Aaaaaaaaaah, heeeerlig! =)
Den likte jeg kjempe godt =)
Kjempe fine farger, greit skuespill, bra dialog, kule locations, kult foto.
Og jeg forelsket meg i end credits opplegget ditt =)
Heisann! Nå prøver jeg meg på å få tilbakemelding på en film jeg har lagd igjen, selv om tilbakemeldingene på forumet har vært litt sjeldne i det siste. Dette er da altså en film fra en øvelse på NISS. Øvelsen var i drama, og tiden vi hadde var rather snau. Denne vart lagd i gruppe, så jeg hadde da altså manus og regi på filmen. Men vil at dere skal gi kritikk/ros på alt dere kommer på. Selv er jeg ikke helt fornøyd men, og er klar over at det er noen uregelmessige feil i lyd/klipp til tider. Dere får si hva dere synes =) Regner med at jeg allerede vet endel av tingene dere kommer til å peke ut =) http://www.designhero.net/NISS/Strid.wmv (Høyre klikk lagre som..) håper dere liker det.
Aaaaaaaaaah, heeeerlig! =)
Den likte jeg kjempe godt =)
Kjempe fine farger, greit skuespill, bra dialog, kule locations, kult foto.
Og jeg forelsket meg i end credits opplegget ditt =)
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Takk for tilbakemeldingen Stian =) kanskje litt lite kritisk, men er koselig å høre at jeg har gjort noe riktig.
Å dere andre...så mange views og bare 1 respons..late folk altså![]()
Teknisk sett så var filmen finfin! Men historien syns jeg ble litt for forutsigbar, jeg forstod rimelig kjapt det var den døde tyskeren han pratet med.
Eneste jeg bet meg merke i var det total shotet av huset (hvor han finner/slår ned tyskeren)var veldig varmt i forhold til de klippene som kom etter.
Har ingenting negativt å siKun pirk!
Veldig fin end credit ja!![]()
Jeg syns denne filmen var veldig bra. Likte spesielt godt rekvisittene dine. Hvor fikk du tak i de? På armyshop?
Gratulerer med en veldig bra film!![]()
anasonic AG-DVX100AE Sennheiser ME66
Mr. Pink: Why am I Mr. Pink?
Joe: Because you're a faggot, alright?
Jeg synes den var veldig bra, men dialogen var litt sub-par, ellers var alt sammen veldig bra. På starten kommer hovedrollen med litt for mange metaforer og liknende, som er et trekk som er mer skriftlig enn muntlig. Det er ikke mange som snakker sånn når de snakker. Det var også en tendens til først å komme med en metafor også forklare den og utdype den. Det er jo egentlig ganske vanskelig å unngå når man først har metaforer i dialogen og skal lage en kortfilm; det er ikke så mye tid til å ha en indirekte forklaring der han forteller livshistorien sin, så det blir litt enklere at han innrømmer at han var som en tennisball. Kanskje det er litt mer similer enn metaforer (simile: "jeg er som en blomst", metafor: "jeg er en blomst"). Uansett så får man en følelse av å bli undervurdert som publikum i tillegg, som ikke er bra. Men ellers likte jeg den veldig godt, flotte farger, kamerabruk, klipping og en litt mer visuell form for historiefortelling. Bare husk på det med dialogen neste gang.
Så derfor undervurderer du oss som lesere ved å forklare begrep fra språket? Et ord kommer til meg, er det hykler? Nei, jeg vet ikke hva hykler betyr.Opprinnelig postet av Thrusthamster
Det heter forresten kun "sammenligning" på norsk, simile er det engelske ordet - ingen vits å forvanske ting.
PS. Jeg skal tilbakemelde filmen så fort den er lasta ned, noe som tar sin tid ute på bygda.
Simile fungerer på norsk det også, prøv ordbok.no.
Hvorfor blir jeg en hykler fordi jeg ville forklare ting? Som sagt, det blir en helt annen ting skriftlig enn muntlig, det passer seg ikke på film men kan passe i en vurdering av en film. Ja, jeg undervurderte dere fordi jeg veit at det er mange 16-åringer på forumet, som sannsynligvis ikke veit hva simile betyr. Men det er ikke jeg som blir vurdert her, så det hadde vært greit om du unngikk personangrep og ga tilbakemeldinger på filmen.
Til din informasjon er samanlikning og metafor noko dei fleste 16-åringar har kjennskap til - det er på pensum.
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Pettersen Produksjonar[/url]
Fcuk* off! fungerer også på norsk, det er mye som gjør det, men jeg ser ingen hensikt i å bruke fremmedordet hvis det daglige ordet er like forklarende. Du er en hykler fordi du overforklarer det du selv sier, når du samtidig kritiserer filmen for også å overforklare. Kanskje Andreas også anså sitt publikum som ikke dype nok til å se hva som foregikk, kanskje han regnet med at du skulle se filmen hans. Jeg skal som sagt tilbakemelde filmen når den er lasta ned, men jeg må ha noe å gjøre i mellomtida, og da kan jeg jo gå litt til angrep på deg så lenge. Du ser ikke ut til å heve deg over det, så da kan jeg melke det for hva det er verdt.
Bokmerker