Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Lieutenant Commander mrlee70 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Trysil
    Svar
    253

Standard Tilbakemeldinger på SALVATION 2 - REVENGE OF ANTICHRIST

Ja, da er omsider Violence Productions` sin nyeste film klar! Det er 10 år siden vår siste fiksjonsfilm - "Madman", og det tok sin tid å gjøre ferdig "Salvation 2" også, over 1 år.... men nå, endelig er den klar!

Jeg har uploadet den til Google Video, men ble skuffet over kvaliteten når jeg streamet den, det var jo mye dårligere enn det som var på fila jeg uploadet. Tydeligvis så komprimerer Google Video filene en del.... Hmmm..

Er det noen som vet om noen steder hvor man kan legge ut store filer? (368 MB) Slik at jeg kan få fremvist filmen i skikkelig kvalitet...

I mellomtiden kan dere lese om filmen, og se Google Video versjonen (den er absolutt sebar, selv om den ikke er i toppkvalitet), her: http://www.violenceproductions.com/salvation2.html

Når det gjelder skuespillerinnsatsen, er jeg ihvertfall veldig fornøyd! Meget dyktige amatørskuespillere stilte opp til denne produksjonen! Selve filmen er vel en typisk Violence Productions historie, med rare, og sære karakterer, humoristisk vinkling, og en blanding av flere genre. I tillegg tror jeg at historien kanskje tar "av" på en måte, som nok overrasker de fleste....

Takknemlig for tilbakemeldinger er jeg ihvertfall!

Bildet viser Dan Hansen ferdig sminket som "Satanic Preacher".

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Trysil
    Svar
    253

Ja, her var det ikke mye tilbakemedling å få.....

Forøvrig har jeg fått lagt ut filmen på Megaupload nå, i bedre kvalitet enn Google Video versjonen. Linken til Megaupload finnes på www.violenceproductions.com/salvation2.html

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    967

Av en eller annen grunn var ikke en eneste replikk sync'et ordentlig, mulig det er fila/spilleren (håper det), men det var meget irriterende.

Elsker location på de første minuttene. Den veien med trea, og den tåkeaktige himmelen!

Likte ikke green-/bluescreen effefkten. Og "Old Lady" synest jeg var litt FOR rar. Ellers var det en grei film.

Hvilket kamera brukte dere?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Trysil
    Svar
    253

Heisann! Takk for tilbakemelding. Ja, jeg har også sett at det har skjedd noe med lydsync`en på MPEG-fila. Det er IKKE slik på den originale AVI-fila eller mastertapen, så det må ha skjedd ett eller annet i konverteringa.

Jeg skal prøve å kjøre den ut på nytt, og se om det blir bra da. Men det tar vel 1 dag eller 2 før jeg har fått uploadet det tenker jeg. Skal straks på jobb nå (nattvakt) og jobber også senvakt i morra, så det er dårlig med tid for øyeblikket...

Vi brukte et Sony PDX-10 kamera og ja, location i starten var helt glimrende. Tåka som ligger tjukk, høstløvet som faller mest den sataniske "frelseren" vandrer og vinden blåser i frakken hans. DET ble jeg veldig fornøyd, spesielt originalversjonen har nydelig kvalitet der!!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Trysil
    Svar
    253

Har nå fått fikset en ny utgave i MPEG-4, og der er lydsyncen akkurat som den skal være. Det måtte ha skjedd ett eller annet rart med den forrige utgaven (MPEG-2), men nå er det altså korrekt. Legger ut den nye versjonen på Megaupload iløpet av dagen (tar vel litt tid å laste opp...).

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Trysil
    Svar
    253

Da har jeg fått lastet opp den nye versjonen av Salvation 2. Du finner den her: http://www.megaupload.com/?d=FPLVZTWZ

Format er MPEG-4 og fila er på godt rundt 460 MB, så det tar nok litt tid å laste ned, men kvaliteten er såpass bra her, så jeg håper det er verdt det!
    Lyden er nå i orden og sync funker helt fint!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Trysil
    Svar
    253

Det ligger også en versjon ute på YouTube.com (i en del dårligere kvalitet selvfølgelig iforhold til Megaupload-versjonen). Den finner dere her:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=RcWgDhVzD3Y[/ame]

Lyden er syncet korrekt på Youtube-utgaven også. Var nok en feil i overføringen forrige gang, men nå funker alt som det skal.

Ingen som har noen kommentarer til filmen? Skuespillere, klipp, regi, musikk etc.?

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Trondheim
    Svar
    322

Filmen totalt sett var helt grei. Men scenen hvor antichristen kom på døra holdt jeg på å le meg ihjel av. Måtte spole tilbake å se den mange ganger

mvh
    Stian
    Another Generation ®
    Entertainment Project

www.agep.biz

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Trysil
    Svar
    253

Sitat Opprinnelig postet av agep
    Filmen totalt sett var helt grei. Men scenen hvor antichristen kom på døra holdt jeg på å le meg ihjel av. Måtte spole tilbake å se den mange ganger

mvh
    Stian
    Hehe, ja - det var vel det som var litt av meningen også. Først prøvde vi å bygge opp en litt "skummel" stemning rundt denne figuren, og når han så viser seg å være en skikkelig "godgutt" :lol: (som faktisk alle svart-metall musikerne jeg kjenner ER), så blir overraskelsen destod større.

Forøvrig var jeg veldig fornøyd med skuespillet til alle skuespillerne i denne filmen. Synes de holder et høyt nivå, og gjør det hele mye mer troverdig. Predikanten f.eks. er jo rendyrket trysling, og den dialekta han har i filmen er ganske langt fra trysil-dialekta, men han gjør det veldig bra. Satanisten er også dyktig, og begge disse gutta har stått på en scene før, både som musikere, men også innen teater såvidt jeg vet.

Den "gamle" tverre kjerringa spilles av min søster, og hun har jobbet i mange år på sykehjem/aldershjem etc., og kjenner alle "faktene" til gamlingene ut og inn, og de reproduserer hun med letthet her. Under innspillingen av denne filmen knakk vi sammen i latter omtrent hver eneste gang "gamla" skulle gjøre noe, enten det var å spise småkaker eller supe kaffe fra asjett elller noe annet. Med de faktene og grimasene, og et "gebiss" som ikke sitter helt som det skal, hehe, så ble det ihvertfall ustyrtelig morsomt for oss som som så det "live" der og da.

Håper noe av det kommer "gjennom" skjermen også, og at folk oppfatter humoren i dette. nå har vi vel alle forskjellig humoristisk sans, men mesteparten av denne filmen er ihvertfall ment sterkt humoristisk og ikke minst ironisk.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Jeg hadde rent glemt at jeg hadde dette klenodiumet i hylla, men så den nå for litt siden sammen med en forbausende vond pizza. Ikke kjøp Big 1 Double Pepperoni! Æsjameg! Må si jeg ble litt skuffet over at det ikke var en midtfilm. Det stod 44 minutter bakpå coveret, og alt jeg fikk var snaue halvparten. Men nok om det. Tilbake til filmen.

Filmen blir litt for mye revy, og litt for lite film. Det er litt dumt, siden det egentlig er et morsomt utgangspunkt for en splætterkomedie. Act your age gjelder også når man har bikka 30, og synes ikke helt det stemte med søstra di som skulle spille tre ganger så gammel. Ble dessuten litt for mye av det gode. De fine detaljene med hvordan gamle mennesker ter seg ville vært mer slagkraftige om man ikke så det så tydelig og lenge av gangen. At detaljene bare var der, men at det var historien som drev de, og ikke dvelende kameravinkler.

Locationene i det høstlige Trysil var veldig pent å se på. Og Antikrist ble kult framstilt. Dog det elendige bluescreenarbeidet kunne du klipt vekk. At det er predikanten som er pikken, er også kult, og at han egentlig vil være Guds tjener, men er litt for glad i lettkledde damer. Klippen er noen ganger ganske innovativ, men andre ganger ganske dårlig. Derfor er jeg ikke helt sikker på om den kule klippen er flaks eller ikke. Vanskelig å vite. Oppspeedingen var plagsom. Oppspeeding er vel egentlig aldri kult, med mindre det er snakk om timelapse. Det er noen få ganger i vampyrfilmer og lignende at oppspeeding faktisk har fungert, men på gamle damer funker det ikke.

Antikrist er nok den morsomste i filmen. Fint konsept. Og smilte godt når han nevner at han nesten blir litt redd selv. God humor. Slåsskampen er også litt morsom, men som med resten av filmen er den skadet av for mye aksebrudd som tar meg ut av filmen.

Norsk film er norsk. Og når de snakker på norsk og er i tydelig norske hus, så er norsk fint. Så hvorfor er ikke alt på norsk? Introtekstingen på engelsk er skikkelig teit. Mulig du mener det humoristisk at det er en tøff intro med en fullmåne og najs musikk, men jeg ser ikke humoren. Introen er bra i seg selv, men ikke på engelsk når filmen likevel er norsk.

Ser du liker natur i noen klipp. Det er gode ting. Man må alltid spe på filmer med naturfoto, synes nå jeg. Og det er gratis vakre sett, så hvorfor ikke...

Alt i alt en bra revy-greie, men synes ikke den fungerte helt som film. Hvis jeg ser den igjen med det i hodet at det bare er en revy, så vil jeg nok like den mye bedre, men jeg hadde forventninger om noe mye mer stilistisk og ble derfor litt skuffa. Forventninger er farlige. Men de er også skapt av regissøren som valgte en slik intro for en mer jordnær film.

Men med din sans for skjønne naturlocations, så ser jeg fram til Thrill of a Kill. Håper den ikke har engelsk introtekst dog...

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •