Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11
    Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Standard Skoleoppgave: Egil Skallagrimson

Norskoppgave å modernisere en norønn tekst. Vi valgte et utdrag fra sagaen om Egil Skallagrimson, hvor vi får vite hvordan Egil drepte for første gang. Vi satte den i en moderne setting med Egil som mafiasønn. Av en merkelig grunn blir teksten i slutten av introen liggende over hverandre...
    Lyden er bad.

http://www.ai-produksjoner.com/Egilssoga.mov 126 mb

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Eg likte introen. Den gav gode forventningar til filmen... som ikkje heilt innfridde.

Det heile blei litt vel hagefilm-aktig. Dårleg lyd og ei håplaus historie øydela for min del. Eg syns hovudrollen var litt vel ung til å vere truverdig med røyk og pistol.

Kva karakter fekk du på filmen?
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]
    Pettersen Produksjonar[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Historien er hentet rett ut fra uttdraget vi fikk, hvor poenget er at 10 år gamle Egil dreper en fyr han taper mot i en lek.

Lyden er forferdelig, jeg må kjøpe meg boom.
    Skal levere filmen om noen dager, så har ikke fått karakter enda.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Losing it, are we? Du trenger ikke lage elendige filmer bare fordi det er skolefilm. Da har man avsatt tid fra skolen til å mekke sammen noe, og man kan like greit gjøre det beste ut av det. Virker som på denne og den forrige filmen med det latinske navnet, at du ikke bryr deg. Den har alle kjennetegnene til en Aase-film; kul musikk, unge mennesker i voksne roller og ekstensiv bruk av hager. Men kul musikk gjør bare såpass mye, og med mindre man klarer å følge opp den kule musikken, slik Tarantino som regel gjør, så bør man holde seg til noe mer middelmådig for å ikke gi publikum falske forhåpninger. Forhåpninger som bare gjør at folk liker filmen enda mindre. Greit nok at Egil dreper noen når han er ti år, men du kan da gjøre litt mer fiksfakseri enn at han gjør bare akkurat det, og fedre som er fem år eldre enn sønnen sin, er ikke så veldig troverdige. Tiåringer er jo som regel i hagene sine, men nå begynner jeg å bli lei disse rogalandske hagene, og kjøkkenet ditt er ganske så oppbrukt det også. Greit nok om det er tilholdsstedet til leiemorder Arne i en serie, men må du bruke det over alt ellers også? Skytingen og skuddsårene var ganske ok. Ikke så mye å si på det. Kanskje litt sløv rekyl til å være en tiåring bak avtrekkeren... Jeg likte forresten introen pga musikken, og det var en del kul klipp og foto der, men som Pettersen nevner, forventningene blir ikke innfridd. Jeg liker også mafiascenen på slutten. Kult satt opp og stilren foto. For meg så det dog ut som de skålte med tomme glass - mulig det er en familietradisjon jeg ikke har fått med meg. Men det som ødelegger er jo den unge faren, som i tillegg utgir seg for å være en slags mafiaboss når han ikke engang selv er i alder til å bedrive noe slik. Jeg sa på forrige film: Bedre lykke neste gang. Jeg får si det igjen, men om du sleivsparker såpass en gang til, så tror jeg sannelig at Aase har mista grepet i ung alder. Stå på!

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Og der slutta offtopic samtidig som tråden vart opna igjen.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    Losing it, are we? Du trenger ikke lage elendige filmer bare fordi det er skolefilm. Da har man avsatt tid fra skolen til å mekke sammen noe, og man kan like greit gjøre det beste ut av det. Virker som på denne og den forrige filmen med det latinske navnet, at du ikke bryr deg. Den har alle kjennetegnene til en Aase-film; kul musikk, unge mennesker i voksne roller og ekstensiv bruk av hager. Men kul musikk gjør bare såpass mye, og med mindre man klarer å følge opp den kule musikken, slik Tarantino som regel gjør, så bør man holde seg til noe mer middelmådig for å ikke gi publikum falske forhåpninger. Forhåpninger som bare gjør at folk liker filmen enda mindre. Greit nok at Egil dreper noen når han er ti år, men du kan da gjøre litt mer fiksfakseri enn at han gjør bare akkurat det, og fedre som er fem år eldre enn sønnen sin, er ikke så veldig troverdige. Tiåringer er jo som regel i hagene sine, men nå begynner jeg å bli lei disse rogalandske hagene, og kjøkkenet ditt er ganske så oppbrukt det også. Greit nok om det er tilholdsstedet til leiemorder Arne i en serie, men må du bruke det over alt ellers også? Skytingen og skuddsårene var ganske ok. Ikke så mye å si på det. Kanskje litt sløv rekyl til å være en tiåring bak avtrekkeren... Jeg likte forresten introen pga musikken, og det var en del kul klipp og foto der, men som Pettersen nevner, forventningene blir ikke innfridd. Jeg liker også mafiascenen på slutten. Kult satt opp og stilren foto. For meg så det dog ut som de skålte med tomme glass - mulig det er en familietradisjon jeg ikke har fått med meg. Men det som ødelegger er jo den unge faren, som i tillegg utgir seg for å være en slags mafiaboss når han ikke engang selv er i alder til å bedrive noe slik. Jeg sa på forrige film: Bedre lykke neste gang. Jeg får si det igjen, men om du sleivsparker såpass en gang til, så tror jeg sannelig at Aase har mista grepet i ung alder. Stå på!
    Avsnitt 8O

Kul foto! Liker det. Hadde dog vært enda kulere med mer stabilt bilde når du filmer fra sykkel/scooter/whatever, men jeg skjønner at det kan være litt vanskelig.

Jeg savner litt mer action i klippingen når Egil står med pistolen opp mot han fyren. Mer dramatikk. Skulle ha tatt scenen fra flere vinkler. Ellers så var det dårlig lyd, men det vet du jo. Har likevel på følelsen at du kunne gjort litt for å forbedre på det. Kan du stille på equalizeren? Hvis ikke så er det et must å kunne. Kunne gjort ting mye bedre enn som så

Edit: Det er også veldig lite troverdig at det spruter en tykk stråle med blod ut av fyren når han blir skutt. Vet ikke om det er gjort med vilje eller ikke.. Men vanligvis så spruter det veldig lite blod når man blir truffet av en kule (med unntak selvfølgelig).

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Sitat Opprinnelig postet av alekstef2
    Avsnitt
    Må være tungt for deg å lese lenger enn ingressen.

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    Må være tungt for deg å lese lenger enn ingressen.
    Godt mulig det

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Hvorfor putter du en viking story i moderne kontekst? Det ødelegger jo alt som er tøft.

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Det var oppgaven, Andreas. Ikke plag mannen. Plag heller lærerne, slik vanlige ADHD-kids gjør.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •