Viser resultater 1 til 3 av 3
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Trondheim
    Svar
    54

Standard Siste Stikk- Amatør action

Hei hop lollipop

Har nettopp uploadet en film jeg var med å laget høsten 2008. Den første jeg var med å laget på media og kommunikasjon på VGS faktisk. Starter på mk2 til høsten nå.

Jeg hadde foto og lys på denne filmen (også første gang), og skal snart kjøre igang en ny lingnende film. Så vil gjerne ha repons på dette Hva som funker og ikke funker.

[ame]http://www.vimeo.com/5919001[/ame]

Ser godt i etter tid at det tekniske kom i forkjøpet på denne filmen, blant flere ting. Men ikke prøv å heng derre opp at det er så rævva dårlig dialog. Selv om det skal litt til, desverre.

Takknemelig for all tilbakemelding men litt konstruktivt hadde vært gøy.

Sondre Blaasmo
    Sist endret av Blaasmo; 4th August 2009 kl 01:43

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Standard

Her syntes jeg det var masse flott! Masse fin filming, en del effektiv klipping og flere "uvanlig for amatører men klassiske action utsnitt" og bilder. Små klipp som bryter opp og gjør tingene som skjer mer spennende. Gå ut av bilen, det lille klippet av beina når hun løper avgårde osv..

Klippen kunne godt vært en del raskere noen steder, og hadde vært fint å veksle inn noe mer håndholdtfølelse et par ganger.

Generelt så er det noe med lysstyrken som varier mye. Dere har kansje brukt noe egent lys? Softboks? Det er veldig harde ansiktslys flere steder, det ødelegger en del.
    Nesten hele den siste delen inne i garasjen er overeksponert, det er også synd. Lyden her er også fryktelig varierende.

Synes ikke dialogen var så innmari forferdelig igrunn... Ikke noe stort poeng å poengtere dette så voldsomt før folk får sett det. Norsk amatørfilm har alltid dårlig dialog! (nesten) hehe...

Det gjelder i og for seg spillefilmene våre også. Bare se Izzat, dobbelt så klein dialog som i Siste Stikk.

Når de klemmer på slutten, så synes jeg han er litt vel treig i bevegelsene. Du klipper tilbake til ferden til denne pistolen oppover ryggen hennes flere ganger. Den går utrolig sakte, og det hele føles unaturlig. Dessuten ser klemmen stiv og unaturlig ut over så lang tid. Hun ikke reagerer på at han spenner hanen osv. Knivlyden burde vært tydligere, mer sånn "ching" lyd inni der, som når man kutter bein. Kniv har nesten alltid "chiiiing" lyd.

Nei altså... Veldig veldig bra! Synes det er kult når folk skriver hvor gamle de er, eller i hvilken sammenheng det er laget også.

Hovepunktene som du må jobbe med: Klipp enda kortere, pass på lyset (mye overeksponert i denne filmen), Kutt inn i bevegelser og pass på at bevegelsene skjer i naturlig tempo. Dere har også et godt stykke å gå på lydarbeidet!

Ellers synes jeg du er dyktig på å få frem stemningen, fargetonene er riktig, utsnittene er modig og annerledes. Dere klarer å kutte vekk masse av det unødvendige i storyen, som også er ganske uvanlig på deres alderstrinn egentlig. Så ja, Big ups!
    Coming soon...

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Trondheim
    Svar
    54

Standard

Tusen takk for konstruktiv kritikk igjen fossum!

Først takk for alt det postivte du har sakt her, det varmer! haha

Bra du nevnte klippingen, dette var noe jeg ikke hadde sett før! Bør jeg da ta flere utsnitt? evt andre ting å klippe inn slik at jeg kan ha en raskere klipp?

Lyden i filmen er generelt ikke så veldig bra, utenom at intro musikken som jeg personelig digger. Jeg føler selv at lydarbeidet blir satt i andrerekke, men dette er jo like så viktig! Håper på å få til dette bedre i kommende filmer.

I studio brukte vi softbokser, men ut i felten tok vi i bruk taklys, og diverse små lamper. Fordi skolen er så lumpen på at vi ikke får ta med oss lysutstyr ut av skolen. Derfor vi prøvde å få så lite blaningslys som mulig, for best mulig resultat.

Overeksponeringen ble faktisk gjort i post, dette var noe regissøren ville, får å utrykke sitt fram. Slik at jeg hadde faktisk ikke så mye jeg skulla ha sakt akkurat der, men synd er det.

Etter det du nå har sakt vurdere jeg sterk å ta fram prosjektfila igjen, gleder meg.

Lignende tråder

1. Amatør musikk til film
    Av Ustabil-Kim i forumet Musikk
    Svar: 3
    Siste tråder: 30th October 2009, 19:58
  2. amatør web-tv
    Av gtasir i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 5
    Siste tråder: 10th September 2008, 15:16
  3. 25 fps med dv, amatør kamera
    Av Dennisaa i forumet Visuelle effekter
    Svar: 17