Likte bruken av kameravinkler; noen var av den typen man ser i bilreklamer, Top Gear etc. Bra jobba :P
Hei!
Dette er en test med mitt nye Canon HV30. Kom gjerne med tilbakemeldingerVideoen er hovedsaklig uten lyd,
men jeg slang på noe musikk bare for å unngå total stillhet. (Har nettopp bestilt en Røde Videomic, så dette blir vel min siste film uten lyd)
(Youtube gjør videoen mørkere enn den egentlig er, og jeg glemte dessverre å kompansere for dette før jeg lasta den opp)
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=PpUPLGaRNAM&;fmt=18[/ame]
Er uansett veldig fornøyd med kameraet, og jeg vil kunne påstå at det er det beste i sin prisklasse. Anbefales
:wink:
EDIT:
Lasta den nettopp opp på vimeo:
[ame]http://www.vimeo.com/1100401[/ame]
Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n
Likte bruken av kameravinkler; noen var av den typen man ser i bilreklamer, Top Gear etc. Bra jobba :P
Takker for responsHvis andre har synspunkter er det bare å komme med dem! :wink:
Vimeo filmen er satt som privat.
Jeg skjønner ikke hvem av HV30 og HV20 som er best... Hørt noen små detaljer, men det er bare sånne ting som forbedret zoom knapp.
Takk for at du sa ifra om vimeo. Dette er nå fikset :wink:
veldig kult, enig med det med bil reklame og top gear, veldig spennende vinkler.
Har du lagt på noe vignette selv? Eller brukt noe filter eller adapter?
NPS Film &; Video
www.npsfilm.com
*Sony - HVR-V1e - Solgt
*Canon EOS 7D
*SG Pro r3
*Canon FD lenses. 24mm F2.8 - 35mm F2.0 - 50mm F1.2 - 85mm F1.2 - 70-200mm F4 - 300mm F5.6
*RedRock Micro M2 Encore, RedRock MatteBox, FollowFocus, mm.
*RedRock MicroRemote *SOON TO COME*
*MacBook PRO 17" (4GB ram)
*Final Cut Studio 2 &; Adobe Master CS4 *www.youtube.com/npsfilm
Lagt på i post. DesverreHar veldig lyst på et 35mm adapter :wink:
Har vært veldig bevist på dette med dybdeskarphet i denne filmen og har derfor brukt mye zoom og heller beveget kameraet lenger unna der det var mulig.
Skikkelig bra. Skjønner ikke hvordan du får til denne kvaliteten. Har i grunn ikke forstått dette med "Shutter speed" og 24p osv. Hvordan jeg endrer dette. Kunne du prøvd å fortelle det til meg? Hva filmet du i?
Jeg filmet i lukkerprioritert modus, altså at jeg setter en lukkertid (shutterspeed) og så endrer
den blender (og sikkert masse annet tull) slik at eksponeringen blir riktig (at ikke bildet blir for mørkt /lyst ).
Jeg tror jeg satte lukkertida til 1/125, noen ganger brukte jeg kanskje 1/50.
PAL versjonen av HV20/30 har ikke 24p, den har 25p (veldig liten forskjell), og da slipper man å konvertere hvis man skal vise ting på tv, osv.
Det at den skyter progressivt (25p) istedenfor interlaced (50i) gjør at du får litt mer filmfølelse (ikke helt myke bevegelser, osv).
Hvis du ikke vet hva som er forskjellen på progressivt og interlaced så anbefaler jeg at du googler interlacing, eller søker litt rundt på forumet :wink: . Det er sikkert tatt opp en fantasilion ganger før...
En annen ting jeg har brukt veldig mye i denne filmen er zoom. Jo lenger "focal length" (zoom) jo mindre dybdeskarphet (alt som ikke er i fokus blir mer uskarpt).
Hvordan du endrer sånne innstillinger kommer jo ann på kameraet du har. Har du et HV20 / 30, siden du spørr?![]()
Bokmerker