Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13
    Cadet 3
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Asker
    Svar
    6

Standard Star Wars Teru - en fan film(trailer) + Tidspolitiet

Hei, er ny her, men har holdt på å lage film på hobbybasis en liten stund.

Her er traileren til en Starwars fan-film jeg holder på med.
    Bortforklaring på forhånd: jeg hadde ganske dårlig tid når jeg lagde traileren så graderingen og slikt er relativt uferdig.
    Håper dere liker den:-)

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=Vjh-kZRTvcQ]http://www.youtube.com/watch?v=Vjh-kZRTvcQ[/ame]

Hvis du likte den, sjekk ut Tidspolitiet også! Det er noe jeg lagde for tre år siden som aldri ble ferdig. Hvis du ikke skjønner en lort så er det fordi dette egentlig skulle være den tredje og avsluttende filmen i en slags trilogi, men det er mulig du hadde blitt enda mer forvirret av å se de første filmene...
    Uansett...

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=tGBRvBHWDXo]http://www.youtube.com/watch?v=tGBRvBHWDXo[/ame]

(hvis du vil se resten av episodene med Tidspolitiet gå inn på http://www.youtube.com/mimithedog123)

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2008
    Svar
    87

Standard Sv: Star Wars Teru - en fan film(trailer) + Tidspolitiet

fin den;D! ( star wars filmen) nice effekter , men du hadde kanskje ikke trengt og tekste hele tiden , for det ble litt mye tekstning.
    men det er jo min mening da.

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Jeg savner de tingene du nevner i bortforklaringen. Og 4:3 formatet fikk det, for meg, til å virke litt komprimert i forhold til Tidspolitiet. Dette kan så klart ha noe å gjøre med youtube. Den siden gjør som den vil.

Try DJ brown sier at det var litt for mye tekst, og det er jeg enig i. Dere burde kanskje ha funnet en annen måte å skrive den på, for å gjøre den til en litt mindre del av filmen, eller hive på flere klipp som drukner den litt. Ja, gjerne flere klipp. Jeg savner et skikkelig klimaks på slutten. Kunne gjerne ha kjørt på med en symfoni av raske klipp her fra action-scenene. Det virket også som om han i rød kappe spilte teater. Bevisst, eller ei.

I bunn og grunn så var det stilig laget. Gode effekter. Nå lurer jeg på hvordan resten av filmen ser ut og om vi på forumet kommer til å få se den? Dere skal ha et pluss for kostymene. Det er ikke alle som tar seg bryet med å få tak i slikt.

Tidspolitiet virket litt som Final Fantasy blandet med Kill Bill - kanskje i motsatt rekkefølge. Det er virkelig vanskelig å få gode actionscener med slåssing i slike filmer. Dere så ut til å ha klart der i Star Wars-filmen, da. Her er det dessverre litt mindre elegant. På en måte litt opphakket. Og slagene virker mer som pirking. Men i den store sammenhengen har dere klart dere bra. Spesielt stilig er måten folkene dør på, med den hvite... eksplosjonen... av noen greier. Det gjør det hele mer interessant, og man er sikker på at fyren er dau, i stedet for at han bare legger seg ned på gresset uten et sår. Jeg skjønte ikke så mye av handlingen, men for å være historieløs var den underholdende nok.

Kan vel ikke annet enn å ønske dere lykke til videre. Håper at Star Wars-filmen blir skikkelig bra!

Cadet 3
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Asker
    Svar
    6

Tusen takk for tilbakemelding:-D

Ja jeg er ikke helt sikker på hvorfor det ble 4:3 format, for kildefilen er akkurat lik den for tidspolitiet, bortsett fra at det er avi og ikke wmw..

Enig med tekstbiten, jeg var litt frustrert fordi jeg ikke fikk til noe bedre, så hvis du har noen pointere så ja takk!
    Selvsagt er det andre du sier også riktig, og det har vel med tidspress og ren uerfarenhet og gjøre. Takk for tips.
    Han som spiller teater er jo meg da:-P Og ja det er med vilje, en karikert skurk, men om du liker det er jo opp til deg;-)

Jeg skal selvsagt legge den ut på youtube når den er ferdig og poste den her:-)
    Håper den blir bra ja, det er første gang jeg prøver meg på fx og green screen og slikt så vi får se.

Hehe, kostymene ble jo ok de, vi sydde sammen noen flis tepper og vips ble det kapper! (Takk til min kjæreste som ordnet det.)

Artig tolkning av filmen det, kill bill delen er ihvertfall riktig.
    Kan de pirkete slagene ha noe med totalt uerfarne folk som prøver å svinge sannvekts katanaer rundt uten å skade hverandre å gjøre?
    Kanskje? Men det er vel ingen unnskyldning likevel...:-D

Den hvite "eksplosjonen" er jo mel da, og det var et stort poeng i de forrige tidspolitifilmene, uten at det egentlig ga noe mer mening... Men stilig er det ja! (synes ivhertfall jeg)

Takk igjen for ris og ros, dette var et hyggelig møte med forumet:-)

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Jeg ser at mange på forumet gjerne bruker www.vimeo.com til å laste opp filmer. For meg ser det ut som om det blir i bedre kvalitet på den måten, så du burde kanskje prøve det

Når det kommer til teksten så kan du kanskje droppe lengre, sammenhengende setninger ("En jedis lærling må alltid være på vakt, for den mørke siden er alltid nær"). Det er fort gjort for seeren å glemme meningen bak ordene, når setningen er delt opp i fire, med flere klipp mellom. Jeg tror at det er best å gjøre det kort og godt. "En lærling. En jedi. En sith. Et valg", for å ta et raskt eksempel. Det gjør alt kort og konkret og lett fordøyelig. Men så finnes det nok evig mange bedre kombinasjoner der ute også. Star Wars høres best ut på engelsk. Hehe.

Om jeg liker skuespillet, eller ikke, er opp til helheten i filmen. Om den er gravalvorlig så gjør det seg ikke så bra, men om den er litt karikatur så er det nok stilig.

[hr]

Det med Final Fantasy var bare at alt liksom ble hvitt, og så hørte man stemmen til en dame som hovedpersonen klandret seg selv for å ha tatt livet av. Hun sa noe sånt som: "Alt er bra nå". Men ja, sikkert ikke relatert. Bare slo meg ut av det blå.

Ja, det er neimen ikke lett å slå til folk av full styrke dersom man er redd for å skade dem. Trikset er å leie inn skuespillere som virkelig ikke liker hverandre. Neida. Men det er forståelig. De fleste amatørfilmer har slåssing som det. Kanskje noen skikkelige lydeffekter hadde gjort seg? Skal ta en titt på de tidligere episodene og se om jeg skjønner dette med melet.

EDIT: Litt musikk på Tidspolitiet hadde ikke gjort noe

Cadet 3
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Asker
    Svar
    6

Takk for gode tips. Jeg skal definitivt ta det til ettertanke:-)

Du skjønner nok ikke mer av historien selv om du ser de andre episodene er jeg redd. Man må nok ha fulgt nøye med på de to første filmene jeg lagde(som ikke er på nett) for å i det hele tatt se noen sammenheng. I tillegg er jo de episodene som ligger ute bare en oppsamling av det mest koherente materialet jeg fant igjen etter den avbrutte filmingen. Uansett er jeg glad du fant den noe underholdende!

Musikken er jo mest grunnet at jeg var litt tilbakeholden på å rippe musikk og bruke den.
    Har du noen tips på hvordan skaffe seg filmmusikk på billigmåten?

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Det var noen på forumet som linket til "http://www.freeplaymusic.com/" og du kan jo lese litt rundt på den siden. Har ikke undersøkt så mye selv, men jeg vil tro at det er musikk du lovlig kan bruke på filmer helt gratis. Nå lønner det seg kanskje å dobbeltsjekke den påstanden.

Commander
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    skien
    Svar
    306

Det trodde jeg også før, hadde det ikke vært for evig bra musikk, og denne linken http://www.freeplaymusic.com/licensing/
    jeg skjønner ikke promille av lisens-greia på den sida jeg.

*redigert av moderator*
    Youtubeprofil[/url] <---- kan inneholde spor av CGI!

"all those crappy movies arent competition if your fucking movie is like fucking dynamite" - Quentin Tarantino

Cadet 3
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Asker
    Svar
    6

Sendte en mail til freeplaymusic.com og spurte. Desverre er ikke musikken deres gratis dersom du legger det du bruker den til ut på nettet. Så med mindre man vil lage en film kun for nærmeste bekjente så må man betale. Noe sånt som 25 dollar for fire minutters bruk eller noe...

Ikke helt gratis med andre ord.
    Jaja, det var jo egentlig for godt til å være sant.

Captain
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Akershus
    Svar
    714

Kanskje ikke gratis "musikk", men her er en side med gratis, "royalty free" lydeffekter. http://www.soundsnap.com/

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •