Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 18
    Citizen
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    1

Standard Tilbakemelding på actionfilm

Hallois, har laga actionfilm på MKK linja og er interessert i hva folk synes.

Link til filmen

Klikk watch in high quality.

Den ble produsert på tre uker fra manus til ferdig redigering. Filmet med Canon XM2. Effekter ble gjort i After Effects og redigering i Final Cut Express.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

Standard Sv: Tilbakemelding på actionfilm

Hei!

Ganske tøff, og dere gjør en god jobb som er gjennomført.

Skal jeg komme med konstruktiv kritikk så må det være orginalitet og manus. Selve idé var ikke særlig spessiel, heller ikke særlig orginal. Prøv neste gang å finne en litt dypere mening med filmen;

- Hva vil dere fortelle ved filmen?
    - Hvordan vil dere få det frem?
    - På vilken måte vil dere bruke sjangeren til å hjelpe moralen/temaet/meningen å komme frem?

Still dere disse spørsmålene neste gang dere finner på en idé eller skriver manuset til idén, kansje det vil hjelpe filmen med å få den virke på flere stadier. Med det så mener jeg at en film bør virke på et tolkningsstadie der man kan tolke og finne frem tema og mening med filmen, litt mere det kunstneriske med filmen. Som f.esk handler "Hitman" bare om skyting og vold, kansje den vil fortelle noe mer?

Et stadie der filmen er underholdene og fungerer som en underholdning for "Ola Normann" viss dere skjønner? (Dette syntes jeg dere klarte veldig bra!)

Og et treddje stadie hvor filmen er visuelt pen å se på, dette har dere klart veldig bra med gjennomførte effekter som ikke ser hullete og "cheezy" ut. Kansje dere bør jobbe litt med fargekorrigering. Utsnitt og komposisjon var også veldig flott. Fin dybde i bildene også.

Så håper dette kan hjelpe dere med å lage en enda bedre film neste gang!
    Purple Cow Pictures

Macbook pro 2,4ghz 4gb ram
    JVC GY HD111 m/ RedRockMicro M2 - Canon 550D - Nikon D300
    Røde NTG-2
    Regi & Foto

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

deilig! endelig en film med ambisjoner i!

Siden dere ligger på et såppas proft nivå, får dere også tåle mer og sterkere kritikk,
    så her kommer den.

Selve kvaliteten på bildene er veldig bra, men igjen savner fargekorrigering.
    Klippen er gørr kjedelig, og har et stort behov for flere utsnitt og hyppigere klipping (til denne stil av film å være).
    Musikken ble tam sammen med et lydarbeid der jeg savnet kontentum og foley, selv om musikksjangeret er av riktig valg ble den
    rett og slett for "lav" hele veien og savnet litt mer oppbygging i den.

Jeg er derimot MEKTIG imponert over det visuelle i effektene, noe av det ser totalt proft ut, og hadde det ikke vært
    for at jeg selv har vært litt innom tracking og lignende ville jeg nok ikke lagt merke til de små tingene som ikke var like bra som de andre,
    som f.eks skuddsåret av mannen i usa.stol =)

Alt i alt gjorde denne filmen meg glad! håper dere lager mer, var kult å se på og håper virkelig dere jobber dere videre og blir enda bedre!
    STORT STORT pluss til forumet!
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Rena, Hedmark
    Svar
    199

Fin film dette, men som de andre har jeg også litt kritikk.
    Som sagt, når dere har lagt så mye tid i effektene kunne dere også prøv dere litt frem på gradingen.
    Lyden var grei nok, men jeg syns at den ikk var helt gjennomført.
    Var noen muzzleflash som var for lyssterke.
    Jobb mer med klippetiden, en slik actionscene fortjener hyppigere klipping.

Tilslutt så lurer dere ikke meg, jeg har sett disse effektene før. Alt er hentet fra tutorialene til Andrew Kramer.
    For meg virker det som om dere har bygd filmen rundt disse effektene og ikke rundt en idé. Prøv å komme opp med en
    konstruktiv idé neste gang, med mer mening.
    - Keep working hard and you can get anything that you want

Krsk0
    Guest

Vis jeg skal klage på noe må det bli litt "treig" klipp i skyte scenene. Men ellers bra film!

- Kristian

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    47

Dette så veldig bra ut. Som sagt ovenfor kunne det vert litt raskere klipping i actionsekvensene.

Dere gar åpenbart ungått mange problemer ved å ha lite dialog med i filmen, ettersom dere da slipper å konsentrere dere like mye om lydopptaket.

Du har også hatt det gøy med VC effekter. Ikke at jeg klandrer deg for det. Det er jo til nettopp dette formålet de er laget for.

jeg gir det terningkast: 5

PS: ellers er det jo litt småplukk med effektene. jeg ser for eksempel at skuddene kommer ut av lommelykten til smg'en, som blir brukt av bossen i rullestolen på det ene klippet. Ikke noe stort problem, men gun-nutsa vil antageligvis flire i skjegget av dette.
    This is a private conversation between me and the world!

Lieutenant agenten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Trondheim
    Svar
    91

Fin film dette.

Men som alle andre sier, kanskje hadde det gjort seg med litt kortere klipp i action-scenene. Da blir filmen enda mer intens.
    Samtidig kunne storyen vært litt bedre og :

Ser og at du har lekt deg med effekter. Noen ganger blir "muzzleflashen" litt for sterk, når det attpåtil er nokså lyst.

Timelapsen når kniven fløy, og skuddet for, ble veldig bra.

Og tilslutt: 3:36 var jævlig nice ;D

15,4" MacBook Pro-2,4 GHz / Nikon D5100
    Bazinga!

Captain
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Akershus
    Svar
    714

Skriver det samme som jeg skrev på youtube:

Stilig. Bra effekter, det er vanskelig å få datalagd blod til å se overbevisende ut

Jeg likte den. Til tross for den uoriginale handlingen var den underholdene.

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Rogaland, Sandnes
    Svar
    119

Underholdende film. Mye bra effekter her! For min del blir det for mye statisk under skytescenene. Vil ha litt mer action i både klippen og kamera. Men ellers en underholdene og godt gjennomført film
    Fishbox Media

Canon 5D Mark II + Redrock DSLR Cinema Bundle

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    61

Jeg vil være den kjipeste kommentatoren her desverre x)

Jeg synes absolutt dette ikke holder mål innen tema "film".

Eneste som funker er effektene noenganger, sjeldent, men noenganger.. likte det første skudd-treffet, skudd hullet i stolpa og når han bli påkjørt.

Og håpet filmen skulle endre seg til noe humoristisk etter settningen "hva skal dette bety". Men det gjorde den desverre ikke.. x) skuespillet gjennom hele filmen var flaut å se på.

Dere blir sikkert irriterte over at jeg klager, er dårlig til å begrunne meg selv.. men synes virkelig at en så dårlig scene som får så god kritikk av alle sammen burde bli satt litt på plass.

Helheten i filmen, stemmningen var dårlig. Dårlig klipping, dårlig vinkler (failing av "proffe" film vinkler), dårlig skuespill, dårlig action, dårlig sammensettning av musikk og de fleste lyd effekter. Håper det finnes noen her på forumet som er enig meg i dette, ellers synes jeg virkelig det er en meget lav standar på film folkene i dette forumet.

Skal man lage bare en action scene så må hvertfall action, musikken, klippingen, skuespillet være bra. Dette var en film basert på å briefe med effekter. Derfor er jeg selv mer fan av bruk av lite effekter og andre virkemiddler som er sterke på andre måter, i f.eks lyd, lyd er kjempe viktig. Utroolig sjelden denne type hollywood effekter er bra i norske amatør-filmer, aldri sett en norsk-amatørfilm hvor denne type prosjekt er bra.

Om dere lurer på hva jeg mener med "bruk av andre sterke virkemiddler", uten effekter.. kan dere ta en titt på brukern min "Rinoh" på youtube. En del gamle klipp der også som jeg ikke har lagd på samme måte. Men kanskje noen skjønner noe av "andre sterke virkemiddler" i f.eks Tortur klippet, Luca Going Mad, og mulig noen action klipp. Eller en titt på http://www.makeme.no/Axefilm/node/1000 .

Min mening om film laging er, man kan sjelden lære seg å bli flink å lage film, det må være der naturlig, høyt budsjett har ingenting å si, bruk av effekter har ingenting å si, i scenen hvor han blir påkjørt kunne man fått en MYE sykere, ekklere og vondere følelse uten selve effekten at han ble påkjørt, alt som krever er ekstremt nøyaktig å bra timing med musikk, lyd, og klipp.

Man kan ikke kjøpe seg ferdigheter innen film!

Men dere hadde dugd som en del av et cast i en film, jobbe med _bare_ effektene i en film, å ikke ha noenting å gjøre med klipping, musikk og regi. Det er det filmen mangler! rett og slett regi, her er det bare "effekt men".. Mangler det viktigste innen en film.

Jeg hadde ikke klaga så mye som dette om dere ikke hadde fått så mye skryt altså!:P hehe.. måtte bare få ut litt frustrasjon over ufortjent skryt x)

Og egentlig er ikke dette innlegget bare retta mot dere xP dere var bare på feil sted, til feil tid.. har irritert meg over dette lenge uten å få det ut..

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •