Viser resultater 1 til 9 av 9
    Ensign
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oppdal
    Svar
    29

Standard Teaser for IMPACT

Hei og hå!
    Da er teaseren til den nye filmen vår, Impact ferdig redigert og ute på nett!
    SheepShitProductions er "stolt" av å presantere teasern for vår nye dvd, Impact.
    Filmen blir veldig variert, med masse action!
    Filmet i Hafjell, Oppdal, Åre, Trondheim etc.

Redigert av Stian S. Duås, med innspill fra resten av crewet.
    Viser sykking av noen av Norges beste downhillsykelister (i sin klasse)og
    og andre talenter.

Se teaser her:
    Pinkbike: http://www.pinkbike.com/video/1497/
    Høyreklikk og lagre som: http://tv.isg.si/site/ftpaccess/Sond...it/teaser2.wmv

Kjørere:
    -Hermann Andre Gundersen
    -Terje Nylende
    -Sondre Skjølsvik
    -Stian S. Duås
    -Odd Erik Lauvås
    -Jonas Langseth
    -Fredrik Mellemseter
    -Snorre Setrom
    -Gøran Arntsen
    ++

Kommer 2007!

Sjekk ut www.SheepShitProductions.tk

Tilbakemeldinger ?
    ww.sheepshitproductions.tk

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

WMV-fila er korrupt, så jeg måtte drøye det litt og se på Pinkbike.

Jeg hadde ikke lyd når jeg så på - men enkelte ting må jeg få påpeke at IKKE fungerer.

Enkelte steder er det uten unntak helt unødvendig lange klipp. F.eks. der en av syklistene hopper og snurrer eller noe i en liten vannpytt på asfalten - så står bildet mye lenger enn jeg forventet - og zoomer ujevnt innover før det dissolves over i neste bilde. Kunne man ikke gjort noe annet her?

Noen steder virker videoen hensiktsmessig mørk - men er det ikke litt VEL mørkt? Nå sitter jeg på en LCDTV på LAN - og TVen er veldig lys i forhold til en vanlig PC-monitor - kontrasten er nogenlunde lik - men likevel virker noen av bildene alt for mørke. Om det er pga komprimering eller opptakene dine vites ikke - JEG syns i alle fall det blir for mørkt.

De stedene du har speeda opp videoen - dropp det.. Det er slettes ikke gøy, og det er lett å forutse at "aha, her skal vi *spare tid* ved å se at han går den strekninga der, i høyere hastighet" - det funker kort og godt ikke. Kjør i vanlig hastighet, og klipp heller mellom litt forskjellige bilder - alle skjønner at syklisten er på vei et eller annet sted. Evt. ta noen jumpcuts.

Som teaser syns jeg dog denne ble i det lengste laget.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Mo i rana
    Svar
    212

ja, ble litt langdryg! Tror de mørke senene skyldes auto iris. Ble filmet opp mot himmeln. menmen... kansje det var en ønsket efekt!
    ulken. boy wonder....

Ensign
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oppdal
    Svar
    29

jaok!
    Er enig med noen av argumentene, men ikke alle!

Har lagt ut det samme på et sykkelforum, de er veldig fornøyde..

Så om man har interesen så blir det litt annet..

Stian ( Som sitter å redigerer selve filmen nå...=) )

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    87

Min personlige mening: en god start som kan bli veldig bra med litt finpuss:

Den var i lengste laget til teaser å være. Og du har også med litt mye fyll på svært mange av scenene. F.eks. i starten hvor den sykkelen hopper ut i vannet, noen frames for mye i starten og noen sekunder for mye på slutten. Kutt noen frames i starten, og kryss ut scenen (altså fade til neste scene) like etter vannspruten, mens han fortsatt står i dammen. Ihvertfall ikke la ham kjøre ut. Zoomingen fungerer heller ikke på slutten av den scenen.

Så har vi scenen hvor de gule blomstene er i forgrunnen. Jeg ville lagt på maske og kjørt fokusen ut på blomstene, og samtidig bare latt sykkelisten være noen svært få sekunder i bildet, og heller krysset litt (kryssfading jeg snakker om) mellom litt forskjellige bilder. Altså slik at du ser sykkelisten komme inn, så krysser du til litt lengre uti klippet hvor han gjør en sving f.eks., krysse til ett bilde enda lengre uti scenen hvor han gjør noe annet (skjønner?).

Sykkelisten som starter "mellom trærne" der har du forsåvidt brukt teknikken jeg beskrev ovenfor, men jeg synes hvert klipp varer for lenge, trenger ikke mere enn 1-3 sekunder mellom hver kryssing.

Samtidig synes jeg overgangene dine til sort og opp igjen er flotte, men du står i sort for lenge, en frame som er helt sort holder.

Er stort sett dette som går igjen, synes JEG. Kutt litt ned på det jeg beskrev så mener jeg dette blir BRA. Musikken var veldig passende.

Og til slutt: kjør for guds skyld deinterlace på ting som skal på web. Det er GRUSOMT å se på ellers.

Ensign
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oppdal
    Svar
    29

Okei!
    Tusen takk for forslag PelleFotograf..
    Skal huske dette til filmen;D

deinterlace?
    Hva er dette..?
    Er ny i gamet med redigering egentli..
    Bruker Vegas 7..

Stian

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    87

Deinterlace er, tjaa, hvordan skal vi forklare det gutter ?

Du burde egentlig lese litt om hvordan ett video signal er bygd opp. I pal har vi (desverre) noe som heter "interlaced". Dette er VELDIG ENKELT OG KORT fortalt, slik at første gang videokanonen lager ett bilde på tv skjermen så "skyter" den linje 1,3,5,7 osv osv. slik driver den på helt til den når bunnen av tv skjermen. Da begynner den på toppen igjen, og skyter da linje 2,4,6 osv osv igjen helt til bunnen av skjermen. Når den så er ferdig med dette har vi en "frame", og den starter pånytt igjen med neste bilde (frame).

Jeg skal juble høyt og skyte opp rakettene den dagen vi er kvitt dette, og er over i "ekte HD" med progressive bilder (altså at ett bilde er ett bilde, og ikke en haug med linjer som oppdateres annenhver gang).

Siden dataskjermer (av nyere dato), datamaskiner og generelt sett den digitale teknologien ikke jobber med dette (gammeldagse) systemet med linjer, så må du deinterlace video som skal på web. Om du ser etter på videon ser du "hakkete kanter" på ting som beveger seg raskt (sykkelister i stor hastighet osv), og dette er fordi du ikke har "deinterlace"'et videon din før den er ute på web.

Jeg kjenner ikke til vegas, men om du søker i hjelpefilen vil jeg tro du finner ut hvordan dette gjøres der ?

Forøvrig, om du er ganske fersk på redigering så har du gjort en KJEMPEJOBB med denne teaseren.

Ensign
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oppdal
    Svar
    29

Jaok.. Da skjønner jeg!
    Går elektrofag, så har lært om alt d HD tullet med annenhverlinje ol..

Skal se om jeg finner det jeg! Så blir det bedre..

Tusen takk;D

Stian

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Hvis jeg ikke husker feil er det en egen preset med Deinterlace i Vegas