godt vært en del raskere noen steder, og hadde vært fint å veksle inn noe mer håndholdtfølelse et par ganger.
Generelt så er det noe med lysstyrken som varier mye. Dere har kansje brukt noe egent lys? Softboks? Det er veldig harde ansiktslys flere steder, det ødelegger en del.
Nesten hele den siste delen inne i garasjen er overeksponert, det er også synd. Lyden her er også fryktelig varierende.
Synes ikke dialogen var så innmari forferdelig igrunn... Ikke noe stort poeng å poengtere dette så voldsomt før folk får sett det. Norsk amatørfilm har alltid dårlig dialog! (nesten) hehe...
Det gjelder i og for seg spillefilmene våre også. Bare se Izzat, dobbelt så klein dialog som i Siste Stikk.
Når de klemmer på slutten, så synes jeg han er litt vel treig i bevegelsene. Du klipper tilbake til ferden til denne pistolen oppover ryggen hennes flere ganger. Den går utrolig sakte, og det hele føles unaturlig. Dessuten ser klemmen stiv og unaturlig ut over så lang tid. Hun ikke reagerer på at han spenner hanen osv. Knivlyden burde vært tydligere, mer sånn "ching" lyd inni der, som når man kutter bein. Kniv har nesten alltid "chiiiing" lyd.
Nei altså... Veldig veldig bra! Synes det er kult når folk skriver hvor gamle de er, eller i hvilken sammenheng det er laget også.
Hovepunktene som du må jobbe med: Klipp enda kortere, pass på lyset (mye overeksponert i denne filmen), Kutt inn i bevegelser og pass på at bevegelsene skjer i naturlig tempo. Dere har også et godt stykke å gå på lydarbeidet!
Ellers synes jeg du er dyktig på å få frem stemningen, fargetonene er riktig, utsnittene er modig og annerledes. Dere klarer å kutte vekk masse av det unødvendige i storyen, som også er ganske uvanlig på deres alderstrinn egentlig. Så ja, Big ups!

LinkBack URL
About LinkBacks
Hva som funker og ikke funker.
Svar med sitat

Bokmerker