Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Teasers

Lieutenant
    Medlem siden
    Jun 2007
    Svar
    110

Standard Teasers

Hei håper på kritikk (man lærer av sine feil hehe)
    Ikke jeg som har filmet.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=sfWTnREz0fA[/ame]

og

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=jzkw4YVr5vE[/ame]

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Standard Teasers

Nå er kanskje ikke jeg den rette personen til å si hva som er gjort "riktig" og hva som kunne vært bedre, men jeg kan jo forsøke. Det første jeg la merke til på den første filmen var at det var noe messa opp med aspect ratio. Sikkert bare valgt feil preset et sted :wink:

Bortsett fra det så det relativt greit ut. Du kunne kanskje jobbet mer med fargene, om du har mulighet til det selvfølgelig. En annen ting er jo at du kunne variert bruken av zoom litt. Altså, ikke zoome mens du filmer, men at du har brukt forskjellig zoomnivå på forskjellige klipp. Siden RC biler er rimelig små blir det litt lite "action" når man får med alt for mye av kjedelige omgivelser. Kameraristing blir selvfølgelig et problem hvis man zoomer for mye... (optisk bildestabilisator hjelper :lol: , evt. annet utstyr )

Nå ser det kanskje ut som om jeg prøver å slakte deg, men la meg forsikre deg, det er ikke tilfellet
    Prøver bare å gi deg en ide om hvordan jeg ville gjort det, (uten at det er sikkert at det ville blitt bedre...)
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    172

Standard Teasers

Wow. Nå er det en god stund siden sist jeg skrev her på forumet.. anyway..

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har holdt på med film, men det er mye som ser bra ut. Du har en fin flyt, og gjør det spennede i filmsnutt nr.2 å filme bilen i close up.. Fikk nesten følelsen av at det var en ekte bil. Så brytes isen med en bitteliten bil på en diger bane som ser veldig fett ut.

Du har gode kameravinkler, men må komme medl litt kritikk på flyten. Skaff deg et kamerastativ eller steadycam så bildene flyter bedre. Viktig for at filmen ikke skal bli hoppete og rotete.

I filmsnutt nr. 1 så syntes jeg at det blir feil å ha så mye tomrom fylt med svarte frames.. Ble litt langtenkelig. Men også her, gode kameravinkler, men flyten kunne vært bedre Og det blir den sikkert til neste gang også..

Kul greie å filme bensinbiler, å leke litt med størrelseforholdene!

Men ble litt "provosert" av aspect ratio din. Jeg digger 16:9, gå for det neste gang. Også litt fargekorrigering Mye bra Tommy..

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •