Passe morsomt, par ting som glimter til og gjør at jeg trekker på smilebåndet. Noe bunnsolid latterkule er det ikke. Ellers koselig og artig sak det her.
Først og fremst synes jeg den blir for lang, og er sannsynligvis fordi du både har regi, foto og klipp. Da må man være sinnsykt hard med seg selv, ellers ender man opp med å ha med for mye. Kunne lett fått denne under 5 minutter tenker jeg.
Hovedsakelig synes jeg det er mye som gjenstår på fotoarbeidet! Mye overvinklet der det ikke er noen spesiell grunn til det, ikke så mye spennende vinkler eller utsnitt. Her er det vanskelig å si så mye annet enn at jeg synes det er mangelfult.
Effektene på "drømmesekvensene" blir alt for dårlig, og gir et ganske uproft inntrykk. Ville heller vist det ved bruk av fargekorrigering, vinkler, utsnitt og klippestil. Morsomt når de står og leker på isen.
Vegard gjør en ganske god profil som skuespiller. Var lærer for han i fjor, og vet at han ikke er noen utdanna eller godt erfaren skuespiller, men klarer seg allikevel fint.
Idéen er ganske god, men det gjøres ingen grep for å prøve å intensifisere, eller dra oss inn i enkelte deler av historien. Helt lik stil gjennom hele, helt likt tempo gjennom hele, like utsnitt, like vinkler osv osv..
Konklusjonen er i og for seg morsom nok, men jeg ville avbrutt stemmen som leser opp teksten på lappen litt mer midt i en setning, og at han tok baggen. Jeg skjønner heller ikke hvorfor han skulle gidde å fortsette telefonjobben etter han hadde fått alle pengene?? Sånn som jeg forstod det, så hadde han den for å slippe å gå ut av huset, og kunne spille minesveiper. Når han da har spenn nok til cola, og en feit skjerm til minesveiper så skjønner jeg ikke hvorfor han skal gidde å ringe rundt lengre? Burde hatt en annen vri på slutten der. Den er jo rimelig opplagt i utgangspunktet, men kunne vært løst bedre til tross for opplagt.
Igjen, helt OK! men du må bruke mediet film for å fortelle historien i både klipp og foto...

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Den var på en måte kos.

Bokmerker