Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    61

Standard Tilbakemelding på min eksamens film : Minesveiper

Jeg vil gjerne ha tilbakemelding på eksamens filmen min, Minesveiper.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=DKjeuY9z4rA&feature=email"]YouTube- Eksamens film : Minesveiper[/ame]

Hit til har de få som har sett den hatt veldig splittet meninger, noe som er forståelig. Noen elsker humoren i filmen, andre skjønner ikke helt greia..

Hadde vært artig å høre hva folk her inne mente :-) Jeg vil jo også gjerne ha litt konstruktiv kritikk, i og med at dette er et seriøst prosjekt, ikke bare humor. Så for dere som ikke gidder å skrive noe kritikk hadde det vært fint å få en liten "den var morsom", eller, "den var u-morsom" kommentar av x)

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Standard

Passe morsomt, par ting som glimter til og gjør at jeg trekker på smilebåndet. Noe bunnsolid latterkule er det ikke. Ellers koselig og artig sak det her.

Først og fremst synes jeg den blir for lang, og er sannsynligvis fordi du både har regi, foto og klipp. Da må man være sinnsykt hard med seg selv, ellers ender man opp med å ha med for mye. Kunne lett fått denne under 5 minutter tenker jeg.

Hovedsakelig synes jeg det er mye som gjenstår på fotoarbeidet! Mye overvinklet der det ikke er noen spesiell grunn til det, ikke så mye spennende vinkler eller utsnitt. Her er det vanskelig å si så mye annet enn at jeg synes det er mangelfult.

Effektene på "drømmesekvensene" blir alt for dårlig, og gir et ganske uproft inntrykk. Ville heller vist det ved bruk av fargekorrigering, vinkler, utsnitt og klippestil. Morsomt når de står og leker på isen.

Vegard gjør en ganske god profil som skuespiller. Var lærer for han i fjor, og vet at han ikke er noen utdanna eller godt erfaren skuespiller, men klarer seg allikevel fint.

Idéen er ganske god, men det gjøres ingen grep for å prøve å intensifisere, eller dra oss inn i enkelte deler av historien. Helt lik stil gjennom hele, helt likt tempo gjennom hele, like utsnitt, like vinkler osv osv..

Konklusjonen er i og for seg morsom nok, men jeg ville avbrutt stemmen som leser opp teksten på lappen litt mer midt i en setning, og at han tok baggen. Jeg skjønner heller ikke hvorfor han skulle gidde å fortsette telefonjobben etter han hadde fått alle pengene?? Sånn som jeg forstod det, så hadde han den for å slippe å gå ut av huset, og kunne spille minesveiper. Når han da har spenn nok til cola, og en feit skjerm til minesveiper så skjønner jeg ikke hvorfor han skal gidde å ringe rundt lengre? Burde hatt en annen vri på slutten der. Den er jo rimelig opplagt i utgangspunktet, men kunne vært løst bedre til tross for opplagt.

Igjen, helt OK! men du må bruke mediet film for å fortelle historien i både klipp og foto...
    Coming soon...

Ensign RobinH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    29

Standard

Jeg likte den! Den var på en måte kos.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    61

Standard

Sitat Opprinnelig postet av cmfossum Vis post
    Passe morsomt, par ting som glimter til og gjør at jeg trekker på smilebåndet. Noe bunnsolid latterkule er det ikke. Ellers koselig og artig sak det her.

Først og fremst synes jeg den blir for lang, og er sannsynligvis fordi du både har regi, foto og klipp. Da må man være sinnsykt hard med seg selv, ellers ender man opp med å ha med for mye. Kunne lett fått denne under 5 minutter tenker jeg.

Hovedsakelig synes jeg det er mye som gjenstår på fotoarbeidet! Mye overvinklet der det ikke er noen spesiell grunn til det, ikke så mye spennende vinkler eller utsnitt. Her er det vanskelig å si så mye annet enn at jeg synes det er mangelfult.

Effektene på "drømmesekvensene" blir alt for dårlig, og gir et ganske uproft inntrykk. Ville heller vist det ved bruk av fargekorrigering, vinkler, utsnitt og klippestil. Morsomt når de står og leker på isen.

Vegard gjør en ganske god profil som skuespiller. Var lærer for han i fjor, og vet at han ikke er noen utdanna eller godt erfaren skuespiller, men klarer seg allikevel fint.

Idéen er ganske god, men det gjøres ingen grep for å prøve å intensifisere, eller dra oss inn i enkelte deler av historien. Helt lik stil gjennom hele, helt likt tempo gjennom hele, like utsnitt, like vinkler osv osv..

Konklusjonen er i og for seg morsom nok, men jeg ville avbrutt stemmen som leser opp teksten på lappen litt mer midt i en setning, og at han tok baggen. Jeg skjønner heller ikke hvorfor han skulle gidde å fortsette telefonjobben etter han hadde fått alle pengene?? Sånn som jeg forstod det, så hadde han den for å slippe å gå ut av huset, og kunne spille minesveiper. Når han da har spenn nok til cola, og en feit skjerm til minesveiper så skjønner jeg ikke hvorfor han skal gidde å ringe rundt lengre? Burde hatt en annen vri på slutten der. Den er jo rimelig opplagt i utgangspunktet, men kunne vært løst bedre til tross for opplagt.

Igjen, helt OK! men du må bruke mediet film for å fortelle historien i både klipp og foto...
    Takk for bra tilbakemelding!

Du var lærer for Vegard? Hva heter du? : )

Jeg tar til meg mye av det du sier, men mye du sier jeg ikke er enig også.

Du har nok rett når det gjelder at det ikke er så mye spennende vinkler og utsnitt.. Dette har jeg vell ikke så mye erfaring med. Så du vet nok bedre enn meg hva slags vinkler som passer best! Men at den er for lang er jeg absolutt ikke enig. Jeg forstår at den er for lang for deg som ikke fant den uhyre morsom.. men for meg, og visse andre er den morsom fra start til stopp. Blandt annet synes både jeg og Vegard at det morsomste er de langtekkelige telefon samtalene til Kai-Jacob. Mange ler ikke av disse, fordi det er vell litt mer "hemmelig" humor. Det er disse scenene som tar tid, og som eventuelt kunne blitt kuttet ned.

Jeg har jo selv gått skuespiller linja, og er det 1 ting jeg har lært er det "Kill your darlings". Og det har jeg virkelig gjort i denne filmen også. Er det 1 ting jeg kan er det å være hard med meg selv

Så det er smak sak det med lengden, jeg synes er perfekt, noen synes den er for lang og flere synes den var alt for kort.

Drømmesekvensen har du nok rett i, personlig synes jeg det ser bra ut.. men jeg forstår godt at en som har litt mer peil ikke synes det..

Det at han fortsatt jobber som telefonselger er hele meningen. Han er en veldig konservativ karakter, og jeg tror Minesveiper hadde blitt kjedelig for han i lengden om han ikke var telefon selger i tillegg. Det er det han vil, i den posisjonen han er trygg, som minesveiper-telefonselger føler han seg best.

Takk for kritikk, skal ta til meg og prøve å bli bedre på dette med utsnitt og vinkler :-)

Ensign
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    34

Standard

Filmen ga meg en god latter ved "bag" scenen. Ikke mye å klage på bortsett fra at filmingen kunne foregått ved mer interessante vinkler. Som tidligere sagt her skjønner jeg ikke hvorfor han fortsatte med telefonsalg-jobben når han hadde penger i massevis.

Ellers, flott jobb.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    61

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Disasterpictures Vis post
    Filmen ga meg en god latter ved "bag" scenen. Ikke mye å klage på bortsett fra at filmingen kunne foregått ved mer interessante vinkler. Som tidligere sagt her skjønner jeg ikke hvorfor han fortsatte med telefonsalg-jobben når han hadde penger i massevis.

Ellers, flott jobb.
    Takk skal du ha : )

Hvorfor skjønner du ikke det? : P Jeg forklarte det jo.

Må innrømme jeg synes det er merkelig at dere ikke skjønner det.. Han er en konservativ karakter, som trives best med det han er vant til. Han liker å spille Minesveiper, men med god sammvittighet fordi han faktisk jobber sammtidig.. Jobben er ingen big deal, han bare prater fakta, uten å virkelig annstrenge seg og sette seg inn i hva og hvem han snakker med.

Jeg tror ikke han hadde sittet og spilt Minesveiper dag etter dag om han ikke hadde den jobben ved siden av. Hadde han bare spilt Minesveiper hadde det vært en urealisme i filmen jeg ikke ville likt.. Må da være grense på hvor døll man kan være X ) Ikke synes jeg det hadde vært en "lykkelig" slutt om han ikke hadde fortsatt som tlf selger heller.. For det at han spiller Minesveiper er i grunn ganske kjedelig, og patetisk. Men det som gir karateren sjarm er jobben han har i tillegg.

Det er alt sammen gjort veldig bevisst. Vi hører han fortsetter jobben videre i rulleteksten. Hadde vi bare hørt muse-tastetrykk her ville ikke dette vært spesielt lykkelig.

Jeg får hvertfall en god følelse da Jacob sier "har du hørt om smart-box min gode mann" i rulleteksten. Følelsen av at "Yes. Kai-jacob fortsetter sitt gode karakteristiske liv"

Hehe. Litt synd dere ikke får den følelsen X)

Grunnen til at jeg gidder og utdype akkuratt dette så veldig er fordi her på slutten hadde jeg fra starten av en veldig sterk mening om akkuratt dette.. For meg hadde ikke slutten funka om han ikke hadde jobbet.

Ensign
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    34

Standard

Jeg hadde websiden oppe en stund før jeg postet et svar. Antageligvis så var ikke siden oppdatert så jeg fikk ikke se svaret. Men da skjønner jeg hva du mener Flott med langt svar

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    61

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Disasterpictures Vis post
    Jeg hadde websiden oppe en stund før jeg postet et svar. Antageligvis så var ikke siden oppdatert så jeg fikk ikke se svaret. Men da skjønner jeg hva du mener Flott med langt svar
    Ouh. hehe. Så bra : D

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Trondheim
    Svar
    54

Standard

Eksamens filmen din på vidregående?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden