Viser resultater 1 til 10 av 10
    TSP
    TSP er offline
    Cadet 3
    Medlem siden
    Apr 2008
    Svar
    6

Standard Tilbakemelding på anslag; "Bølgenes makt" (Spionfilm)

Hei! Vi ønsker litt tilbakemeldinger på vårt verk. Vi laget et anslag til en film, filmen er nok dessverre(?) ikke under produksjon, men her er hvertfall det som kunne vært starten på en film med samme navn

Ideen er kort fortalt en spionfilm satt til 1966, handlingen utspiller seg i Norge og Russland, dette er altså bare anslaget.

Har dere noen konstruktive tilbakemeldinger å komme med? Hva synes dere?
    [ame=http://vimeo.com/2558295]http://vimeo.com/2558295[/ame]

Anslaget kan lastes ned i bedre kvalitet her: http://www.mediafire.com/?4myfdyzkznz

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    85

Standard Sv: Tilbakemelding på anslag; "Bølgenes makt" (Spionfilm)

Hehe.. Tenk mer på produksjons design. De fleste filmer med handling satt tilbake i tid driter seg ofte ut på denne delen. Det fantes ikke graffitti, narvesen kaffe, word dokument og datamaskin på 60 tallet..

Musikken og foto var drit bra

TSP
    TSP er offline
    Cadet 3
    Medlem siden
    Apr 2008
    Svar
    6

Takk for svar, vi kan nok ha tabbet oss ut når det kommer til det med 60-tallet ja. Vi tenkte faktisk over dette en god del steder, som f.eks at vi måtte passe på at biler ol. ikke syntes. men det er tydelig at det er noen andre ting, som nå i etterkant er tydelig, som var feil i forhold til tidsperioden.

Noen flere tilbakemeldinger?

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

Veldig fin film i forhold til bilde og musikk
    Hva er meningen med denne filmen? Det finnes ganske mange filmer om spioner, men det kan jo være vanskelig å finne på noe nytt. Jeg fikk ikke så mye ut av denne filmen, men er det teaser eller intro eller hva er det?

Det å filme nå til dags og få det til å virke som om det var 60-tallet, er ganske vanskelig. kanskje dere kunne ta det frem til 70 tallet, ettersom det var mange spioner på den tiden. Det er helst mellom Sovjet og USA. Kanskje ha en americans cia agent som kommer til norge for å forhindre en forhandling som skal sje

Det er opp til dere, men hvis det er bare dette som skal bli en litt lengre film, så mener jeg den må bli litt dypere

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Sandefjord
    Svar
    164

Som dem andre over meg sa, super lyd og bildet Filmen mangler en story, den har ikke helt et poeng..

Btw, åssen kamera brukte du?

TSP
    TSP er offline
    Cadet 3
    Medlem siden
    Apr 2008
    Svar
    6

Takk for tilbakemeldinger, det setter vi pris på.

Som dere ser av tittelen var dette et anslag. Det er altså ment som innledningen til en lengre historie og ikke ment som en hel film i seg selv. Vi planla på forhånd en del hvordan handlingen videre slik at vi ikke laget en start uten noen ide om hvor det kunne føre oss. Det har noe med invasjonsplaner av Norge å gjøre blant annet - russerne ønsker fastland mot USA fra Norge.

Derfor er det ikke slik at denne filmen skulle ha et poeng, men heller gjøre dere mer nysgjerrige på hva som vil skje videre. Som sagt, det er et anslag, starten på en film (som jo ikke blir laget )

VI brukte Sony Pd-170.

Cadet 3
    Medlem siden
    Nov 2008
    Svar
    8

Utrolig pent bilde! Ang lyden likte jeg ikke skuddene fra pistolen, de hørtes litt 'skarpe' ut, som du skjønner.
    Ikke la det trekke ned, likte anslaget utrolig godt! Stå på!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2007
    Svar
    153

Når det gjelder grafittien er det relativt enkelt å fjerne i after effect. Så dere er ikke fortapt der. Og har dere god tid så klarer dere sikkert også å fikse kaffekoppen. Det arket som er printet derimot blir vanskelig. Jeg ville ha klippet ut bildet og bindersfestet det til det ark med skrivemaskinskrift. Kanskje arket ikke burde være klorhvitt heller

Ellers syns jeg som de andre at det både ser og høres pent ut Lykke til videre, om dere trenger hjelp med å fjerne grafittien så er det bare å sende en pm

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2007
    Svar
    153

hadde litt tid til overs i går. Brukte 10 min på å lage denne raske testen for å vise dere hva jeg mener. Trackingen av grafittien er gjort på mp4 codec filen så kvaliteten er på ingen måter perfekt, men dere ser hvor raskt og enkelt det kan gjøres

Må ses med høy kvalitet ellers blir det bare grøt av pixslene

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=a0KVaLURHRk]http://www.youtube.com/watch?v=a0KVaLURHRk[/ame]

tormod2992
    Guest

Er ikke Filmfest et datterselskap til Trondheim Kino?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •