Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    219

Standard Tilbakemeldinger på Jackass-film

Vil gjerne ha tilbakemelding på Jackass-filmen vår. Det begynte egentlig med at en ny gjeng kom på Kreativ Sone (søk i forumet etter det hvis du lurer på hva det er), og de fant på at de ville lage film. Så jeg tok de med, tok PD-170'en med og gav en mitt utstyr (se signatur). Kan legge til at den tekniske kvaliteten ble ikke så sinnsykt bra akkurat, mest pga vi tok alt som det kom. Ble en del ustødig kameraføring, forståelig nok når dere ser filmen.

Og så må jeg legge til; jeg er den eneste av disse som har noe erfaring fra før av

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Kristiansund/Halsa
    Svar
    189

Standard Helt grei

Jeg så ikke hele, men jeg syns at mesteparten av de sykkestuntene nesten så farlige ut. Rart det ikke gikk værre. Ellers var det en del fall som så smertefulle ut.
    Utenom det syns jeg dere kanskje ha burde variert stuntene mer, men det var ikke sikkert dere hadde tid til det. Men ellers helt grei amatør jackassfilm.
    anasonic AG-DVX100AE Sennheiser ME66

Mr. Pink: Why am I Mr. Pink?
    Joe: Because you're a faggot, alright?

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Heime, Valdres, Oppland, Norge
    Svar
    92

Standard Re: Tilbakemeldinger på Jackass-film

Sitat Opprinnelig postet av alekstef
    Og så må jeg legge til; jeg er den eneste av disse som har noe erfaring fra før av
    Erfaring med hva? å lage jackass film?

personlig så synes jeg amatør jackass filmer bare er dumt.
    det er alt for mange som har død når de har prøvd å lage
    jackass filmer. Heldigvis var ikke dette så ekstremt. å det så ut som
    dere hadde det morsomt ( ivertfall de som så på ). å det er det viktigeste :wink:

det att han måtte grave i myra etter skoen var jo egentli kult :P

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    219

Hehe. Erfaring med å lage film i det hele tatt. Ja jeg tenkte selv at det bare er dumt men jeg synes det ble litt kult igrunn. Kunne vært verre ja. Hadde ikke noe tid til å variere stuntene mer, de som fant på de var heller ikke sånn super kreative. Men vi hadde det alle veldig gøy ja. Koste seg den gjengen der. Jeg holdt forresten på å bli truffet av det treet når det ramlet ned, hehe. Var sånn 2 meter ifra å treffe meg og kameraet.. hehe!

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    967

Dette har minimalt med filmproduksjon å gjøre. For det er jo lett å se at dere ikke har fokusert på kult foto og fengende klipping. Greit nok, dere har FILMET og REDIGERT, men det hele har ikke nevneverdig relevans med amatørfilmproduksjon.
    Dere har jo tilgang på semi-proft utstyr ser jeg, så hvorfor ikke prøve å lage noe litt semi-proft?
    Hva slags tilbakemeldinger er det egentlig du ønsker? :roll:

(Jada, vet dere sikkert hadde det sinnsykt gøy under innspilling osv. :wink: )

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    219

Sitat Opprinnelig postet av vokteren
    Dette har minimalt med filmproduksjon å gjøre. For det er jo lett å se at dere ikke har fokusert på kult foto og fengende klipping. Greit nok, dere har FILMET og REDIGERT, men det hele har ikke nevneverdig relevans med amatørfilmproduksjon.
    Dere har jo tilgang på semi-proft utstyr ser jeg, så hvorfor ikke prøve å lage noe litt semi-proft?
    Hva slags tilbakemeldinger er det egentlig du ønsker? :roll:

(Jada, vet dere sikkert hadde det sinnsykt gøy under innspilling osv. :wink: )
    Joda vi skal nok lage noe mer seriøst også. Selv om Jackass ikke var min ide så synes jeg at det var en god start for noen som aldri har vært med på sånt før. De andre er giret på å lage mer film (ikke nødvendigvis det samme), og der har jeg allerede nådd målet mitt - å få folk engasjert! Så blir det mer og mer profft etter hvert som de får mer erfaring

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    58

Egentlig er jeg helt allergisk mot Jack-ass, å filme at man gjør dumme ting krever jo null fantasi, har mye mer sansen for å bruke video når man har noe man vil fortelle.

Men, skal legge mine fordommer mot Jack-ass på hylla, og prøva å si noe likevel. Som vokteren sier, så ville jeg nok fokusert på å få finne stilige/interessante bildevinkler, siden innholdet i seg selv er langtrukket og kjedelig. Kunne for eksempel prøvd å finne de vinklere som får det til å se mest mulig dramatisk ut. Noen steder er dere inne på noe, grantreet så for eksempel ganske høyt ut.

Klippet etter at fyren har hoppet fra treet, kunne blitt ganske mye bedre hvis man ikke hadde fått en svær skygge av fotografen rett over fjeset

Ellers kan det også være kjekt å velge deinterlace når du eksporterer filmen hvis du skal bruke den på internett, så unngår du alle de linjene når kamera er i bevegelse. Dette er det desverre ikke alle proffe heller som har greie på, (sjekk f.eks. de to nederste reklamefilmene til Friele), det ser ikke så veldig imponerende ut.

Kjekt å se at dere har hatt det morsomt når dere har lagt filmen, men den er nok kjekkest å se for de som har vært med å lage den. For min del ble den alt for lang, faktisk så langtrukken at jeg begynte å høre etter på musikken (morsom vri med jesus-musikk i en jackass-film...). Tror filmen kunne blitt bedre om dere hadde klippet den en god del kortere.

Men stå på, og lag flere filmer! (Og skulle dere finne på å lage flere filmer i denne genren, så fokuser mer på det tekniske, siden resten av produksjonen er relativt plankekjøring. Da blir det mye mer lærerikt, og også lettere å gi tilbakemelding.)

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    219

Hehe, Jesusmusikken ja.. det er en historie for seg selv. De skulle vise den på ungdomsmøte og ville ha kristen musikk til den.

Jeg er enig i at en del av det var dårlig. Men det var faktisk vanskelig å finne på ting som var gode nok, og det kan du se i filmen. Hehe. Det med skyggen: Som sagt det var veldig på sparket, så jeg la rett og slett ikke merke til at jeg skygget for trynet hans, hehe. Men man kan se kamera og kameramenn flere steder også, så det er ikke noe bra igrunn. Selv er jeg ikke noen spesiell fan av Jackass, men dette var veldig gøy.

Hvordan deinterlacer jeg filmen i FCP og iMovie? Noen som har peiling? Hva er det egentlig jeg gjør da?

Tusen takk for konstruktiv kritikk, selv om det ikke var så lett kanskje.

Og forresten, det med grantreet: Det var faktisk rundt 6 meter høyt der han hoppet fra. Så det var jo høyt, hehe

Det kan hende det blir en til Jackass-film mer fokusert på det tekniske ja, pga alle var sinnsykt giret på en til. Så blir vi litt mer seriøse. Meningen med det hele var igrunn at vi alle skulle få mer erfaring med hvordan det er, men vi fant ut at vi fikk ikke så alt for mye mer erfaring.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    58

Interlacing vil si at man viser 50 delbilder pr sekund (PAL), isteden for 25 hele bilder. Stripene du ser i filmen din, er de to forskjellige bildene som ikke er helt like, siden de er 1/50 sekund forskjøvet i tid. Motsetningen til interlaced er progressivt, som blir mer og mer vanlig nå når man etter hvert går over til HD, og med progressivt opptak tar kamera opp hele bildet samtidig. Hvis man bare har 25 bilder i sekundet progressivt, vil bevegelsene virke litt hakkete dersom man har store bevegelser. (Sjekk [ame=http://en.wikipedia.org/wiki/Interlace]Wikipedia[/ame] for mer info)

Når du deinterlacer videoen din, slås de to halve bildene isammen til et helt bilde, slik at du ikke får de strekene i bevegelser. Det er kun fjernsyn som bruker interlacing, så hvis filmen skal vises på PC, er det fornuftig å deinterlace den.

Jeg vet ikke hvordan du eksporterer videoen, men hvis du velger quicktime og ekspertinnstillinger under eksportering (i iMovie eller FCP), får du mulighet til å klikke på "valg", og velge forskjellige innstillinger for video og lyd. Hvis du klikker på størrelse, får du opp en avkryssningsboks som heter "Fjern linjesprang i kildevideo". Denne krysser du av (linjesprang er en fin norsk oversettelse av interlace).
    Alternativt finnes det et filter i FCP som heter deinterlace, dette kan du legge på alle klippene, men er enklere å gjøre det under eksportering.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2007
    Svar
    41

Jeg hater Jackass. Jeg måtte bare si det.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •