Viser resultater 1 til 7 av 7
    Ensign
    Medlem siden
    Jun 2009
    Svar
    27

Standard Tilbakemeldinger på kortfilmen SLAVE

Heisann!
    Har laget en kortfilm, og lurte på om noen har noe feedback?

Kortfilmen heter SLAVE.
    http://svensenfilms.com/?page_id=495

Eirik

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Svar
    43

Standard

Var kul denne Vet ikke om det var meninga, men jeg trodde først det var snakk om overføring av løspenger i en kidnappingssak, hehe.. Dette gjorde filmen bedre for min del, da jeg ble overrasket når jeg fant ut at det var noe helt annet. Jeg likte måten vi blir "lurt" på, men for å pirke litt, så virket det litt søkt at han hadde en kule rundt halsen med krutt i som passet akkurat den pistolen. Jeg skjønte egentlig ikke hvorfor han fikk en pistol i utgangspunktet? Virket ikke som det var noe krav fra hans side. Og hvorfor skjøt han ungen? Ungen var jo på vei mot ham. Hadde skjønt det bedre hvis ungen løp vekk fra ham. Noen logiske brister her og der altså.

Noen andre småting:
    Bra at dere har gjort ungen så mørk, dyster og interessant. Men dere kunne kanskje dratt det enda lenger. Jeg håpet ungen skulle være et "vilt dyr" som virkelig var crazy
    Bildet er skarpt og måten dere bruker fokus på fungerer bra. Men syns kanskje dere kunne gjort noe med lysstyrken, kontrasten og/eller fargene for å få det til å se mer proft ut.
    Syns dere burde brukt stativ på den første scenen da bilen kjører forbi (og kanskje når dere filmer fra "avstand" at de henter pistolen). Her blir det mer slitsomt enn en kul effekt at det rister. Resten syns jeg det funket bra med håndholdt.

Noe kan altså forbedres, men likte veldig godt at dere har laget en film som overrasker titteren.

Ensign
    Medlem siden
    Jun 2009
    Svar
    27

Standard

Takk for tilbakemeldingen

Jeg har aldri laget denne typen film før, så egentlig brukte jeg denne filmen for å se om jeg kunne lage noe slikt. Storyen er ikke den aller beste, og derfor blir det noen "enkle løsninger" for å få historien til å klaffe. Så ja, jeg er i grunnen enig i det du skriver
    ("Noen logiske brister her og der altså.")
    Men syns kanskje dere kunne gjort noe med lysstyrken, kontrasten og/eller fargene for å få det til å se mer proft ut.
    Bildet er justert i ettertid, og jeg ble rimelig fornøyd med resultatet, men dette er vel smak og behag.

Igjen, takk for tilbakemelding.
    Eirik

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Rogaland, Sandnes
    Svar
    119

Standard

Jeg liker måten historien er fortalt på. Du har mestret flashback-bruken på en fin og forklarende måte!

Fotomessig synes jeg det blir litt mye fokus-jokking. Fokus som legges feil vei, inn og ut osv. Regner med at dette er skutt på dslr, og vet at det tar litt tid før fokusering går lett, men for meg virker fotoet lite planlagt. Når det er sagt liker jeg mye av fotoet! Gradingen synes jeg også er ganske fin. Personlig liker jeg ikke så godt crushet svart-nivå, men synes alt i alt at det passet fint. Flashback-delene var også fint og forklarende gradet.

Lyden var fin! Er denne tatt opp eksternt?

Godt jobbet!
    Sist endret av -Andreas-; 27th April 2010 kl 19:08
    Fishbox Media

Canon 5D Mark II + Redrock DSLR Cinema Bundle

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2010
    Svar
    79

Standard

Jeg synes bildene var fine, smak og behag, som du sier. Men jeg synes det ble litt for mye bruk av fokuseringen. Dere burde også ha brukt stativ på starten, også etterhvert kanskje litt stødigere holding av kameraet. Jeg synes det hele var fint klippet sammen.
    Men denne storyen skjønte jeg rett og slett ingenting av, den hadde heller ingen logisk mening. De kom med jenta som han betalte for, gidde han en pistol og stakk. Så skjøt han jenta han betalte for når hun begynte å komme mot han. Det var også veldig overdriving når jenta dytter han, da han skriker og det ser ut som han er psykisk syk.
    Flashbacken var veldig bra. Siden der skjønte du hva som skjedde helt sikkert.

Jeg tror denne filmen kunne ha blitt veldig mye bedre hvis dere hadde tatt dere litt lenger tid med planlegging osv!
    Men ellers en bra film

Ensign
    Medlem siden
    Jun 2009
    Svar
    27

Standard

@nndreas:

Takker for tilbakemelding. Filmen er skutt på Canon 550D, altså et dslr-kamera. Kameraet er helt nytt, og dette er grunnen til at fokuseringen ikke sitter 100%.

Lyden er også tatt opp eksternt. Jeg prøvde å koble mikrofoner direkte inn i kameraet, men med mindre du har mikrofoner som er tilpasset akkurat dette, får du mye støy på opptakene. Derfor er lyden tatt opp helt eksternt, med en egen lydrig. Det eneste av lyd jeg brukte fra opptakene er tale, som er tatt opp med mygger. Alle lyder utenom dette er foley, altså lagt på i ettertid.

@mwftw:

Takk for tilbakemelding. Som nevnt tidligere har jeg brukt denne filmen som en test på om jeg kunne lage denne typen film i det hele tatt, så derfor er ikke storyen helt optimal. Når det gjelder handlingen du kommenterer som sådan, så var meningen at hovedpersonen skulle være mentalt forstyrret/ psykisk syk.
    Grunnen til at han skyter jenta når hun kommer mot ham er i utgangspunktet at han får panikk. Dette kommer tydeligvis ikke så godt frem, delvis grunnet regi, delvis kamerabruk og klipp.
    Er også fornøyd med flashbackene, så glad du likte dem

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    98

Standard

Filminnholdet var bra. Jeg skjønte heller ikke hva meningen med pistolen var. hvorfor bruke penger på det? BTW. var ikke det et rifleskudd han tok i pistolen? det vil ikke passe :P liten detail.
    Mange gode vinkler og det, men hvis du hadde brukt stativ på flere plasser så hadde jeg likt den bedre+holde kameraet stillere eller bruke steadycam. Klippingingen var smooth de fleste plasser
    Lyssettingen var ikke helt min smag, hadde vet mer dystert hvis du hadde sunket lyset mye med litt blått i kansje, noe alla fritt vilt og villmark.
    Må innrømme at jeg kvakk litt på slutten skjønte at hun var litt spess og venta på det, men kvakk for detom Xd
    Replikkene til hu dama og han i rød vest var litt slappe, kansje litt mer innlevelse.
    alt i alt en god film, men kunne blitt enda bedre 7:10 fra meg

Lignende tråder

1. Trailer for kortfilmen HAIK
    Av mh i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 8
    Siste tråder: 28th January 2010, 21:16
  2. Svar: 3
    Siste tråder: 14th May 2009, 23:05
  3. Kortfilmen "Sonen" - Video
    Av Podi i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 12
    Siste tråder: 7th February 2009, 01:11