Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 18
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Ski
    Svar
    177

Standard Tentamensoppgave

Hei, jeg og en venn har nettop fullført mediatentamen, og her er det ferdige produktet vårt.

Vi skulle lage en 30-sekunders reklamespot for Q-melk og vi fikk tre dager til å jobbe på.

http://home.no.net/mstudio/q-melk/

Hva syns du?
    www.kumlokk.no
    Film- og videoproduksjon

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2007
    Svar
    123

Hehe, må si at den er bra gjennomført. God ide, fine utsnitt. Du får poste inn karakteren når du har fått den.

Commander
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    skien
    Svar
    306

haha, den var bra genial!
    Youtubeprofil[/url] <---- kan inneholde spor av CGI!

"all those crappy movies arent competition if your fucking movie is like fucking dynamite" - Quentin Tarantino

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Ski
    Svar
    177

Fikk karakteren i dag. Vi fikk 6, som de eneste på trinnet
    www.kumlokk.no
    Film- og videoproduksjon

Captain
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Akershus
    Svar
    714

Oi, gratulerer! Velfortjent var den og

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Denne var meget bra. Skuespillet på q-melkemannen er ypperlig. Han passer rollen perfekt, men synd dere ikke har brukt samme motspiller, slik at rivaliseringen blir tydeligere. Hadde de byttet ut PC-mannen i Mac-reklamene for hver reklamen ville det ikke fungert, man blir introdusert til to personer og det er som regel lettere å forholde seg til to personer, og etter flere forskjellige situasjoner hvor man ser at smått er enklere og bedre, får man helt klart bedre medfølelse for personen som bruker store og vanskelige ting, og derfor også skjønner at det er kult å kjøpe Q-melk. Q-melkemannen er litt for kul siden han spiller mot å mange forskjellige, men antar dette er et valg pga stor gruppe og alle måtte delta?

Musikkvalget er tildels bra, beaten passer ganske bra, teksten er noenlunde off. Tines Økologiske Melk? Grønnfargen sitter ihvertfall ikke for meg, men jeg har ikke drukket norsk melk på all den tid. Og ja, mer slurping på mannen med den store melkekartongen og mindre svelging, han søler tross alt ut mesteparten. Ellers en helt ypperlig reklame, bare lyssetting og fargekorrigering som mangler så er den på topp.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Syns kanskje at det var litt mange unødvendige klipp her. Sku heller vist mere og lengere i 1 instilling, et klipp skal alltid vise noe nytt, og klippe fra halv total til halv nær på samme personen som gjør samme tingen feks. Føles bare unødvendig og rotete. Sånn ellers var det jo en grei film.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Hvilken tulling har lært deg at et klipp alltid skal vise noe nytt, Andreas? Det er bare tull. Klipp er også for pacing-grunner, og unngå kjedelighet, det er også en måte å teknisk løse masse rart på, som jo filmmediet er til for. Hvis et klipp alltid skal vise noe nytt, så kan man plutselig ikke klippe fra et toskudd til bare den ene personen fordi man har etablert ham fra før av.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    165

morro og bra film dette!
    Personlig hadde jeg brukt en annen sang, syntes den ble litt irriterende i lengden (men, så er det den sære musikksmaken min da)

Utenom det, så skal jeg en tur i butikken
    he meaning of justice can change from one day to the next.
    A professional solider never brings justice into the battle.
    So long as we remain loyal to our side, soliders like us need nothing to belive in.

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Han ene minna meg litt om Stiffler....
    Bra skuespill og forresten.
    Men hvorfor ender reklamen i en materalistisk punchline?
    Utifra blikket på han siste me lettmelka, så er du en taper om du ikke kjøper det som er hipt og kult. Han me de små tinga er jo bad guy klysa og burde heller brifa med store ting som en ps3 mot en råtten gameboy fra nittitallet eller bil mot en slapp tråsykkel. Så på slutten skulle han ha drukket den store melken mot en mini melk og skjekka damer eller no, men blir avbrutt og får sølt all melka utover seg selv i det en tredje fyr kommer med Q-melka og dunker han over ende. Med en sånn holding som "hvem f*en bryr seg" mot han klysa.

Men men, ble jo 6'er uansett.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •