Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 19
    Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Standard tilbakemelding på action film.......

dette er en film som jeg og to kamerater lagde (psyko productions)...

vi har litt lite musikk med i filmen fordi det som sies er veldig viktig og få med seg for at filmen skal være logisk....

si gjerne hva du syns....
    men si helst hva du syns er negativt med
    filmen så kan du også si hva du syns var positivt...

nå har jeg lagt til lydeffekter på filmen....si gjerne hva du syns om den nå

ftp://moviesisspeik@80.203.34.135/mf.mpg
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: tilbakemelding på action film.......

Negativ:
    Er du egentlig fornøyd med resultatet du lagde?

For 10 minutter film med 200 mb forventer jeg langt bedre kvalitet - bruk helst Windows Media Encoder rett fra rå-video om du ikke finner noe bedre.

Spør deg selv om slåsskampene virker overbevisende for det gjør ihvertfall ikke for meg (ikke en eneste en). Prøv å kutte ut stativ i slåsskamp-scenene og flere nærbilde - det kan virke mer overbevisende.

Fargen kunne fikses på mange måte (til og med er det mulig å endre fargen med Windows Movie Maker, tror jeg).

Positiv:
    Eh.. fin koffert og låve - jo, av og til er det litt bra farge i låven.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

du melwasul...
    spør deg selv "tror du at du kan lage noe bedre?"
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Ser ut til at dere har bommet stygt på komprimeringen, alt for dårlig kvalitet for størrelsen på fila.

Noe av slåssingen deres kan ha potensiale, men det meste av det er ruinert i klippen. Ting må klippes raskere sammen, med mye mindre dveling, og dere bør klippe i bevegelser slik at dere kamuflerer klippene bedre. Jeg har en mistanke om at dere fortsetter å filme neste klipp akkurat der dere slapp med det forrige. Begynn med forrige bevegelse i neste klipp slik at de overlapper hverandre, så blir det mye letter å klippe, og det blir mye mer flyt i det som skjer.

Slåssingen mot slutten tok seg opp, og jeg tror som sagt at det kunne blitt mye bedre om dere bare hadde vært flinkere til å klippe - i action kan man nesten aldri få klipt vekk nok, det er det som skaper farten.

En ting å vite om slåssing, er at hvis du bare setter på en god trefflyd på slag og spark, så vil seern automatisk tro at du traff motstanderen. Jeg har kommet unna med spark som helt tydelig er flere titalls cm bom bare ved å sette på lydeffekt. Mye kan også fikses ved å ikke ha kamera på stativ hele tiden, og rykke litt i kamera ved et treff, slik øker man følelsen av realisme.

Mer av filmen burde ha musikk, men jeg likte begge sangene dere faktisk hadde lagt på. Det er sjelden at slåssescener fungerer uten litt musikk i bakgrunnen.

Det mest plagsomme med denne filmen var alle jumpcuttene. Det skal det være lett å unngå. Foandre alltid vinkel minimum 45 grader og også helst utsnitt for hver gang dere kutter, så skal det gå greit. Pluss at hvis dere har det meste filmet fra to forkjellige steder, så bare tar dere det som det kommer i redigeringen.

Jeg likte at folka kom inn i silhuett gjennom porten fra ute, det så stilig ut.

Er LCD-skjermen på kamera stilt litt mørkt, jeg mener å huske at den forrige filmen deres også var alt for lys ute. Kanskje dere burde bruke autoblender inntil videre?

Siden dette er en slåssefilm, og det ser ut til å være det dere liker, så burde dere arbeide mer med akkurat det. Prøv å få mer flyt i slåssingen, det ser i alle fall ut som om dere har det som skal til for å lage fet slåssing rent fysisk.

Når dere først var inne i en låve med masse mykt høy, så burde dere falt mye mer.

Dere har sikkert viljen, og også kampsportkunnskapen, men det skorter stort på det tekniske. Dere har vel sikkert ikke gått noe skole for det, men det er i grunn det som ødelegger filmene deres, så det hadde sikkert vært lurt å skumme en liten introdusksjon til amatørfilming. Bare for å lære litt om utsnitt og akser. Og ellers alt annet av grunnleggende foto. Kreativitet kan dog ikke læres bort, men man kan utvikle sin egen ved å lage masse, prøve og feile.

Ting å tenke på:

1. Tenk klipp (ikke la folk stå å vente før de gjør noe og klipp midt i bevegelser)
    2. Bruk autoblender (eller ta dere mer på tak med blenderen.)
    3. Bruk mer håndholdt i kampscener
    4. Film innklippsbilder på treffpunkt (bruk om nødvendig)

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Beklager hvis jeg er så negativ - for jeg er syk og kanskje dårlig humør - men bortsett fra det klarer jeg faktisk ikke å se noe positiv med videoen.

Hvorfor skulle jeg lage en bedre film? Det var en tråd som handler om din film, som du vil ha tilbakemelding - og det ga jeg. Jeg har heller ikke lyst å lage en actionfilm for å konkurrere hvem lager bedre actionfilm.

Men jeg skal ikke kommentere mer for det er plagsom å krangle om en film hvor andre ikke får kommentere sine meninger. De kommer sikkert med positive tilbakemeldinger som jeg ikke la merke til enda

Kyrre
    Guest

du melwasul...
    spør deg selv "tror du at du kan lage noe bedre?"
    JasonX. Du spurte etter tilbakemeldinger, og det fikk du av Melwasul. Så slike kommentarer fra din side er usedvanlig unødvendige. Han var dessuten konstruktiv, og det burde du sette pris på.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

jeg beklager dette :roll:
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

ikke noe tilbakemelding på filmen med lydeffekter?...
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Laster den ned med lydeffekter nå. Du burde skrive "edit" e.l. i topicen når du forandret det du skrev. Jeg leser jo ikke postene om igjen for å se om de er blitt forandret.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    Du burde skrive "edit" e.l. i topicen når du forandret det du skrev. Jeg leser jo ikke postene om igjen for å se om de er blitt forandret.
    ok....skal ha det i tankene til neste gang...

men angående lydeffektene i filmen så har jeg
    brukt den samme lyden både til slag å spark
    men det er fordi det var den eneste lyden som var
    bra....bare sånn at du/dere vet det liksom.... :wink:
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine