Viser resultater 1 til 6 av 6
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Standard Tilbakemelding - foto på musikkvideo

Fikk et oppdrag her om dagen som videofotograf for en musikkvideo, og her er resultatet.

[ame]http://uk.youtube.com/watch?v=ILcSTvfGo-4[/ame]

Jeg var kun engasjert på foto og ønsker tilbakemeldinger på vinkler, utsnitt, dynamikk osv.

Filmet med et Panasonic NV-GS 180, uten noen store muligheter for manuelle instillinger, på en WalKam
    Glidecam X-10 med HD-4000 slede
    Canon XH-A1

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

var begrense hvor mye jeg fikk sett på iphonen, men det jeg så hadde god flyt og var helt i tråd med det jeg mener en musikkvideo skal være. God flyt, bra klipp, og god kontakt med kamera. Likte ikke bruken av farger. Virket syntetisk og kjedelig, men dette er det vel noen andre som skal ta på sin kappe.

Bra jobba

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    146

Bra gjort med lite ressurser. Enig med bra flyt. Bra klippet. Kameravinklene er slik det ofte er i pro musikkvideoer. Jeg likte heller ikke fargene. Forferdelig location i scenene ved låven. Ble rotete.
    Men et godt stykke arbeid! Fortsett å utvikle deg!

Vokalisten er talentfull. Både som vokalist og i bevegelsene foran kamera.
    Låten er grei. Lett åttitallspop rett frem i 4/4. Kan bli hit på homseklubber(dette er faktisk ikke en spøk). Evt. radio i sommerhalvåret.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    225

Standard Sv: Tilbakemelding - foto på musikkvideo

Jevnt over bra foto. Utendørs mellom bilene blir litt trangt og innestengt. Tilhengeren ødelegger linjene litt. Linjer er ofte oversett i fotoundervisning, men er like viktig som det gylne snitt. Man kan oppnå mye ved å plassere mennesker riktig sted og med kroppen rett vei. På starten zoomes det inn på noe jeg ikke forstår hva er og en tekst på et bilvindu vises halveis. Forventer at en zoom ender i noe viktig så dette funka ikke helt. Dere har også en del å gå på i fargekorrigeringa og eksponeringa. Litt for store forskjeller fra klipp til klipp men det er mer etterarbeidsfolkas ansvar. Anbefaler deg å bruke sølvreflektor med stativ i direkte sol. PS. prøv deg gjerne på noen shots med stativ hvor du zoomer masse inn og blender opp, så får du uskarp bakgrunn og fokusskifter. Sett opp lukkertiden eller bruk ND-filter så det blir passe eksponering.
    Fotograf - VJ - Digital etterbehandler - www.pylon.no

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Dette med linjene har jeg ikke tenkt over, men når jeg gjør det nå så ser jeg at det hadde blitt bedre om den tilhengeren ikke hadde vært der. I det minste burde den vel ha fulgt linjene til resten av bildet (vatret den opp?). Takk for tipset! Den zoomen stiller jeg meg også uforstående til, den burde vært fjernet i klippen.
    Skuddene var ikke planlagt nevneverdig, men tanken var at jeg skulle dekke de fleste vinkler slik at klipperen hadde rimelig stor frihet. Endte vel på ca 120 min råfilm.
    Det blir vel investert i et semiprofft kamera i høst, og da blir det eksperimentert mer for å få trangere dof. Er frustrerende dårlig manuell funksjon på slike småkamera, så da kjører jeg heller på automatisk og tar en del korrigeringer i post. Muligens vanskelig å holde rett fokusering når kameraet er i bevegelse, noe som var et ønske fra kunden.
    Glidecam X-10 med HD-4000 slede
    Canon XH-A1

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    225

Det med linjer tok det meg veldig lang tid å få dreisen på. Man føler noe er galt med bildet men vet ikke hva. Det er jo snakk om abstrakte former. Akkurat nå diskuterer vi hvorvidt nye Nikon D90 er egnet som videokamera. Du får nemlig 720p hd videoer på dette, og med 35mm linser og dof. Men det er egentlig et speilrefleks Men for 10 000 kr... er det veldig bra.
    Fotograf - VJ - Digital etterbehandler - www.pylon.no

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •