Viser resultater 1 til 4 av 4
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2009
    Svar
    54

Standard Svart Sommer - Skrekkfilm Trailer

Dette er min første 'ekte' kortfilm. Den ble filmet i sommer, i nord norge over noen dager. Dette er også den første gangen jeg faktisk lager en trailer :P Det hadde vært fint med litt tilbakemeldinger
    Den faktiske filmen kommer en gang snart

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=jfunGsDpZ5I"]YouTube - Svart Sommer (Black Summer) - A HorrorFilm Trailer[/ame]
    Sist endret av Sander91; 14th August 2009 kl 20:17

Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2009
    Svar
    13

Standard

Må si jeg ikke ble ekstremt imponert over traileren. Greit dette er din første trailer, men det lyste veldig godt gjennom at dette var en "amatør-amatørfilm". Første som slo meg var en bra lagt introduksjon med "En blodfilm produksjon", som var ganske så bra gjennomført i mine øyner.
    Men så kom første klippet og stemningen sank sirka 10 hakk. Dette luktet dårlig lyd, ikke innstilte fargebalanser, auto instilinger på kamera osv. Levels og brightnes/contrast kunne forbedret endel her.
    Teksten som kommer opp gjennom hele filmen kunne vært en bra idé. Men en for urolig bakgrund du har brukt bak skriften, gjør at det til tider blir veldig uklart å vanskelig å få med seg hva som står.
    Selve klippingen i traileren er ikke så verst, selvom det er mye forbedrings potensiale her også!

Kort oppsumert fra mitt synspunkt:
    En OK gjennomført trailer til å være din første. Vær mer kreativ med vinkler! Gjerne lag deg en dolly, som vil lage mye mer spenning i bildene + det ser veldig mye mer proffesjonelt ut med en gang du får inn kjøringseffekten.
    Filmen blir desto mer amatørmessig når den ligger ute som 4:3 format. Jobb litt mer med realistisk skuespill, dett vil forbedre en del også. Men som sagt tidligere, kvaliteten på filmen og filmingen er ikke særlig bra og trekker endel ned hos meg

Håper ikke dette drar deg helt ned i gjørma, men prøver å si ifra om ting, slik at du kan lære av det til senere.

/KB

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim
    Svar
    115

Standard

Ikke dårlig det her til å være din første trailer, mye bedre enn min første! Virker som et ganske classic plot, men det er jo egentlig ikke noe galt i det. Bare noen få ting jeg skulle sagt her som jeg la spesielt merke til:

- Tror bildene kunne hatt godt av litt fargekorrigereing, da de på traileren ble litt "amatørmessige", hvis du skjønner hva jeg mener. Merka det spesielt godt i det aller første klippet du viser. Litt fargekorrigering kan få bildene til å se både mer interessante og proffe ut.

- Teksten du har skrevet kan til tider være litt vanskelig å lese, (er mulig du syns jeg er helt blind) men jeg måtte faktisk gå tilbake den en gang fordi jeg ikke fikk med meg alt som stod. Bare et lite tips

- Lyden kan du kanskje også gjøre litt med, som f.eks å skru opp volumet generelt på de som snakker. Jeg refererer også nå til det første klippet, hvor det nesten er helt umulig å høre hva han/de sier, i allefall om man skal ta hensyn til den lille introen som har mye høyere volum.

Men alt i alt funka den ok; vi skjønner handlingen (eller jeg tror jeg gjør det), da etter å kanskje ha slitt litt med å få med seg hva som sies, og teksten.

Bare to spørsmål: Hva redigerer du med? Og hva er filmen skutt med?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2009
    Svar
    54

Standard

Takker for gode tilbakemeldinger!

Jeg har ikke gjort noe fargekorrigereing enda, bare sånn at det er sakt, det kommer :P
    Er helt enig i det der med teksten ja, det kunne vært gjort bedre.

Er ikke ferdig med alt i selve filmen, har som sagt en del fargekorrigereing igjen å gjøre pluss små justernger her og der, bla. volumet noen steder, det er nemlig flere steder man nesten ikke hører hva dem sier :P Så det skal fikses på

Jeg klipper i Sony Vegas 8.0 og alt er effekter og fargekorrigereing skjer i After Effects CS3 Filmen er skutt med et gammelt sony DCR-VX1000E.

Denne traileren var egentlig bare noe jeg slang sammen for å roe ned de masete folkene som var med på dette lille prosjektet :P
    igjen, takk for gode tilbakemeldinger!
    Sist endret av Sander91; 15th August 2009 kl 00:41

Lignende tråder

1. Neste sommer
    Av Konstantin i forumet Musikk
    Svar: 12
    Siste tråder: 14th June 2008, 09:46
  2. Skrekkfilm, Lys?
    Av Jokiz i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 2
    Siste tråder: 1st August 2007, 11:18
  3. Snart sommer!
    Av EAJ i forumet Generelt
    Svar: 5
    Siste tråder: 29th April 2007, 01:00
  4. Min sommer....... F*** !!! jaja.. hehe...
    Av Bulken i forumet Humor
    Svar: 14
    Siste tråder: 5th January 2007, 22:41
  5. Hva ville du svart?
    Av danielskjelstad i forumet Generelt
    Svar: 9
    Siste tråder: 19th June 2005, 18:37

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine