Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Cadet 3
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    9

Standard Sov ikke bort tiden din! - Del 1

Driver og lager en film i forbindelse med et skoleprosjekt. Den skal være ferdig til torsdagen. Det er i grunn ikke så veldig mye jeg mangler. Jeg mangler bare 4-5 scener som jeg regner med å få filma en av de første dagene. Så gjenstår det masse skriving. Har i grunn lagd en liten trailer. Lagde den i grunn ganske tidlig og jeg skal innrømme at jeg har ikke brukt mye tid på den traileren. Den består av et videoklipp med pålagt tekst. Og det er en god grunn til at jeg ikke har brukt så mye tid på traileren. Traileren er ikke noe krav at skal være med og det hører ikke til innleverings oppgaven min engang. Ikke er det noe musikk der heller.

Det er rett og slett tidspresset. Det er valget mellom å lage en ganske bra film og få en god karakter eller å prioritere en trailer jeg ikke får karakter på.

Hvorfor del 1? Jeg vet selv at jeg trenger mye lenger tid på meg til å lage de andre delene i tillegg til mer ressurser.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=49UD_LOQsyo"]YouTube- Don't sleep away your time trailer[/ame]
    Sist endret av Arawanach; 22nd November 2009 kl 21:20 Begrunnelse: Glemte å legge med adressen til traileren :-P
    ~Arawanach~

Ensign
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    34

Standard

Du har et par skrivefeil der, som er litt dumt med tanke på at det er en trailer. I tillegg så fikk vi jo ikke vite noe om hva filmen handlet om, hva som skulle skje osv.

Husk på det til neste klipp, ellers var det greit nok

Cadet 3
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    9

Standard

Veit, men var jo noe jeg bare mekka sammen på et par minutter av et klipp jeg hadde tilgjengelig. Jeg har tenkt å lage en ny trailer senere, men da skal jeg kjøpe episk musikk. Dessverre har jeg en følelse av at filmen antageligvis blir da ferdig før traileren. Selve traileren lagde jeg for å fortelle folk om filmen bare så folk visste hva de hadde i vente.

Har en klassekamerat som egentlig skulle vært med i et klipp også, men får jeg ikke han til å være med, så blir jeg nøtt til å bruke en annen.
    ~Arawanach~

Ensign
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    34

Standard

Skjønner

Lykke til med både filmen og traileren da

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Haugesund
    Svar
    124

Standard

Windows Moviemaker? Du burde kanskje hatt en annerledes skrift type, kanskje en litt mer seriøs skrift som arial. Svart bakgrunn og hvit farge på skriften funker bra, men kanskje fargene blir litt dårli pågrunn av kvaliteten du får i windows movie maker...

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sandnes
    Svar
    142

Standard

Håper filmen blir bedre enn traileren...
    Canon 7D
    Sigma 30mm 1,4.
    Tidligere: Sulunuu

Cadet 3
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    9

Standard

Vel... kvaliteten på hvit skrift på på "sort" bakgrunn har egentlig med å gjøre at det ikke er sort bakgrunn :-P Det dere ser er en scene som er veldig mørk før jeg åpner kjøleskapsdøra :-P

Det er ikke lagt på noen sort bakgrunn her... hehe

Og ja, filmen blir mye bedre enn traileren. Filmen har jeg snart brukt 3 uker på. Traileren har jeg brukt to minutter på :-P

Tre uker er en veeeldig kort innleverings frist på en sånn oppgave, så jeg har måttet stå på.

btw, jeg kan love en bedre trailer seinere, men dessverre så kommer neppe den før filmen er ferdig.

Har allerede fått tilbakemelding på sluttscenen i filmen av en klassekamerat og han syns at den er utrolig bra. Beste med hele filmen. Det er jeg veldig glad for, for hele filmen bygger jo opp imot sluttscenen.

Jeg kommer seinere når jeg får en bedre trailer til å fjerne den gamle, legge på den nye traileren og gi adressen til der man faktisk kan se hele filmen.

Jeg håper jo veldig at dere liker filmen og er spent på hva som skjer videre. Så klart, det kommer til å ta lang tid før del 2 kommer, men dersom noen er interessert i å være med å bidra, så.

Forresten en ting til. Filmen er helt uten tekst eller tale. Grunnen til dette er fordi i oppgaven fikk vi streng beskjed om at vi skulle fortelle historien kunn visuelt, men til tross for det tror jeg at historien kan fortelles bra uten tale.
    ~Arawanach~

Lieutenant Junior Grade tAke sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    51

Standard

Når du ber om tilbakemelding her så har vell det ingenting om hva klassekameratene dine mener. For meg høres det mer ut som skryt, legg eventuelt ut noen klipp fra den faktiske filmen.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard

Jeg skjønner ikke hvorfor du har slengt sammen en dårlig trailer?

Cadet 3
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    9

Standard

Det er en skole oppgave.

Jeg har tidsfrist for innleveringen på torsdag.

Hvorfor jeg har mekka sammen en dårlig trailer? Fordi jeg ikke får noen karakter på den. Den har jeg laget for youtube profilen min slik at jeg bare har fått fortalt om selve filmen jeg skal lage for å høre tilbakemeldinger om selve konseptet. Teksten skal egentlig forklare litt hva filmen handler om.

Tidspress, men uansett. Er det bedre å bare plutselig legge ut en film enn å fortelle litt om filmen og selve idéen?

Dessuten syns jeg det var litt kul effekt da jeg åpnet kjøleskapsdøra. Det er kanskje ikke så lett å forstå ut fra det klippet, men akkurat den biten har en stor del å si for filmen, da :-P
    ~Arawanach~

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Ta bort dato fra kameraet
    Av Fredo i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 2
    Siste tråder: 23rd May 2009, 00:03
  2. Sony Vegas kræsjer hele tiden
    Av Baboons92 i forumet Programvare
    Svar: 0
    Siste tråder: 13th October 2008, 20:38
  3. Første gang jeg fryser tiden